Preeclampsie 1ste zwangerschap, kans op herhaling?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cle23, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

    cle23 Actief lid

    10 dec 2008
    420
    0
    0
    Alle dames,

    In mn eerste zwangerschap ben ik ingeleid ivm preeclampsie. Wie heeft hier ook ervarging mee en kan mij vertellen hoe groot de kans is op herhaling? Oftewel ervaringsverhalen....

    Na al het gedoe bij geboorte en de tijd erna ben ik niet meer naar de gyneacoloog geweest omdat ik het helemaal gehad had met ziekenhuizen, doktoren enz enz. Maar ik heb nu dus geen idee, waar ik weer aan begin...
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring, maar hoe werkte dat inleiden dan, als ik vragen mag?
     
  3. cle23

    cle23 Actief lid

    10 dec 2008
    420
    0
    0
    Euhm inleiden doen ze met een gel, die brengen ze aan op de baarmoedermond, met een spuit in je vagina. Van deze gel gaat je baarmoedermond open. Als je 2cm ontsluiting hebt, breken ze met een haak je vliezen en dan geven ze je een infuus met weeenopwekkker, en dan gaat het heeeeeeeeeel snel. Vanaf de eerste wee tot geboortje van mn eerste maar 5 uur geduurd. Is erg heftig zon inleiding
     
  4. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik dacht dat de kans wel iets groter is dan als je het niet had gehad. MAar ik weet ook dat preeclampsie vooral bij eerste zwangerschappen voorkomt.
    Zou gewoon opbellen en vragen, dat weten ze vast in het zh. Of anders een afspraak maken als je weer voor een 2e zou willen gaan.
     
  5. Alita

    Alita Niet meer actief

    Nee juist niet, als jij dezelfde partner hebt heb je bijna geen kans op herhaling...het komt voor maar is heel minimaal.
    Hier ook bij eerste zwschap gehad en wordt nu goed in de gaten gehouden hiervoor...

    Op internet vind je hier heel veel info over meid...
     
  6. Kelly19

    Kelly19 Actief lid

    26 jan 2006
    383