Seks na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door onzewonders, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hey ladies,

    Misschien een stomme vraag, maar ik lees soms dat je met vrijen moet wachten als je een miskraam hebt gehad ivm infectiegevaar.
    Weten jullie hoe dat zit?
    Of hoe lang hebben jullie gewacht na jullie miskraam?

    Ik wil het eventuele eitje natuurlijk niet missen!;)
     
  2. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Zodra het vloeien gestopt was zijn wij weer begonnen!
     
  3. Theeleutje

    Theeleutje Fanatiek lid

    5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik kreeg het advies zolang ik nog aan het vloeien was niet te vrijen, niet in bad gaan en geen tampons gebruiken. Vloeien was hier de eerste 5 dagen verschrikkelijk erg. Toen nog een paar dagen flink wat minder, een dag of 2 bruinverlies en toen was het over. Volgens mij alles bij elkaar 10 dagen of net iets meer.
    Als je de dag van de miskraam als dag 1 telt, heeft die cyclus 33 dagen geduurd. Terwijl ik normaal op 26 zat/zit. Dus mijn eisprong was ook echt wel later!
     
  4. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik bloede eerst een paar dagen en toen verloor ik het vruchtje en stopte die zelfde dag het vloeien nog.
    Ik heb wel even een paar dagen gewacht ivm de baarmoedermond die nog open kon staan en ik bang was voor infecties e.d. en naweeën
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Zolang je vloeit geen seks, niet in bad en geen tampons.
    Daarna mag alles weer :)
     
  6. carlo1987

    carlo1987 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    vandaag controle gehad bij de verloskundige na een miskraam en zo te zien dezelfde dag als jij. zodra je het vruchtje verloren bent gaat je bloeden over in een menstruatie. dan mag je ook weer in bad en alles. maar ik ga er van uit dat je wacht tot je bloeden gestopt is. hopelijk ook voor jou weer een snelle (plak)beeb.
    gaan jullie er ook gelijk voor na je miskraam? wij hier wel. zodra het bloeden gestopt is gaan we weer hard oefenen:p
     
  7. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wij gaan er ook meteen weer voor!:D Idd deze keer hopelijk wel een plakbeeb!

    We hebben inderdaad beide maandag een miskraam gehad. Ik ben erg benieuwd hoe het bij jou is gegaan bij de verloskundige. Was je schoon?
    Ik ben maandag het vruchtzakje verloren en toen ook de huisarts en de verloskundige gebeld om het te checken. Adhv mijn verhaal zeiden ze dat het niet kon missen dat het vruchtzakje er uit was gekomen. Deze week zou ik nog bloeden, als ik maandag nog bloed verloor, dan bellen voor een echo. Anders zeker weten schoon volgens hen.

    Ben daarom erg benieuwd of jij schoon was. Jij was toch ook het vruchtzakje verloren?
     
  8. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Met een prima resultaat zo te zien! :D
     
  9. carlo1987

    carlo1987 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    ik ben inderdaad bij de verloskundige geweest en was helemaal schoon. mijn vruchtzakje is er in 2 delen uitgekomen en desondanks toch schoon. ik heb nu nog wel bloedverlies maar dat is volgens mijn verloskundige direct de menstruatie erachter aan zodat je lichaam straks ook weer een eisprong kan afgeven. het bloeden wat ik nu nog heb is lang niet meer zoveel als het bloeden tijdens de miskraam. het is echt een menstruatiebloeding zullen we maar zeggen. alleen is mij verteld dat die menstruatie wel 5 tot 7 dagen kan aanhouden.
     
  10. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ok!
    Zaterdagavond was het bij mij bruinverlies
    Zondag de hele dag super veel roodverlies en stolstels
    Maandagochtend vruchtzakje, verder nog aardig roodverlies
    Dinsdagochtend bruinverlies
    Dinsdagmiddag roodverlies
    Woensdag roodverlies
    Donderdag bruinverlies
    Vrijdag nihil bruinverlies

    Wat denk je? Schoon of toch maar een echo aanvragen voor de zekerheid? Normaal duurt mijn menstruatie 6 dagen. Als deze er idd achter aan moest komen, dan heb ik dat denk ik niet gehad!:(
     
  11. hopelessinlove

    hopelessinlove Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Mij hebben ze dat helemaal niet verteld toen.:(
     
  12. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Mij dus ook niet! Ik las het toevallig hier op zwangerschapspagina, anders had ik het ook niet geweten...
     
  13. Anne1234

    Anne1234 Actief lid

    25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Ik had een curettage en diezelfde nacht seks. Vast niet goed maar had er gewoon heel veel zin in.
    Geen last gehad van infecties gelukkig....
     
  14. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe zit het dan met bruinverlies na curretage??
    Want man en ik hebben allebei wel zin, maar ik durf niet hoor. :)
     
    Cactuspink vindt dit leuk.
  15. kalli

    kalli Niet meer actief

    Tegen ons werd door de ene gyn gezegd dat we gewoon weer door konden, de andere gyn zei even een maandje te wachten om mijn lichaam weer back to basics te laten komen... We hadden ondertussen alweer seks gehad, maar zijn daar voor de zekerheid maar weer mee gestopt toen de gyn dat zei.

    Van die tampons wist ik trouwens echt niet, ik heb ze wel gewoon gebruikt, weliswaar alleen de laatste dagen.

    @FBdB: Mij hebben ze direct na de miskraam gecheckt en toen zag alles er al schoon uit, ze adviseerden wel om het na twee weken nog een keer te laten doen. Dus ik denk dat het geen overbodige luxe is om even na te laten kijken of je wel helemaal schoon bent. Succes!
     
  16. tante m

    tante m Lid

    4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    22 dec de 1e echo gehad! 6wkn 1 dg! wauw wat waren we blij! ons eerste wondertje! op 3 jan 2012 bloeding, meteen gebeld, 4 jan echo, hartje klopte al bijna 2 weken niet meer:(
    bloedde bleef aan, lichaam was al in volle gang bezig volgens vk, vrijdag 6 jan begon in de avond ook de krampen, zaterdag, zondag, steeds eind van de middag tot ik in slaap viel. vrijdag ook wat verloren dus vk gebeld en maandag konden we voor echo.
    op echo was alles nog te zien, dus weer afspraak voor de 16e een week later.
    's avonds weer mega buikpijn, grote 3a4 cm bloedprop met vlies verloren! dinsdag nog bloed verlies en buikkramp daarna gen krampen meer gehad en bloedverlies werdt steeds minder, vk weer gebeld zei dat dit een goed teken was.
    afgl maandag dus weer geweest voor echo, wat denk je? alles zat er nog!!!! je wil niet weten hoe we ons toen voelde! verdriet en kwaadheid tegelijk... ook vk was zeer verbaasd, lichaam had alles gedaan maar liet niet los.
    meteen doorgestuurd naar ziekenhuis, gyneacoloog, vandaag voor intake narcose en morgen moet ik om 8:30 in ziekenhuis zijn, wordt om 9:55 gecurreteerd!
    wat een hel! kindje is al ruim 4 weken niet meer levensvatbaar, en elke keer als je denkt het een plaatsje te geven krijg je weer een terugklap.

    hopelijk na morgen eindelijk een streep eronder, en dan hopelijk zo snel mogelijk weer eens positief nieuws.

    ze zeggen dat het lichamelijk zwaar is maar wat dacht je van mentaal.....?
     
  17. kalli

    kalli Niet meer actief

  18. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat kloten allemaal zeg! Hoe is het nu met je?
     
  19. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jeetje tante m, wat een verhaal!
    Ik vond het bij mij al lang genoeg duren, kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. :(
    Heel veel sterkte morgen!
     
  20. Loth

    Loth Bekend lid

    2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hier werd ook geadviseerd geen seks, bad en tampons zolang het vloeien duurde.
     

Deel Deze Pagina