Schuurpapier keelpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door jomay, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Wie heeft dit nog meer vaker? En vooral, wat helpt?
    Ik heb dit wel een paar keer per jaar, zo irritant! Vooral omdat ik er niet van kan slapen, zon pijn doet het, moet hele tijd slikken om mijn keel enigszins vochtig te houden, dus ben dan nog brakker. Soms slaap ik hele nacht niet. Lekker nu ook ik sowieso slecht slaap vw de zwangerschap...
    Het is geen dikke keelpijn waarbij het pijn doet als je slikt, maar het voelt echt heel droog en geirriteerd, alsof er schuurpapier of een cactus in je keel zit. Ben wel eens naar de huisarts geweest toen ik nog een nasleep er van had maar die zag alleen wat rode irritatie. Ging me nl afvragen of het niet mijn amandelen waren ofzo, omdat ik er zo vaak last van heb.
    Probeer al van alles: dropjes, strepsils, trachitol, honing met of zonder thee, water drinken, soms gorgelen met zout water.
    Haat dit echt....
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had dat ook... werd elke keer van kwaad naar erger tot het moment kwam en ik zowat nonstop aa de ab zat.
    Dus toch mijn amandelen eruit laten halen en sindsdien nooit meer last van!!
     
  3. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Maar waren het dan ontstoken amandelen bij jou? Hoe kom je daar achter dan? Ik heb er nl meestal geen koorts bij. Het voelt ook meer geirriteerd dan ontstoken... geen idee of ik nog amandelen heb uberhaupt, zijn als kind weg weggehaald dacht ik (maar dan heb je weer neus - en keelamandelen?)
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Rode keel en opgezette amandelen.
    Pas na een jaartje kwakkelen met dat schuurpijn wat jij omschrijft, begonnen ze echt te ontsteken icm soms koorts en gele/witte vlekken in mijn mond.
    Vervolgens had ik 6 ontstekingen in 8 maanden tijd (de nwe ontsteking begon alweer nog voordat ik klaar was met de ab kuur vd vorige) en toen werden ze eruit gehaald op mijn verzoek.
     
  5. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij mij waren het steeds de amandelen die ontstoken waren. Dat kwam dan door streptokokken dus ik was er elke keer wel echt ziek van. Ik ging na de zoveelste keer ook meteen naar de ha om mijn ontstekingswaarden te laten prikken als ik mijn keel begon te voelen dan was ik het ergste meestal voor. Toen ik in een paar maanden tijd aan de zoveelste abkuur zat heb ik ze eruit laten halen. Sindsdien nog niet eens een keelpijn gehad.

    Ik zou er dus zeker weer mee naar de ha om er iig naar te laten kijken en onderzoeken waar het vandaan komt en welke medicijnen wel zullen helpen
     
  6. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Heb net nog even in de badkamer zitten speuren naar eventuele ontstoken amandelen, (moest zelfs googlen waar die zitten...) maar daar lijkt t toch niet echt op. Volgens mij heb ik ze niet eens, amandelen. Voelt ook meer als pijn en irritatie in het midden.
    Antibiotica zou ik er ook liever niet voor willen.
    Ik pak nog maar een dropje....
     
  7. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Verse gemberthee met honing zou ook helpen.
    Sowieso veel drinken om de boel goed nat te houden.
    Waterijsjes wil ook wel helpen.
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij mij helpen van die vitamine bruistabletten ook om mijn keel wat te verzachten, dat nog proberen?
     
  9. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik meen me te herinneren dat amandelen als ze weggehaald worden gewoon weer kunnen aangroeien. Maar misschien zeg ik ook wel iets heel geks nu.

    Zou zeker terug naar de huisarts als het weer komt
     
  10. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Pure verse citroensap helpt bij mij altijd. Verzachten met drop of honing is alleen tijdelijk en niet gezond.
    Ik drink dan ook altijd verse gember thee om erger te voorkomen.
     
  11. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat geldt voor de neusamandelen idd als ze op jonge leeftijd verwijderd worden. Die kunnen dus terug komen maar met keelamandelen is het volgens mij wel weg is weg
     
  12. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    1 woord: Mucoangin :thumup:
     
  13. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dan zal het dit zijn wat ik bedoelde.
    Ik meen me namelijk te herinneren dat er bij mij iets terug gegroeid was.

    Als kind zijn beide amandelen op jonge leeftijd weggehaald dus dit klinkt dan wel logisch
     

Deel Deze Pagina