hoe duur zijn deze auto's in onderhoud?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    #1 Amfy, 27 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2012
    hoi meiden

    aangezien er een derde komt moeten we dus een andere auto kopen. (we hebben nu een carisma die was sowieso al voor tijdelijk)

    dus hebben we zitten kijken voor een andere.

    we willen nu niet zo heel veel uit geven aan een auto die toch niet heel lang gaat blijven max 2 jaar denk ik.

    nu hebben we de volgende.

    Golf variant
    Ford mondeo station ghia
    audi a4 avant (maar hier kunnen niet 3 stoeltjes naast mekaar denk ik)
    ford focus station ghia
    skoda octavia
    citroen c5
    volvo v40 (geen 3 zitjes???????)
    volvo v70

    we hebben dus wel de eis dat er 3 stoeltjes op de achterbank kunnen en hij wel een aantal luxe opties heeft.

    maar vooral niet heel duur in onderhoud ik ga niet 2000 euro in een auto pompen die er na 2 jaar ook weer uit gaat
     
  2. anjamones

    anjamones Fanatiek lid

    14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hier de volvo s80, eigenlijk dezelfde als de v70 alleen niet als station. Mijn man zegt altijd dat als je er een bak bij achter plakt je een v70 hebt.

    maar om terug te komen, eenmaal volvo te hebben gereden hoef ik niks anders meer. ik zweer erbij. of er 3 zitjes passen weet ik niet, maar qua luxe en comfortabelheid een dikke 10
     
  3. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    C5, v70 en mondeo zou technisch mogelijk zijn. Maar ze hebben geen aparte stoelen dus proppen wordt het wel.

    Mazda5 en de mpv's zijn betere opties.
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wj hebben een mondeo, past prima.
    Daarnaast een heerlijke kilometervreter met de daarbij behorende luxe.
    Onderhoud weet ik nog niet, hebben hem net een half jaar en duurt nog 1,5 voor de apk. Binnenkort wel even na laten kijken, dus dat wachten we af.
     
  5. Coquelicot

    Coquelicot Niet meer actief

    Wij hebben al jaren een Citroen Berlingo (nieuw gekocht in 1996). Je wilt niet weten hoe praktisch die dingen zijn en hoe lekker ze rijden. (OK, je moet accepteren dat je er uitziet als een ouwe lul in de pausmobiel, maar wanneer je eenmaal de 40 bent gepasseerd wordt dat écht steeds minder belangrijk)...
     
  6. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik lig in een deuk!!:D je hebt zeker gelijk. Maar past een iPad wel bij je image dan?:p
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Boeit niks, zolang je maar niet rijdt als een ouwe lul :p
    Lijkt me ook heel praktisch. Een eventuele tweede auto zou zoiets kunnen zijn, vooral ivm mijn paard.
     
  8. Coquelicot

    Coquelicot Niet meer actief

    Ik moet nu schoorvoetend toegeven dat we hem in 2006 nieuw hebben gekocht, en niet in 1996 (het geeft wel aan waar mijn brein is blijven steken...;)) - en Aszz, af en toe is het plankgas met risicovolle inhaalmanouvres waarbij we de berm niet vermijden, maar zoals vandaag voornamelijk een rustige thuisrit zodat de zojuist gekochte flessen wijn niet teveel kletteren in de achterbak... :D
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou we zijn vandaag wezen auto shoppen en we hebben een mondeo gekocht 3 stoeltjes ging makkelijk op de achterbank!
     
  10. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    nou ik wilde dus net typen dat ik voor de mondeo zou gaan. de focus passen geen drie stoeltjes op de achterbank en de mondeo wel.
    Maar ja hoe duur ze zijn in onderhoud is afwachten natuurlijk...
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    uiteraard het is altijd geluk hebben met auto's
     

Deel Deze Pagina