Slechte mama (topic met een knipoog ;-) )

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Debaky, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik laat ze sochtends ook altijd in bed tot ze beginnen te huilen, kan ik toch een uurtje langer liggen terwijl zij kletsen.

    Lig ook vaak in een deuk als ze vallen of ergens tegen aan lopen. Krijg altijd scheve gezichten dan van andere ouders, maar t ziet er vaak zo grappig uit.
     
  2. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Mijn ex vragen of onze dochter die dag bij hem kan logeren omdat ik de volgende dag heel vroeg naar het consultatiebureau moet met mijn zoon. Niks van waar. Heb dan gewoon ff geen zin in dat hele ochtendritueel van kleding uitzoeken, ontbijt regelen, lunch klaarmaken en naar school brengen.

    Mijn dochter naar een leuke film laten kijken zodat ik haar playmobiel prinsessenkasteel in elkaar kan bouwen zodat ze die sneller af is en zij er dus sneller mee kan spelen. Zuchtend en kreunend laat ik haar weten dat ik dat wel even voor haar over heb. De echte reden is dat ik het zelf heel leuk vind om te doen, maar dan alleen.

    Toen ze jonger was, zeggen dat sinterklaas nu vast kon zien hoe stout ze was en het dus nog maar de vraag was of ze wel cadeautjes zou krijgen. En nee op fluistertoon verder gaan mokken was ook geen goed idee want sinterklaas mag dan wel oud zijn maar niet doof dankzij zijn gehoorapparaat. Gevolg; zij eindelijk stil en ik mijn rust.

    Man met de kinderen (4 stuks) op pad sturen want ik moet zogenaamd nog heel veel doen en heb daar zeker wel een halve dag voor nodig. Uiteindelijk het huishouden binnen 15 minuten klaar hebben en de rest van de dag heerlijk genieten van de stilte met de beentjes omhoog.
     
  3. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nadat ik voor de zoveelste keer het magische zand uit alle hoeken en kieren kon stofzuigen. Is het ineens op magische wijze, allemaal verdwenen....! :roflmao:
     
    Jackie87, Victoria30, MnnW en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. browneyes

    browneyes Actief lid

    17 jun 2010
    406
    0
    16
    Ehmmm soms ben ik gewoon erg moe na een week werken. En dan zet ik mn zoontje achter Super Mario omdat ie dan zo lekker rustig is :oops:
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Blijkbaar is dit ook taboe; maar ik ben mijn eigen kinderen soms echt zat.

    En dan laat ik ze bij de oppas zodat ik een wijntje kan gaan doen met een vriendin.
     
    1BB, Druktemakertje, meis1987 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    En inderdaad stom speelgoed weggooien. Magisch zand is in de prullenbak verdwenen en de klei is ook vaak 'kwijt'.

    Sinterklaas heeft hier ook goede oren en luisterd het hele jaar mee.

    Ik ik word altijd heel chagrijnig als ze m'n hele hoge blokken toren omgooien voordat ie af is.
     
  7. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik had laatst een dag vrij van werk. Kids naar de overblijf en BSO en ik ben gaan High Tea-en met een vriendin. Ik schaam me daar niet eens voor. Als alleenstaande mama moet ik wel lief zijn voor mezelf, want niemand doet t voor me. :rolleyes:
     
  8. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    S morgens bij me in bed laten kruipen en de tv voor haar aan of met de tablet, en dan kan ik nog lekker doezelen.

    Ik ben inderdaad ook heel vaak doof, of als ze uit bed komt lekker mijn man naar boven laten gaan terwijl ik vampire dairies zit te kijken :o:

    Oh en echt heel slecht dit, maar als ik nog geen zin heb om te koken haar juist wel een koekje geven of zo'n pakje fristi, dan zit ze weer even vol. Echt ontaard :roflmao:

    Naar oma brengen en dan gezellig bij vrienden wat drinken en veel te laat het bed in rollen. Gelukkig vind ze het super leuk bij oma ;)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    I love this :roflmao:
     
    Boommm vindt dit leuk.
  10. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier zeg ik altijd een tomaat, of een perzik wil je ook wat? Dan is het antwoord snel nee want dat vind ze niet lekker hahaha.
     
    elsie89 vindt dit leuk.
  11. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha ik riep altijd 'wat zeg je!!?? Ik hoor je niet!! Schreeuw eens wat harder!!' En dan druk om me heen kijken alsof ik geen idee heb waar het gegil vandaan kwam :D

    Krijg je prachtige blikken van. Werkte wel. Na 3 keer gillen was heet over haha.
     
    Marchella en Chocochippie vinden dit leuk.
  12. knutselkitty

    knutselkitty Fanatiek lid

    30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    geweldig topic!
     
  13. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Als hij voor de 100ste keer in het konijnenhok is gekropen laat ik hem voortaan zitten.. hij kon er zelf in dus komt er vast een keer zelf uit... :thumup:
     
    DN2017, Jackie87, Logan en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sinds het zo vroeg licht word buiten, is mijn zoon van 3,5 ook elke ochtend vroeg wakker. Tussen 5 en 6 uur staat hij bij ons bed want het is al licht buiten:mad:.
    Hem terugsturen gaat niet want hij slaapt samen met zijn zusje op de kamer. Die slaapt wel tot een uur of 8 en anders word zij wakker. En bij ons in bed gaat ie alleen maar kletsen (dat vind ik altijd wel schattig) of klieren.
    Dus nu krijgt hij de telefoon en mag het daarmee lekker uitzoeken. Eigenlijk vind ik dat heel erg, maar ik weiger om voor 7 uur op te staan.
    Is het nou af en toe dan oke, maar echt elke dag trek ik niet.
    En hem later op bed doen helpt ook niks.
    Straks als het weer langer donker blijft zal het wel beter gaan maar dat duurt nog wel ff...
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Eke84

    Eke84 Actief lid

    17 apr 2015
    255
    25
    28
    Toch handig als ze de klok nog niet kunnen lezen hé :)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon praat heel veel(dat vind iedereen) echt 24/7 kletst hij de oren van je kop over onzin dingen, ook praat hij door iedereen heen omdat hij persé aan het woord wil zijn.
    Voel me soms wel een slechte moeder dat ik hem soms compleet negeer of hem verzoek even 10 minuten zijn mond te houden.
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar!
     
    Caithy vindt dit leuk.
  18. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Haha leuk topic dit :roflmao:! Lees iets over speelgoed weggooien ... Ik ben schuldig ;). Laatst nog waterverf weggemieterd omdat die twee keer dat ik het met ze deed ze niet meer wilden stoppen en het gegil van de woedeaanvallen van de dames nog uren na-echoode in mijn hoofd o_O.
     
  19. Ansji

    Ansji Niet meer actief

    Ik ben een week gaan bergwandelen in Zwitserland... zonder gezin! Schijnt ook enigszins "not done" te zijn :rolleyes:

    Maar oh, wat was het fijn om even een weekje mijn eigen tijd in te delen! Oorverdovende stilte en rust in de berghut...
     
    Sue87 vindt dit leuk.
  20. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik heb in een vlaag van ontoerekeningsvatbaarheid eens muziekinstrumenten gekocht voor onze zoon. Die liggen nu dus in de bovenste la van de kast en mama vergeet regelmatig waar ze zijn.
    Géén idee moppie..
    Een tamboerijn was écht geen slim idee.
     

Deel Deze Pagina