Slaap "probleem"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ysabella, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Mijn zoontje was een huilbaby, ik was blij dat hij na 16 weken van 19.00uur tot 06.00uur sliep. Het huilen was opeens over en wij hadden een hele andere baby.

    Sinds een paar weken gaat het slapen in de avond en in de nacht een heel stuk slechter. Rekken heeft 's avonds geen zin dus hij ligt er al om 18.00 in ( net wat te vroeg voor mijn idee qua tijd) dan word hij standaard rond 20.00 wakker ( of eerder) en dan begint het probleem. Hij wilt niet meer slapen tot zijn laatse fles van 21.30, daar zit ik dan op de bank met een chagerijnige baby... Als hij de laatste fles krijgt valt hij direct in slaap, maar opeens slaapt hij niet meer door. Ik moet wel 7 keer per nacht zijn speentje in zijn mond doen. Ik word er helemaal gek van. Dit ben ik niet gewend. :roflmao: Hoe kan ik dit oplossen? Valt dit op te lossen? Hij sliep altijd zo goed door zonder wakker te worden... dit is sinds een x aantal weken een probleem geworden.
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hem eerder z'n laatste fles geven? Hoe oud is hij nu?
    Verder is er aan het wakker worden s nachts niet zoveel te doen denk ik, jullie hebben eerder met de nachten geluk gehad denk ik.
    Hier is ze nu ruim 10 maanden en heeft nu net weer 2 nachten de hele nacht doorgeslapen, maar komt ook nog geregeld voor een flesje.
    Heeft hij s nachts niet gewoon honger als je zo vaak een speentje moet geven?
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Hij is nu 6 maanden. Ik ben bang dat als ik eerder zijn laatste fles geef ik in de nacht weer structureel een nachtfles heb.

    Soms heeft hij wel een extra nacht fles nodig. Dat merk ik altijd als hij door blijft huilen wanneer hij de speen weer heeft gehad.

    De arts geeft eindelijk gehoor aan de kma. We mogen eindelijk starten met speciale voeding! Misschien dat hij steeds meer last van de koemelk krijgt en daardoor onrustiger slaapt?
     
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Je zou eens kunnen proberen om meerdere speentjes in het bedje te leggen. Wij hadden er soms wel 6 in liggen:roflmao:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik zat daar net aan te denken. :roflmao: Maar ik snap het echt niet. In het begin viel hij in slaap met de speen en de rest van de nacht legde ik de speen op mijn nachtkastje en nu wilt meneer opeens de hele nacht een speen in zijn mond.
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hij begint nu te beseffen dat hij die speen wel prettig vindt! Daarvoor is het nog onbewust...
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  7. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    En met een doekje eraan! Dan kunnen ze hem zelf beter pakken! Wij hadden rond 6 maanden ook snachts drama met dat we ieder uur erheen konden om speen terug te geven. Totdat manlief een nacht alleen thuis was en bedacht: wat gebeurt er als ik er niet meteen heen ga. Toen bleek ze de eerste keer 7 minuten te huilen en daarna in slaap te vallen. Die nacht huilde ze een paar x maar nooit langer dan 2-3 minuten. De nachten daarna ging ze steeds minder en korter huilen en na een paar dagen sliep ze door. Overigens nooit nachtfles hoeven geven ( na de echte babytijd dan...). Die van ons is niet zo hongerig....
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Gelukkig zijn wij dan niet de enige haha. Bedankt voor de tip, als mijn man nachtdienst heeft ga ik dat ook proberen dan heeft hij er geen last van. Ons zoontje slaapt namelijk nog op onze kamer.:oops:
     
  9. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    6 maanden was hier ook een piek (al heeft hij nooit doorgeslapen en slaapt hij nu met 14 maanden nog niet door). Zoontje sliep/slaapt trouwens ook nog steeds bij ons! ;). Lekker toch! Hoef je er tenminste niet zover uit.

    Mijn zoontje pakt helaas geen speentje, maar zou er een hoop in zijn bed leggen en met een doekje eraan, zodat hij ze zelf kan pakken.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat vervelend dat hij nooit heeft doorgeslapen zeg! Ik heb wel het idee dat je er aan went. Ik in ieder geval wel. ik strek mijn arm uit, zoek het speentje en prop het in zijn mond, om vervolgens weer verder te slapen.:roflmao: Ik ben super blij dat hij nog bij ons op de kamer slaapt. Ik was zo'n aanstaande moeder die roep toederde dat ons kind niet bij ons op de kamer ging slapen.:roflmao:

    Wat doe jij dan om hem weer rustig te krijgen? Aangezien jullie kindje geen speen wilt.
     
    pietje1987 en Anniek88 vinden dit leuk.
  11. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Haha, heerlijk dat je daar gewoon voor uitkomt.

    Ja, hier wisselt het. Hij krijgt nog wel eens een (soms verdunt) flesje , of hij gebruikt mij als speen (ben bezig bv aan het afbouwen, maar s nachts erg lastig), of ik aai hem over zn bol, hou zijn handjes vast.. ligt een beetje aan hoe snel ik ben en hoe wakker hij is. Meestal werkt beidde handjes of aai over zijn bol wel prima. Maar op moment vind hij het om 2 uur wel genoeg geweest met slapen en wil hij perse zitten maar valt dan om van vermoeidheid, is dan boos, naja. Haha.

    Maar weet wel dat we hier rond de 6 maanden ook op 6/7 keer per nacht zaten. Dat werd vanzelf wel minder naar 2 a 3 keer nu. Misschien omdat hij eerder wel doorsliep, hij straks vanzelf weer terug naar dat patroon gaat.

    Het is ook een heftige tijd he voor die kleintjes, zo rond de 6 maanden was hier in ieder geval ook een serieuze ontwikkelingssprong. Hij was zich veel meer bewust van zijn omgeving, begon met kruipen (of pogingen tot), nachtmerries kwamen toen de kop op zetten.

    Ik wen in ieder geval wel aan de gebroken nachten, maar heb zelf ook nooit doorgeslapen haha, moet al heel mijn leven minimaal 1x naar de wc en wat drinken ;). maar zeker omdat je inderdaad arm kan uitsteken en daarna verder tukken.. ik zou het gewoon zo laten, hooguit wat extra speentjes inderdaad. Zou wel handig zijn als hij die zelf in zijn mond kan doen!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Met 6 maanden waren de nachten hier ook ellende, daarna kwamen de eerste tandjes, sinds ze 8 maanden is gaan de nachten langzaam weer wat beter met af en toe een paar slechtere nachten, maar het gaat dus steeds beter.
    Last van de koemelk zou dan in jullie geval best kunnen, hopelijk werkt de andere melk.
    Oh en verder maakt het hier geen fluit uit of ze om 19.00 of 21.00 de laatste fles krijgt, ze komt wel of niet s nachts en daar zie ik totaal geen lijn in met de tijd van de fles, een late fles om 23.00 heeft hier bijvoorbeeld ook nooit gewerkt. Maar kan bij jullie natuurlijk heel anders werken, al zou ik het wel t proberen waard vinden, dit is voor hem ook niks. Krijgt hij om 18.00 ook een fles of gaat hij gelijk na z'n groente naar bed?
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  13. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Hier was t ook met 6 maanden dat we s nachts elke x het speentje moesten geven! Dochter lag toen ook nog bij ons op de kamer. Wij hebben toen besloten om der naar der eigen kamer te doen, want als je er naast ligt geef je soms veelste snel die speen (ik wel in ieder geval) deed het gewoon half in mn slaap :p! En sindsdien sliep ze weer beter en hoefde we er af en toe maar naar toe of gewoon helemaal niet. Nu heb ik 4 spenen in der bed liggen, en vind ze er altijd wel 1. Ideaal!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  14. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.814
    2.542
    113
    Vrouw
    Oooh ik wilde vandaag een topic gaan openen hierover. Zo herkenbaar :roflmao:

    Dochter is 5,5 maand, slaapt al zonder nachtvoeding sinds 6/7 weken. Maar die verrekte speen s nachts. Soms komt ze er maar 2/3x voor, maar sommige nachten wel 15-20x. Ze slaapt nog bij ons op de kamer maar het breekt ons zo op!
    Ik vind het een goede tip om meerdere spenen in haar bed te leggen. Misschien kan ze hem dan zelf vinden. Laten huilen vind ik zo lastig, ik wil dat eigenlijk niet. Misschien als ze straks op haar eigen kamer ligt.
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Haha ja ik dacht er toen echt zo over, ik werd zelfs geïrriteerd toen de kraamverzorgster begon over 6 weken bij ons slapen. Na 1 week hebben wij maar een wiegje gekocht ipv de kinderwagen bak. :|

    Lijkt mij heel lastig als je kindje niet de speen wilt, gelukkig heb je dan wel manieren om jullie kindje weer rustig te krijgen, misschien moet ik dat ook maar eens proberen ipv snel een flesje te maken. Ik heb vaak het idee dat ik hem met een flesje riset. ( klinkt misschien heel raar.)

    Ja die ontwikkelings sprong is wel heftig. Hij kan nu opeens al "kruipen" met zijn hoofd slepend over de grond en zijn billen belachelijk hoog in de lucht. :roflmao:Terwijl hij vanaf dag 1 al zijn hoofd op kon tillen, het ziet er niet uit haha.

    Gelukkig wen jij aan de gebroken nachten anders is het helemaal geen doen!

    Nog 2 maanden?:eek: Oh help Haha. We hebben de andere melk nog niet omdat de arts een fout had gemaakt met het formulier. Super vervelend. Ik geef hem pas 2 weken oefen hapjes omdat ik nog niet mocht beginnen van de huisarts. Ze wilde eerst weten of het koemelk allergie is, 2 weken geleden dacht ik bekijk het maar ik roep het al vanaf week 1 en niemand luisterde, hij wilt gewoon eten dus jammer dan. De hapjes gaan erg goed! Daardoor zit er nog niet echt een ritme in wanneer hij de groente hapjes krijgt. Hij zit nog op 5 flessen en een ander ritme dan de meeste andere baby's dus als je tips hebt hoe ik het het beste aan kan pakken, graag!
    06.30 fles 1
    10.00 fles 2
    13.00 fles 3
    17.00 fles 4
    21.30 fles 5

    Allemaal 180/6.
    Ik wil de flessen veranderen zodat hij tussen 5 en 6 zijn groente hapje kan krijgen, maar we zitten zo vast geroest in dit schema dat ik niet zo goed weet hoe. :oops:

    Je hebt gelijk over de laatste fles, hoe later ik die fles geef hoe eerder hij altijd weer kwam voor de volgende.
     
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Haha ja het gaat dan op de automatische piloot heh? Hij begint altijd heel erg te gillen. ( hij is soms een hitte petitje.:|) Wij hebben hem nog niet naar zijn eigen kamer gedaan omdat ik dan bang ben dat ik 7 keer per nacht helemaal naar hem moet lopen voor een speen. Daar zou ik echt dood ongelukkig van worden. Wel fijn dat het bij jou dochter geholpen heeft, misschien dat als de andere tips niet werken, dat maar moeten proberen!
    Stel hier dan maar gewoon je vragen! Ik snap zo goed dat het je opbreekt als je ee 15 a 20 keer per nacht uit moet. Ja die spenen tip vind ik ook een goede.:D
     
    Anniek88 vindt dit leuk.
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Tja... Tips hoe aan te pakken is lastig, want iedereen heeft zo z'n eigen schema aangepast op zijn/haar kindje. Komt hij altijd zelf voor z'n flessen of zou hij makkelijk mee kunnen bewegen?
    Hier zat ze sinds 3 maanden op 4 flessen overdag en dan kwam ze wel 's nachts nog voor een flesje en dit is eigenlijk altijd zo geweest, wel rond de 6 maanden dit langzaam afgebouwd en uiteindelijk krijgt ze nu over het algemeen alleen water 's nachts en een enkele keer melk als ze echt niet meer kan slapen.
    Ritme was hier dus van 3-6 maanden ongeveer flessen om 8/12/16/20 en dan de nacht in waar na ze zelf meestal ergens tussen 3.00-5.00 kwam.
    Ik weet niet hoe het qua slapen zit overdag, maar zou je het evt. zo kunnen doen?
    6.30 fles 180/6
    10.00 fles 180/6
    13.00 fles 180/6
    16.30 fles 90/3 en daarna een groentehapje
    19.00 fles 180/6 en dan gewoon naar bed voor de nacht
    Wordt hij wakker dan probeer je hem te troosten of als het later op de avond is en je hebt het idee dat hij toch echt honger heeft geef je gewoon nog een fles, maar dan gewoon rustig op z'n kamertje en daarna gelijk weer terug z'n bed in.
    Ik opper maar even wat hoor, altijd lastig om voor iemand anders te bedenken wat werkt.

    Hier was het met 6 maanden zo:
    8.00 fles 180/6
    9.30 fruithap
    10.00-12.00 slapen
    12.00 fles 180/6
    14.00-16.00 slapen
    16.00 fles 180/6
    17.30 groentehapje
    18.00-19.00 slapen, maakte haar na max een uurtje echt wakker, rond deze tijd ging dit slaapje er ook wel af geloof ik.
    19.30 lekker in bad of in de douche en verder nog even spelen
    20.00 fles 180/6 en dan rond 20.30/20.45 ging ze naar bed.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  18. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.814
    2.542
    113
    Vrouw
    Is het zo erg dat hij nog op 5 flessen zit dan? Dacht dat ze vanzelf wel naar minder gingen.

    Ritme van mijn dochter is ook al sinds 10 weken
    7 - 11 - 15 - 19 - 22 / 23.
    We hebben sinds kort al het slaapje van 17-18 ingekort (was altijd tot 19). En tussen de fles van 11-15 slaapt ze vaak maar en uurtje.

    Ik zie dat @Olifantje1991 de fles van 16.30u verminderd. Zou jij in mijn geval dan de fles van 15u verminderen zodat ze om 18u de groentehap kan eten? (Nu nog ongeveer 30 gram; maar wordt komende weken wel meer).
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Dank je wel dat je mee denkt! Ik had er dus helemaal niet aan gedacht om de fles van rond 17.00 kleiner te maken en eerder te geven. Dat ga ik maar eens snel uit proberen!

    Ik vind het lastig om de flessen naar later te verschuiven omdat ik het idee heb dat de fles een soort van resetten is. Vaak word hij rond 9.30 al moe, maar als ik hem dan in bed leg wilt hij dus echt niet slapen, hij valt pas na zijn fles in slaap.
    Zijn slaap ritme is.
    6.30 fles
    7.30 - 8.15 of 8.30 slapen
    10.00 fles
    10.30- 12.00 of 12.30 slapen
    13.00 fles
    14.00 - 15.30 of later slapen (ligt eraan wanneer hij bij het vorige slaapje wakker werd. na 1,5 is het al 1 brok chagrijn.:roflmao:)
    17.00 fles
    17.30 of 18.00- 20.00 slapen.
    21.30 laatste fles.

    Hij slaapt dus ook nog best veel, anders is hij niet te genieten.:rolleyes:

    Bedankt dat je ook even jou ritme laat zien! Geeft weer inzichten.
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Nee het is niet erg dat hij 5 flessen heeft, wel vind ik de tijden "vervelend" Ik heb dus geen fles om 15.00 maar om 13.00 daardoor heb ik het idee dat het groente hapje lastig te plannen is qua honger gevoel. Dus het was een goede tip van haar om de fles naar voren te schuiven, kleiner te maken en daarna de groente hap te geven!
     

Deel Deze Pagina