Slaapzakje ipv dekentje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Irisje24, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik ben bezig met de laatste aankopen voor de baby, namelijk de bed spulletjes. Mag een baby ook alleen in slaapzak zonder dekentje slapen? En dan vooral in de winter, want mijn baby word in december geboren. Ik vind die verhalen over stikkende baby's zo eng dat ik liever dekentjes wil vermijden.. Hoe doen jullie dit?
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Tsja.. het mag wel. Maar ik zou het niet doen. Gewoon lekker een lakentje en dekentje gebruiken, laag opmaken en strak instoppen. Slaapzak alleen is voor zo'n kleintje echt te kous.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het vanaf het hele begin niet zo snel doen, zoals ballon al noemt laag opmaken en strak instoppen.
    Wij hebben een november kindje en zijn na een week of 5 over gegaan naar een slaapzak.
     
  4. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier gewoon een dekentje gedaan, totdat ze ging draaien en het dekentje niet meer liet liggen.
    Sindsdien slaapt ze in een slaapzak.

    Ze ligt nog steeds achterstevoren of over dwars in bed, dus nog steeds haar slaapzak aan.
     
  5. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Als je het bedje goed opmaakt, is het veilig. Ik vond juist de opening voor het hoofd van een baby nog vrij groot en heb daarom een paar maanden gewacht voor wij naar een slaapzak over gingen. Voelde voor mij juist weer fijner.
     
  6. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.727
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier lag de oudste met een week in een slaapzak. Van de prenatal maat 50. Ze lag meer dwars en achterste voren in bed dan onder der dekentjes.
    Ze is van augustus en had een winterslaapzakje aan.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    wij hebben het ook op deze manier gedaan
     
  8. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Eerste maanden in wiegje gewoon lakentje en dekentje. Na een paar maanden in ledikant en overgestapt op slaapzakken. Ideaal!
     
  9. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier vanaf de geboorte de slaapzak gebruikt. Vind de dekens ook onveilig, naast dat ze onwijs onhandig zijn!
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  10. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hier ook hetzelfde gedaan. Dochter sliep pas zonder slaapzak, toen ze naar een groot bed ging en een dekbed kreeg.
     
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.646
    3.773
    113
    Wij gingen over op de slaapzak toen ik hem bovenin zijn wiegje vond, week of 10 was hij toen en het was december. Puckababy kan ik aanraden, prijzig maar zo veel warmer dan die dingen van de Hema bijvoorbeeld.
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  12. Dobbelsteen

    Dobbelsteen Actief lid

    1 jan 2016
    123
    11
    18
    Wij ook
     
  13. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    De kleinste maat van slaapzakjes die ik kan vinden is vanaf 68? Maar dit is veel tr groot voor een newborn toch?
     
  14. karlijn

    karlijn Niet meer actief

    Wij zijn overgegaan naar een slaapzakje toen onze dochter opeens over dwars in bed lag :roflmao:
    Echt, je leert van je kraamzorg echt hoe je een bedje goed en strak opmaakt.
    Als je echt besloten hebt dat je voor een slaapzakje wilt gaan dan verkoopt hema slaapzakjes in maat 50/62
    Grijs gestreept met jip en Janneke er op.
    Deze trokken wij dus bij ons dochtertje aan na een paar weken omdat ze dus over dwars lag.
    Ik denk wel dat die te groot is voor een newborn.
    En denk dat je dan alsnog een dekentje om zal moeten doen omdat het in december meestal echt wel koud is.
    Dat deden wij tenminste.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt!

    https://www.hema.nl/winkel/baby/babykleding/baby-slaapzakken-pyjamas/babyslaapzak-jip-en-janneke-(33382901)?channable=e8212.MzMzODI5MDI&color=wit&gclid=CjwKCAjw_dTMBRBHEiwApIzn_KVLeMU7N4R41ao6kfbP8mkLKgds_fVdxocEnBKBLJB6Eqg06sWkrRoC2tYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CITyv_ao3tUCFVa9dwodvosOYw
     
  15. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij hebben onze dochter vanaf dat ze een week of 3 oud was in een slaapzak laten slapen. Zij liet een deken niet liggen en lag dus steeds half bedekt waardoor ze wakker werd.
    Met onze volgende uk doen we het vanaf het begin met een slaapzak.
    Wat een onzin dat het te koud zou zijn. Er zijn gewatteerde slaapzakjes te koop, wij hebben toen maat 50-56 bij de Hema gekocht. Ging prima.
    Evt bij koude nachten nog een dekentje erover.
     
  16. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
  17. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het stikken is niet zozeer het gevaar van dekens.
    Het is zo dat als ze eronder komen het te warm kunnen krijgen en last kunnen krijgen van warmtestuwing.
    Als je je bedje kort opmaakt kan je kindje zichzelf niet naar onder wurmen, maar alleen naar boven...dat zul je nog allemaal leren van de Kraamzorg.

    Mijn zoontje sliep eerst onder een lakentje en deken, toen een inbakerzakje en tegenwoordig in een slaapzak en ook een lakentje/dekentje of lakentje en deken...
    Hij houdt ervan om strak ingestopt te worden en meer dan zijn armpjes en hoofs beweegt hij niet.
    Mijn tip is dan ook om beide aan te schaffen (niet te duur) en kijk hoe je kindje straks slaapt.
     
  19. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Onze jongste lag vrij snel in een slaapzakje, maar hier wel icm een dekentje. Ze had het snachts erg koud en kreeg haar nachtvoeding dan lekker in haar warme slaapzakje en ging daarna weer onder de dekens. Zo bleef ze goed op temperatuur
     
  20. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Mijn zoontje lag ook al na een week in een slaapzakje
    Vind het echt ideaal
    En ga het ook bij de tweede snel weer doen
     

Deel Deze Pagina