September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

    jekkia Fanatiek lid

    Nu ben ik officieel de eerste mama die dit topic mag openen. :)

    Voor degenen die het nog niet hebben gelezen op donderdag 21 augustus om 12.17 uur ben ik mama geworden van Matice!

    Hier mijn bevallingsverhaal:
    'sochtends moest ik mij melden bij de verloskamers. Was helemaal niet nerveus voor de operatie. Eerst even aan de ctg gelegen en na 3 uur wachten werdt ik naar de ok gebracht. De operatie verliep snel en goed, heb zelfs tijdens de operatie gezellig liggen kletsen met de anestsist en voordat ik het wist kreeg ik te horen, hij komt eraan, wil je hem zien. Ivo gelijk kijken en zag net op tijd dat Matice uit de buik werdt gehaald. Hij was de buik nog niet uit of hij begon al te huilen. Ze hebben toen mijn hoofd opgetild zodat ik hem ook even kon zien. Een heel klein mannetje vol rimpels maar zo lief en schattig en zo mooi!
    Toen hebben ze hem snel gecontroleerd, ben ik door iedereen gefeliciteerd en vertelde de dokter dat alles er vanbinnen nog goed uitzag, behalve een paar verklevingen die hij gelijk had weggehaald.
    Toen brachten ze Matice even bij me en kreeg ik te horen dat hij een agpar score had van 10/10!
    Heb iedereen bedankt en alvast een goed weekend gewenst en werdt ik de ok weer uitgerold.
    Uurtje op de verkoeverkamer gelegen (daar werdt ik door alle wakkere patienten gefeliciteerd ) en toen naar mijn kamer.
    Matice heeft een nachtje in de couveuse gelegen omdat hij zijn temperatuur niet goed vasthield. Dag erna mocht hij verhuizen naar een bedje. Hij is dus geboren om 12:17 uur en woog bij geboorte 2400 gram (nu 2860 gram) en is 48 cm lang. Wel geen mollige baby maar een lange slungel net als zijn papa . Hij is aan de kleine kant (die 48 cm zijn voor de helft zijn benen ) maar dat is ook niet gek met dat buikje wat ik had.
    De dag na de keizersnede liep ik al weer voorzichtig rond en was mijn melkproductie al goed op gang (heb nu al een overproductie )
    Ben wel bont en blauw rondom mijn snee en mijn doos (daar zit een gezwollen uitstorting , lijk van onderen wel een negerin ). De verpleegsters vroegen al of ze mij van de operatietafel hadden laten stuiteren .

    We zijn sinds gistermiddag weer uit het ziekenhuis
    Wel wennen hoor, we zijn nu een gezin van 4! Raven moet beetje wennen dat ze nu de aandacht moet delen maar vind haar broertje gelukkig wel reuze interessant.

    Ik ben heel erg benieuwd wie de volgende mama is die zich hier meldt... :D
     
  2. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nogmaals gefeliciteerd meid! En dat er hier maar veel mogen volgen! :D
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zullen we er dan maar een feestelijke opening van maken :)

    [​IMG]
     
  4. Aowyn

    Aowyn VIP lid

    16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    jeeee de topic is eindelijk open :whistle: :whistle: m,ogen wij snel volgen en hier het kippenhok verder op de gang houden :)
     
  5. Rootje79

    Rootje79 Fanatiek lid

    Hoera! September 2008-mama's al weer. Wat gaat de tijd toch snel...
    Terwijl onze (september 2007 mama's) kindjes al weer een jaar worden (of zijn).
    Ik krijg spontaan tranen in mijn ogen, tja want vorig jaar... liepen we op onze kindjes te wachten.
    Geniet lekker van jullie kleintjes meiden en dat er maar snel meer mogen volgen!

    Groetjes en knuffels van (een beetje een emotionele, sorry daarvoor)
    Rootje (September 2007 mama)
     
  6. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    :D :D Het topic is geopend!
    Hoop inderdaad dat snel volgen Jekkia, nogmaals gefeliciteerd met Matice!
     
  7. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik mag mijn koppie hier nog helemaal niet laten zien maar bemoei me gewoon graag overal mee zoals jullie weten :oops:
    zullen we de bevallinglijst hier ook neerzetten? ik dacht aan:

    DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008

    :baby: GEBOREN :baby:

    02 augustus 2008~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm
    06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm
    15 augustus 2008~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ mama: FunnyMe (08 sept 2008) ~ 2.510 gram - 2.790 gram
    18 augustus 2008~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ mama: MamaMeike (02 sept 2008) ~ 3.540 gram & 3.540 gram
    21 augustus 2008~ MATICE ~ mama: Jekkia (03 sept 2008) ~ 2400 gram - 48 cm
    25 augustus 2008~ SARA ANNA ~ mama: Jannes (05 sept 2008) ~ 3150 gram
    25 augustus 2008~ GIZEM ~ mama: Jale (11 sept 2008) ~ 2970 gram
    26 augustus 2008~ JASON ~ mama: Charissa 2 (02 sept 2008) ~ ? gram
    28 augustus 2008~ DAIMY JASMIJN ~ mama: Klavertje44 (09 sept 2008) ~ 3140 gram
    28 augustus 2008~ ?? ~ mama: Tweety (23 sept 2008) ~ ? gram[/size=10]

    :baby: VLINDERTUIN

    02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08*


    TS geeft toestemming dus laten we het lekker staan :D ennuh Tweety staat erbij :D
     
  8. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Jekkia, we komen je snel vergezellen hier meid!
     
  9. jekkia

    jekkia Fanatiek lid

    Roshi, ik vind het een goed idee, lekker laten staan meid!
     
  10. 4days

    4days Niet meer actief

    Oehh ik kom hier alvast heel stiekem spieken! :oops: Kan haast niet wachten tot ik hier ook tussen sta! :D Maar voorlopig moet ik het nog maar met het zwangerschaps-topic doen... :)
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    De ts is toch in augustus bevallen ;)
    Jullie wachten niet dat iedereen is bevallen?

    Nou, veel plezier hier dan! Als MAMA'S!

    Elmo
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Whaa....jullie ukken vinden aug. volgens mij een mooiere maand zeg! Wat een boel beebjes al!
    Geniet ervan meiden!
     
  13. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik meld me hier ook maar! ff mn stukkie van september 2008 mama's (nou ja nog niet bevallen mama's) kopieren:

    Hier gaat t ff wat minder. De meiden doen het gelukkig super. Dat is het belangrijkste. Ik dacht dat ik wat grieperig was, dus belde de huisarts of ik gewoon bv mocht geven met koorts. De assistente vertrouwde het niet helemaal en die heeft me langs laten komen. Om een lang verhaal kort te maken, mn baarmoeder is ontstoken. Dus veel rusten en antibiotica slikken.
    Ik mocht gewoon bv geven maar ze kunnen flinke krampjes krijgen en zelfs een allergie voor de ab ontwikkelen. Dus in overleg met de ha toch maar de ingevroren bv geven, en dan verder overgaan op flesvoeding. Ik vind het zo zonde dat ik nu mn bv moet weggooien. Dat is echt een heel raar gevoel. Het voelt zo dubbel, ik heb genoeg voeding voor ze, maar kan het ze niet geven. Word er af en toe gewoon verdrietig van.
    Maar goed dit is het beste voor Anna en Sophie. Het is niet anders.
     
  14. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haai! Leuk! Zou wel de lijst iets kleiner lettertype pakken... hij knalt nogal het scherm uit ahhaha. Oh en is het niet te confronterend om de vlindertuin mee te nemen? Zou het persoonlijk denk ik niet doen, maar weet niet wat de rest vindt...
    Of doe ik nu weer te bemoeierig? :oops: Sowwy

    Heerlijk dat het topic geopend is! Hoeraaaaa!
     
  15. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ingeltje> daar zat ik ook over te twijfelen, maar vind wel dat Levi* en Chaartje erbij blijven horen. size = aangepast

    Funnyme> jeetje meis wat kl*te je BM ontstoken :confused: rustig aan he lieverd!
    misschien een idee om een lactatiekundige te vragen betreft de BV? zij weten er echt veel meer vanaf dan de HA of VK, ik zal het als ik jou was even proberen miss kan je gewoon BV blijven geven....
     
  16. leuk leuk ik wil er ook bij.

    ik vind persoonlijk ook dat levi en chaartje erbij horen.

    nou meiden kom op nog 3 dagen augustus dus nog minimaal 10 kindjes erbij haha.

    xxxxxxxxxxxxx
     
  17. Tinkerbel1984

    Tinkerbel1984 Niet meer actief

    Oooh ik wil hier ook zo graag bij hahaha O:) :)

    Maar super dat hij nu geopend is, jeetje zeg wat hebben we hier lang op gewacht, en nu is het bijna zo ver *pinkt traantje weg* :oops: :)

    Ik hoop dat we hier heeeeeeeel lang blijven kletsen, zolang dat we de : September 2030 oma's mogen openen :)

    *Knuf*
     
  18. jekkia

    jekkia Fanatiek lid

    Chaartje en Levi Jamal moeten op de lijst blijven, zij was immers de allereerste september mama.
     
  19. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja ik vind ook zeker dat ze er bij horen, maar het lijkt me confronterend voor Chaartje om in een topic-lijst te staan waarin ze zelf niet zal kunnen meekletsen, omdat ze geen ervaringen kan uitwisselen... :( :( Kan misschien juist heel verdrietig zijn om dan in dit topic in de lijst te staan. Vandaar dat ik me afvraag of het prettig is voor haar....
    Chaar is natuurlijk een echte septembermama!
     
  20. Yule

    Yule VIP lid

    6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Heeeee, wat leuk dat het topic officieel geopend is!

    Ik wil hier ook heel snel meekletsen! Maar blijf nog effies bij de niet bevallen mama's nu.

    En over Chaartje en Levi: mocht ze het niet willen dan kan ze dat natuurlijk altijd zeggen! We laten het gewoon aan haar over. Dat lijkt mij het beste tenminste.
     

Deel Deze Pagina