Slapen jullie goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak zijn jullie wakker 's nachts?

  1. Eén keer (om naar wc te gaan o.i.d. maar slaap snel weer verder)

    23 stem(men)
    19,2%
  2. Twee keer (om naar wc te gaan o.i.d. maar slaap snel verder)

    14 stem(men)
    11,7%
  3. Drie keer of vaker

    33 stem(men)
    27,5%
  4. Eén keer, maar lig dan langere tijd wakker.

    15 stem(men)
    12,5%
  5. Ik word nooit wakker, slaap minimaal 7 uur aaneengesloten door.

    35 stem(men)
    29,2%
  1. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.688
    569
    113
    Gelderland
    De afgelopen week is 'slapen' veel in de media. Eén op de 5 mensen schijnt slecht te slapen. Hoe is dat bij jullie? En dan heb ik het niet over (borst)voeding of er uit moeten voor huilende kinderen etc. Maar over nachten waarbij het hele huis goed slaapt en er dus geen reden is om wakker door te worden... Hoe slapen jullie dan over het algemeen? De hele nacht door? Ik slaap zelf sinds ik moeder ben nauwelijks meer een hele nacht door. Ik ben altijd wel een keer wakker tussendoor, soms kort, soms langer.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    1x voor wc....soms ook niet.
    Sinds mijn zwangerschap slaap ik heerlijk.
    Daarvoor lag ik altijd uren wakker terwijl ik doodmoe was.
     
  3. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik heb blaas problemen sinds mijn tweede bevalling en ondanks de therapie moet ik nog zeker 3/4 keer per nacht plassen en helaas duurt het ook minimaal een half uur voor ik weer slaap.
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Meestal 2x om te plassen.
    Tenzij de baby wakker word of gaat spoken. Wat vaak gebeurd als ze een keer wakker word dat ze dan zelf snel weer verder slaapt en ik uren wakker lig..
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik mis: "anders"

    Ik slaap 9 v/d 10x 6u achter elkaar. Lig dan eventjes wakker (max. 5min)
    Sinds ik een kind heb, slaap ik beter dan ervoor.
     
    Meca vindt dit leuk.
  6. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Slapen is mijn hobby. Ik ben er toevallig ook heel erg goed in.
    Zodra mn hoofd mn kussen raakt ben ik weg (ok na 1 potje candy crush) en word vervolgens pas wakker van de wekker (kan ook de wekker in de vorm van mijn peuter zijn)
     
  7. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ik slaap altijd goed eigenlijk sinds 1.5jaar daarvoor hielden onze kinderen ons elke nacht wakker.
    Als ik nu s nachts wakker ben is het vanwege een ziek kind. In de nacht hoef ik nooit naar de wc.
     
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Wisselend. Als ik inslaap meestal wel goed maar wel kort vaak. Als ik eenmaal wakker ben geworden om naar de wc te gaan bijv om 4 of 5 uur dan slaap ik daarna niet meer. Hoe moe dat ik ook ben. Erg balen.
    Heel soms onderbroken nachten met veel wakker worden, maar dat komt gelukkig weinig voor.
     
  9. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nu ben ik inderdaad één of twee keer per nacht wakker vanwege de borstvoeding maar normaal gesproken ben ik een enorm wisselende slaper. Ik heb goede periodes maar ik kan enorm piekeren waardoor ik lang wakker kan liggen. Ook heb ik een verstoorde REM-slaap waardoor ik met tijden regelmatig wakker wordt. Ik heb wel eens lichte doorslaappillen van de huisarts gekregen. Die moest ik dan tien dagen gebruiken (maximaal) zodat ik min of meer gereset werd. Daarna ging het weer een tijdje goed. Nu ik het erover heb bedenk ik me dat ik er al een hele tijd geen last van heb gehad. Die pillen gebruik ik al lang niet meer. Sinds ik moeder ben lig ik ‘s nachts volgens mij zowat in coma. Laat deze baby alsjeblieft net zo snel doorslapen als zijn broer (met 8 weken).
     
  10. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Slapen is ook mijn hobby maar ik kan er geen flikker meer van sinds de kinderen er zijn. En 9 van de 10 nachten, ligt dat geeneens aan hun :roflmao:
     
    Betsy vindt dit leuk.
  11. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik slaap slecht. Na jarenlang in m’n slaap te zijn gestoord (huilbaby enzo) lijk ik het slapen te zijn verleerd. Ik kon altijd goed slapen, maakte niet uit waar, nooit problemen gehad.
    Nu de kinderen meestal wel goed slapen, lig ik wakker. Ik lijk constant aan te staan ook al is dat niet meer nodig.
    Lig heel lang wakker, slaap licht, word moe wakker.

    M’n fitbit zegt inderdaad ook dat ik amper diep slaap. Weet iemand hoe accuraat die dingen zijn? En wat ik zou kunnen doen om dieper in slaap te komen? Frustrerend is het, ik blijf heel moe terwijl we meestal goed kunnen slapen (in theorie)...
     
  12. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Ik word zo'n 4 a 5x per nacht wakker. Ik slaap erg onrustig en draai veel. Ook word ik nu vaak wakker door bekkenpijn en om te plassen.
     
  13. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik slaap niet altijd minimaal 7uur door maar dat ligt eraan hoe laat ik naar bed ga en hoelaat de wekker gaat :roflmao: vannacht slaap ik van 22 tot 4.15u dus een 6tal uur. Als ik niet te lang op internet blijf hangen. :D
    Maar ik slaap goed en vind het heerlijk. Wordt zelden wakker. Ik doe m'n ogen dicht, denk aan iets leuks en ik ben weg.
     
  14. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik slaap praktische elke nacht door. Hoef ook nooit te plassen oid snachts.
     
  15. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Ik slaap wisselend. In periodes dat ik slecht in m’n vel zit of veel stress heb slaap ik slecht. Duurt t lang voordat ik inslaap en word ik vaak wakker gedurende de nacht.

    Als alles gewoon ‘normaal’ is slaap ik als een baby, rustig 8 uur achter elkaar
     
  16. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Slapen is toevallig ook mijn hobby! Als het mijn uitslaap-dag is, slaap ik zo 12 uur achter elkaar. (En dat zonder het gebruik van alcohol want dan kan je er zo 2 uur bij optellen). :D
    Nadeel is wel, dat als ik dan wakker word, ik gelijk een sprintje naar de wc kan trekken.
     
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik heb zo lang ik me kan herinneren nog nooit een nacht doorgeslapen. Niet als kind en niet als volwassene. Ik word 2 of 3x per nacht wakker zonder reden. Val vaak na een minuut of 10/20 gewoon weer in slaap. Soms heb ik echt een slechte nacht en lig ik zo 2 uur wakker, dan lees ik een boek.

    Zo’n beetje alles al geprobeerd, maar er lijkt gewoon echt geen aanwijsbare reden voor te zijn. Mijn lijf is er inmiddels ook wel aan gewend.
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    In bed liggen is mijn "hobby" ik kan er 's avonds helemaal naar uitkijken om lekker in bed te gaan liggen. Daadwerkelijk slapen is een heel ander verhaal. Ik word minimaal 3 keer per nacht wakker en als ik pech heb kan ik niet in slaap vallen. Maar hey, mijn bed is alsnog mijn beste vriend. :D
     
    Syl72 en Marchella vinden dit leuk.
  19. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Als ik eenmaal lig slaap ik vrijwel meteen! Ik word heel af en toe wakker als ik echt heel nodig moet plassen maar slaap dan ook direct weer verder. Nadeel is dat ik altijd veel te laat op bed ga (vaak na 12en) en de wekker altijd om 6:30 weer gaat. Dus ik slaap gewoon te weinig, maar dat is mijn eigen schuld.
     
  20. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    In de afgelopen 3 jaar weinig door kunnen slapen door m'n dochter. Het is een automatisme geworden, waardoor ik ook ''s nachts wakker ben in het uitzonderlijke geval dat mijn dochter wél doorslaapt. Ik heb daarnaast heel veel moeite met inslapen, ondanks dat ik echt al veel verschillende dingen geprobeerd heb. Al met al ben ik blij als ik 4 tot 5 uur goed slaap. Vaak is dat geen enkel probleem, maar als ik stress heb op mijn werk of als er thuis iets niet lekker loopt, dan breekt het me wel op.
     

Deel Deze Pagina