Slapen jullie goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak zijn jullie wakker 's nachts?

  1. Eén keer (om naar wc te gaan o.i.d. maar slaap snel weer verder)

    23 stem(men)
    19,2%
  2. Twee keer (om naar wc te gaan o.i.d. maar slaap snel verder)

    14 stem(men)
    11,7%
  3. Drie keer of vaker

    33 stem(men)
    27,5%
  4. Eén keer, maar lig dan langere tijd wakker.

    15 stem(men)
    12,5%
  5. Ik word nooit wakker, slaap minimaal 7 uur aaneengesloten door.

    35 stem(men)
    29,2%
  1. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Als de dames heerlijk slapen tot 7 in de morgen slaap ik ook gewoon door. Wordt wel wakker van vriend als die laat naar bed komt. Lees lamp moet aan. (Zucht)

    Maar word eigenlijk nooit zelf wakker. Nu wel maar ben zwaar verkouden. Alle holtes zitten dicht. En slaap met mond open. Dit word dus helemaal droog.
     
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Buiten eruit moeten voor kinderen enz slaap ik meestal wel goed. Ik ben geen slechte slaper.

    Soms heb ik een slechte nacht, dan eet ik 2 boterhammen en gaat het wel.

    Het helpt mij wel om (simpele) boeken te lezen of boeken te luisteren. Val ik heerlijk bij in slaap. Ik wou dat Agatha Christie nog leefde en Jane Austen ook, en dat ze elke week een boek publiceerden. Zou perfect zijn voor mijn nachtrust de rest van mijn leven:eek:
     
    marb vindt dit leuk.
  3. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Eigenlijk heb ik geen idee meer van mezelf hoe ik slaap, wij hebben al 4,5 jaar gebroken nachten door de oudste. De periodes dat het even goed gaat zijn steeds niet lang genoeg om er aan gewend te raken...
     
  4. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik zou hem een zaklamp app op de gsm installeren. Zo loop ik ook naar beneden als de wekker om 4.15u afgaat. ;)
     
  5. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik doe mee met team @Betsy :roflmao: als kind kon ik al geen nachten doorslapen, en nu nog steeds niet. Altijd wel 1-2x wakker maar slaap ook direct weer door. Sinds ik zwanger ben ben ik wel vaker wakker, maar val gelukkig ook zo weer in slaap.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Haha en ondertussen klagen als mijn dochter weer eens loopt te spoken ‘s nachts. Want dan ben ik niet alleen wakker, dan moet ik er nog uit ook. Tja, mijn moeder zal daar vroeger bij mij ook wel eens moe van zijn geworden (letterlijk) :p
     
    MamaOktober13 en Littlegirl1989 vinden dit leuk.
  7. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Haha ooit komt dat weer goed!
     
  8. rums

    rums Niet meer actief

    Ik slaap heel goed. Laatste tijd moet ik er nog wel vaak uit om te plassen. Maar dat zijn ook periodes.
     
  9. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik weet ook niet zo goed meer hoe ik goed moet slapen.
    Ik slaap al sinds mn zwangerschap van yoshua slecht. Tel daarbij op dat yoshua nog steeds regelmatig loopt te spoken snachts en het feest is compleet.
    Nu zit ik op het moment niet zo lekker in mn vel en dan kan het zo gebeuren dat ik om 22.00 naar bed ga en dan 2x eruit ga om wat te drinken en dan pas om 3.00 in slaap val. Niet zo fijn als de wekker om 6.15 weer gaat.
    De laatste paar weken gaat het weer redelijk en val ik voor mijn doen best snel in slaap.
    Ik lees altijd nog even voordat ik de lamp uitdoe om te gaan slapen anders lukt het helemaal niet. Dit doe ik dus ook als ik eruit ben geweest voor langer dan naar de wc gaan.
    Ik hoop dat ik ooit weer echt goed ga slapen maar ben er een beetje bang voor.
    Zal je zien dat ik goed slaap en dat mn dochter dan de leeftijd heeft om te gaan stappen. Weg nachtrust.
     
  10. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.938
    113
    Vrouw
    Ik slaap soms moeilijk in, vooral als ik een late dienst heb gehad en een vroege dienst de volgende dag. Dan lig ik rustig 3 uur wakker en ben ik veel te druk in mn hoofd om te slapen.

    Meestal slaap ik wel gewoon de hele nacht door als ik eenmaal slaap.
     
  11. Diro

    Diro Niet meer actief

    Ik slaap veel en graag. Overal ook eigenlijk wel, op de bank, in de auto (als bijrijder uiteraard;)), maar het liefst in bed. Als de kinderen rustig zijn 's nachts, en dat is vrijwel altijd het geval, dan slaap ik zonder onderbreking de hele nacht door.
    Als ik de reacties zo lees, merk ik dat het luxe is en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
     
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    In periodes slaap ik heel slecht en dan weer heel goed. Ligt er echt aan hoe ik in mijn vel zit. Maar een nacht van 7 uur maak ik nooit. Ga altijd veel te laat naar bed.
     
  13. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik slaap vanaf mijn 17de al echt bar slecht met vlagen.
    Soms kan ik al om 21.30 naar bed en word pas om 8.00 wakker, maar er zijn ook veel dagen dat ik pas om 00.00 in slaap kan komen, om 2.00 wakker word en vervolgens tot 6.00 wakker lig om weer om 8.00 eruit te gaan.
    Soms word ik om het uur wakker en slaap elke keer maar 30 minuten.
    Heb al eens slaapmedicatoe gehad, slaaptraining, maar het haalt allemaal niks uit.
    Vroeger was het 10 keer erger. Ik sliep zo slecht dat mijn hersenen mijn hele dag en nacht ritme omgegooid hadden...stond ik dan om 4.00 in de nacht krieltjes te bakken als ‘avondeten’ dan om 9.00 naar werk toe en na mijn werk om 18.00 slapen.
     
  14. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.713
    3.259
    113
    Ik was een behoorlijk slechte slaper, in de zin van dat ik moeite had om in slaap te vallen en dat het lang duurde om weer in slaap te vallen als ik 's nachts wakker werd. Maar sinds ik een kind heb, pieker ik veel minder (omdat ik er te moe voor ben haha) en val ik meestal weer snel in slaap, echt fijn! Keerzijde is natuurlijk dat ik nu' s nachts veel vaker wakker wordt. Zelfs in de spaarzame nachten dat mijn dochter doorslaapt, uit gewenning denk ik...
     
  15. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heel wisselend. Heb slechte periodes en goede periodes.
    Ben bang dat ik nu een mindere periode in ga. Ineens weer heel druk en naar dromen. Ik schrik wakker en heb moeite met nogmaals inslapen.
    We zijn net allemaal ziek geweest, baby kwam in de nachten weer. Zou dat het zijn?
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb gestemd voor een keer eruit.

    Ik nu zo slapen, en word smorgens rond 06.15 wakker om de plassen. Daarna ga ik weer even slapen tot vaak 07.15 a 07.30.
     
  17. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Slapen was mijn hobby, maar sinds ik zwanger raakte in december 2016 heb ik geen nacht meer door geslapen. 3 a 4 uur is de max. Ons kindje slaapt al door sinds hij 8 weken is, maar ik word wel een paar x per nacht wakker. Of van vriend die snurkt of teveel beweegt of van zoontje die een geluidje maakt of noem maar op. Waardeloos is het, maar wat doe je er aan?
     
  18. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Soms heb ik moeite om in slaap te komen maar de laatste tijd slaap ik erg vast. Ik hoor niks, merk het zelfs niet meer dat mijn man mij ligt te duwen e.d. als ie last heeft van mijn gesnurk. Soms word ik wel wakker, als mijn man ruzie heeft met z'n wekker bijv maar slaap snel weer in.
     
  19. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hahaha
    HAHAHAHA
    :cry:

    Nee sorry. Ook zonder zwangerschap, borstvoeding, wakkere kinderen e.d. wel 1-2x per nacht en daarna duurt het weer een tijdje voor ik in slaap val. Nou heb ik jaren gehad dat ik van 5 tot 8 sliep dus ik maak wel meer uren, maar ik trek het veel slechter nu. :(
     
  20. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn kinderen slapen sinds een tijdje allemaal door. En nu slaap ik weer goed. Ik ga er nooit uit om te plassen. Vroeger werd ik daar wel eens wakker van. Maar dan ging ik gewoon niet. Ook niet toen ik zwanger was. Denk dat mn blaas het opgegeven heeft. Sindsdien laat ie me lekker door pitten. :D
     
    Meca vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina