Snel achter elkaar jarig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

    Ik ben 9 augustus jarig en mijn zoon word de week erop 1 jaar. Om nou 2 weekenden achter elkaar een verjaardag te vieren vind ik eigenlijk ook niks maar om nou de verjaardag samen te vieren ook niet. Ik vind dat hij echt volledig in de picture moet staan :)

    Iemand tips hoe dit aan te pakken?

    Bedankt alvast

    Groetjes baby001
     
  2. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Anders jouw eigen verjaardag op de dag zelf vieren in de avond. Lekker kort, taartje bij de koffie en er rond 22:00 uur uit.
    Kan de verjaardag van jullie zoon in het weekend na zijn verjaardag waar je dan echt werk van kan maken
    (Zo doe ik het altijd met de verjaardag van mijzelf en dochter die dicht op elkaar zitten)
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    ik ben minder dan twee weken na kerst en alles jarig en na een maand is mijn zoon jarig...
    Ik vier het gewoon sober met een taartje en een paar hapjes en mijn zoon zijn verjaardag uitgebreid
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn verjaardag wordt nauwelijks gevierd om die reden. Kan me eigenlijk ook niets schelen.
     
    suus1983, Melief en Vero0504 vinden dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier zijn zoon en dochter binnen 2,5 week jarig. Zoon op zaterdagmiddag gevierd en dochter gewoon op de woensdagmiddag dat ze jarig was. Ging allemaal prima zo. Misschien als ze wat ouder zijn dat ik het wel samenvoeg, maar m'n 4 jarige uitleggen dat hij nog 2 weken op z'n feestje moet wachten (terwijl hij wel op school ging beginnen enz.)leek me ook wel erg lastig.
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    De verjaardagen van mijn jongste dochter en die van mij schelen 4 dagen. We vieren dit altijd samen. Maar de aandacht gaat gewoon naar haar hoor :). Mij feliciteren ze toch wel, of ik nou zelf jarig ben of alleen zij. En dat ik toevallig ook een cadeautje openmaak zo nu en dan geeft haar geen gevoel dat het niet om haar draait.
    Wat bedoel je daar precies mee dat hij dan niet volledig in de picture staat?
    Maak je het nu niet lastiger dan het is?
    Wij hebben ook wel eens een 3-in-1 feest gehad. Wij waren jarig en oudste deed haar communie op de dag voor de verjaardag van jongste. Ik ga echt geen 2 of 3 feesten in 5 dagen tijd houden. Zelfde mensen, ze zien me aankomen. En de twee dochters voelen zich beiden een feestvarken en hadden een heerlijke dag, ik zie het probleem dus niet zo. :oops:
     
  7. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik zou daar niet zo'n heisa van maken. Hij wordt 1, dat weet hij 2 dagen later niet eens meer.
    Lekker samen vieren en tegen de tijd dat hij beseft dat jarig zijn echt om hem draait (in mijn ervaring is dat ongeveer de 3e verjaardag ) kun je altijd nog nadenken over hoe je dat gaat organiseren...
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  8. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Dit. Ik ben een maand na mijn jongste dochter jarig en doe dus al 2 jaar vrijwel niks aan mijn eigen verjaardag. Toen ze 1 werd heb ik dat jaar mijn verjaardag later samen met mijn man gevierd (dat was 4 maanden later). Dit jaar heb ik het gewoon maar voor een jaartje overgeslagen. Ik vind het niet zo belangrijk eigenlijk ;)
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Mijn man en onze oudste zijn 12 dagen na elkaar jarig. Mijn man viert het niet echt, wie wil komen op de dag zelf is welkom.

    Ik en de middelste zijn ook in dezelfde maand jarig en bij ons zelfde verhaal.
     
  10. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Hier dadelijk 3 in april ik zelf 28 april middelste zoontje 3 april en jongste 1 april! Die van hun ga ik voortaan samen houden:) en mijn verjaardag gewoon op de dag zelf savonds en dan houden we het klein!
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik ben van plan de verjaardag van mezelf en de jongste "samen" te vieren. Het gaat toch wel allemaal om haar draaien :rolleyes: nodig alleen de mensen uit die we willen voor haar verjaardag.
     
  12. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn dochter en ik hebben 5 dagen verschil, meestal vier ik mijn verjaardag wat kleiner zodat zij wel een hele middag in de picture staat. Dit jaar weet ik nog niet wat te doen.. Overigens schelen mijn broertje en ik 2 dagen en wij zijn het pas later samen gaan vieren. Daarvoor altijd beide op onze eigen dag en onze familie was zo lief (of gek, net hoe je het bekijkt) om allebei de dagen te komen.
     
  13. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn oudste was op mijn verjaardag jarig (dag erna mijn man) hebben het altijd om haar laten draaien. (Ook nu ze er niet meer is)
    Mijn andere meiden schelen 4 dagen qua verjaardag, we hebben dat gewoon samen gevierd. Zie ook niet echt een probleem.
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Wij vieren 3 weekenden achter elkaar verjaardagen. Zie het probleem niet :). Vorige week voor de familie van mijn man en mij. Deze week met vrienden van mijn man en mij. Volgende week met familie van onze zoon die 1 wordt. En ook alle drie de keren barbecue.
     
  15. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Een van de kinderen is twee dagen voor mijn man jarig.

    We hebben de volgende opties al eens gehad:

    1. We vieren het op een zaterdag de ochtend en middag.

    2. Vrijdagavond borrel verjaardag mag, dag verjaardag kind overdag op de dag zelf.

    3. Familie op zaterdagmiddag, vrienden zaterdagavond.

    We kijken per jaar wat het beste uitkomt/waar we zin in hebben.
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    ik zie werkelijk het probleem niet hoor....
    ik ben een week na mn oudste jarig en we hebben de verjaardagen altijd samen gevierd.
    draaid toch allemaal om het kind. ik krijg mn felicitatie en cadeautje en kind krijgt alle aandacht met cadeautjes uitpakken, zingen en de taart.
    no problemo:thumup:
    er hangen kinderslngers en balonnen, thema taart voor kindlief en klaar. kind staat in de picture en ik hang erbij:roflmao:
    denk dat ie het groter maakt dan dat het werkelijk is:)
    en ik ga er zeker mn verjaardag niet voor overslaan.
     
  17. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij ons zit iedereen dicht op elkaar.
    Kind 1 & ik schelen 6 dagen, kind 2 & 4 schelen 7 dagen en mijn man & kind 3 schelen 5 dagen.
    Ergens rond die tijd verwachten we ook de baby ;)

    Wij vieren het voor familie & vrienden altijd samen. Op de dag zelf zetten we het desbetreffende kind nog even extra in het zonnetje. Nog een klein cadeautje, taart, opa&oma langs, kiezen wat ze willen eten etc.
    Ik zie daar verder geen problemen in :)
     
  18. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Mijn zoontje is 2 weken na mij jarig. Wij vieren het ook altijd samen. De aandacht gaat vooral naar hem en daar heb ik helemaal geen problemen mee. Ons derde zoontje zal waarschijnlijk ook in deze periode geboren worden dus volgend jaar vieren wij 3 verjaardagen tegelijk. Alleen maar gezellig en makkelijk vinden wij:)
     
  19. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Gewoon jou verjaardag niet vieren. Mensen zullen je vast toch nog wel feliciteren!
     
  20. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik zie het ook niet als een 'probleem' hoor maar was benieuwd hoe andere dit doen. Nou....zo dus! :)
     
    Ohm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina