Slow cooker

Discussie in 'De lounge' gestart door aYh4L8, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    zie het steeds voorbij komen en ben nu ook gaan kijken voor een slowcooker, welke hebben jullie en wat zijn de + en - punten van jullie slow cooker en welke raad je aan
     
  2. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ik heb de crockpot, bevalt goed!

    Minpunten;
    * Je kunt hem niet vooraf instellen
    * Laagste stand is ietsje warmer dan andere, maar heb daar geen last van.

    Verder geen nadelen, wij eten er wekelijks uit. Het was voor mij wel even omschakelen om je eigen weg erin te vinden. Maak nu vaak een vlees/groente mengsel waar ik dan rijst of pasta bij kook. Vries dan ook 1 of 2 porties in, zo hoef ik op drukke dagen alleen pasta of rijst te koken. Eten we toch gezond en gevarieerd
     
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Wij hebben een Crock Pot, maar eerlijk gezegd gebruik ik liever de grote gietijzeren pan. Ik wil het eten in de gaten houden en roeren en tussendoor proeven enzo :p En met zo'n slowcooker moet je er vanaf blijven en het deksel erop laten. Het is hier een sta-in-de-weg geworden. Al dat gemak bleek niet aan mij besteed :roflmao:
     
    Adje vindt dit leuk.
  4. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Gebruik hem hier heeel vaak. Ben alleenstaande moeder, werk 40 uur en dochter zwemt 5 uur in de week. Beste uitvinding ooit. Kan zo zonder al te veel moeite toch gezond eten

    Heb een crock pot met timer (vind ik wel een must eigenlijk, dan stel je hem in op tijd en gaat ie daarna over op warmhouden)
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ik heb er 2 :oops::roflmao:
    Een grote crockpot (5,7 liter) met aardewerkpan en timer waarmee hij automatisch op warmhoudt gaat.
    En een russell hobs (3,5 liter) met aluminium pan (dus stuk lichter) en geen timer. Die was ook een stuk goedkoper.

    De crockpot gebruik ik als ook een grotere pan en/of de timer nodig heb. Anders pak ik liever die kleine, omdat die gewoon wat lichter en handzamer is.

    Ik zou, als ik jou was, kijken naar een slowcooker die voor jou het juiste formaat is (te groot is dan beter dan te klein). Een timer erop is echt heel handig. En verder heb je merken die veel goedkoper zijn dan crockpot en het net zo goed doen (misschien wel beter, aangezien mijn crockpot altijd wat warmer wordt en dus sneller gaat). Russell hobs is een prima merk en Andrew James ook.
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een crockpot met timer, warmhoud stand en glazen deksel.
    Je kan er zo veel mee maken! Van pasta saus tot curry en van draadjesvlees tot spareribs.
    Morgen ochtend gaan de albondigas er hier in, hij springt als ze klaar zijn automatisch op de warmhou stand en begin van de avond op het feestje zijn ze perfect om op te eten.
     
  7. Soumayyaah

    Soumayyaah Bekend lid

    8 aug 2011
    547
    33
    28
    En wat voor gerechten maak je er dan mee? Kan alleen dingen als sauzen of stoofpotten of soepen oid bedenken?
     
  8. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik heb er een.

    Maak er veel Indische gerechten in, of Roti. Scheelt mij echt een hoop tijd!
     
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb ook een russel hobb. Gebruik hem in periodes, soms hele tijd niet en dan weer wekelijks.
    Vooral voor sauzen, stoofpotten, dat soort dingen. Ideaal als we moeten werken. Dag ervoor gooi ik alles bij elkaar in een plastic bakje, ochtend erna in de sc en dan stekker er in (eventueel met timer er tussen, ik heb gewoon een tijdschakelaar erbij) en als ik thuis kom is het eten klaar.

    Verder is hij hier altijd in gebruik als ik mijn pulled pork kroketten maak. Pulled pork van de bbq is lekkerder, maar in de sc komt er vocht vrij, wat ideaal is als ik kroketten maak!
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ja dat klopt wel, maar je hebt natuurlijk veel soorten stoofgerechten. Alles wat je kan stoven of lang kan laten pruttelen voor meer smaak doe ik in dat apparaat. Dus ook drumsticks/kippenbouten, verschillende soorten pulled pork, spareribs, pulled chicken, sinaasappel-honing wortels of andere groentes die je wil stoven, curry’s, Indische stoofgerechten, hele kip of rollade en dan inderdaad nog pastasauzen en soepen.
    Hij staat bij mij in ieder geval elke week wel 1 à 2 keer aan.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  11. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Maar kan alles in zo een pan dan? Ook rauwe aardappelen enz
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Geen idee van welk merk, maar het is een 6.5 liter.
    Ik maak er roti in en dat is net alsof het al een dag in is getrokken...zo lekker!
    En ik maak er (pasta) sausen en soepjes in...dan maak ik echt de pan vol en vries alles in.
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wat is het voordeel van zo'n ding?

    Ik eet bijvoorbeeld geen vlees. Is het dan wel handig?

    Ben zelf ook nog wat op zoek naar wat handig is met de kinderen, laat eten ivm werk en soorten e.d.
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij eten ook geen vlees, maar heb er veel plezier van.
    Alle smaken trekken lekker in en ik vind het dus een uitkomst dat ik grote porties kan maken om te vriezen zonder dat ik de hele dag bij een grote pan moet blijven staan.
     
  15. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wat voor een gerechten maak je dan in zo'n ding?

    Ik heb met mijn normale pannen werkelijk nog nooit de hele dag bij een pan hoeven staan hoor.
     
  16. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Zetten jullie de slowcooker ook aan als jullie weg zijn?
    En welk kookboek raden jullie aan?
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ik laat hem gewoon aan als ik weg ben. Is net zo veilig als bv je koelkast aan laten staan.
    Ik heb twee slowcooker kookboeken, maar die gebruik ik nauwelijks (‘I ❤️ My slowcooker’ en ‘slowcooked’). Moet ik eigenlijk eens wat vaker inkijken. Maar de meeste recepten haal ik van internet (met name eetspiratie.nl en ashleywillems.nl) of ik bouw een stoofgerecht om tot slowcookrecept. Dat betekent dat er dan bv veel minder vocht bij gaat en de kookduur langer wordt.
     
  18. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Bedankt voor je antwoord.
    De koelkast staat ook de hele dag aan. Gek dat ik dit dan spannend vind.

    Ik lees nog ook dat jullie nog even rijst of pasta erbij maken. Dat is natuurlijk maar 10 minuten werk. Maar kan je ook complete gerechten met bijvoorbeeld aardappels maken?
     
  19. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Opzich hoeft dat ook niet, maar het is ook een manier van koken.
    Langzaam iets laten pruttelen, stoven, garen.
    Ik kan ook een pastasaus binnen een kwartier maken, maar in de slowcooker kan ik alles lekker laten intrekken en indikken zonder dat ik er omkijken naar heb.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja dat kan zeker! Ik gebruik zelf wel altijd vastkokende aardappels in de slowcooker
     

Deel Deze Pagina