Al bijna 20 kilo aangekomen met 30 weken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nana33, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meiden,

    Zoals de titel al zegt... Ik schrok me dus werkelijk een hoedje vanochtend op de weegschaal. Ik had wel door dat het snel ging, maar zo snel :$. Nu woog ik voor mn zw wel vrij weinig, maar mn BMI is tot nu toe dus al met 9 (!) punten toegenomen. De VK heeft er nog niets over gezegd, ook omdat je het, zolang ik (niet te strakke ;)) kleren draag, nog niet echt heel duidelijk ziet. Wel heb ik een hele bolle kop gekregen :). Wie is er nog meer zoveel aangekomen en mocht je al zijn bevallen, was je het snel weer kwijt na je zw?
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik ben eerst heel veel afgevallen in de zwangerschap (12 kg) en daarna ben ik dat plus nog 25 kg extra aangekomen. Was wel snel een groot deel kwijt.
    Ik zou me er niet te druk over maken, je kunt hooguit een keer kijken naar hoeveel je snoept enzo maar verder weet je toch niet wat het is. Kan bijvoorbeeld veel vocht bij zitten. BMI is ook niet toepasbaar als je zwanger bent.
     
  3. Chantalleke26

    Chantalleke26 Actief lid

    16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Hallo Nana,

    Hier hetzelfde probleem! Heb eerder ook eens een topic geopend..
    Woog de laatste keer (afgelopen week) 80 kilo, voor de zwangerschap 57/58 kilo..

    Ook bij mij zegt de verloskundige er niets van, omdat het geen probleem is. Ik ben ook niet super dik geworden, wel een flinke buik, en anderen geloven niet dat ik al zoveel aangekomen ben.

    Hoop het wel weer gauw kwijt te zijn... :)
     
  4. RianneF

    RianneF Bekend lid

    31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik was aan het einde zo'n 20 kilo aangekomen, nu na 2 weken heb ik er al zo'n 12 kilo af. Dat is dan wel inclusief kind van 4700 gram en een enorme plens vruchtwater, dus van de snoep-kilo's zal er nog niet zo veel af zijn...
     
  5. Iefie

    Iefie Niet meer actief

    Hier nog een lotgenoot. Ook ik had voor m'n zwangerschap iets ondergewicht en ben ook bijna 20 kg aangekomen! De meeste mensen vinden me er nu 'gezonder' uitzien als voorheen, dus dat maakt wel iets goed. Ik hoop wel dat ik er minstens 15 kwijt raak na mijn bevalling, maar maak me er nu niet te druk om. Mijn eetpatroon is niet echt veranderd (iets meer snackdriften) dus ik denk dat mijn lichaam het gewoon nodig heeft nu. Maar als je sec kijkt naar het aantal kilo's..tja..dan schrik ik ook wel ja.. ;)
     
  6. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Chantelleke & Rosao: "Gelukkig" dat er meer zijn die zoveel zijn aangekomen. Ik merk toch dat mn omgeving heel geschokt reageert wanneer ik het vertel, maar misschien komt dit ook wel omdat je het niet heel duidelijk ziet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zeker wel iets teveel snoep ;). Voor mn zw was ik altijd super streng voor mezelf, maar nu vind ik dat ik dat ik mezelf af en toe wel even mag verwennen. Straks wordt ik wel weer streng... (hoop ik)

    @Rosao: Wow, 12 kilo afgevallen, tjeee. Dan was je vast goed ziek in het begin. Als je zo snel afvalt is het natuurlijk ook logisch dat je daarna juist weer veel aankomt, want je lijf is gewoon bang dat er niet genoeg overblijft voor je beebje. Goed om te horen dat je een groot deel wel snel kwijt was.
     
  7. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nou ik begin ook lekker die kant op te gaan..
    was met 26 weken 12 kilo aangekomen en er zit nu (28) denk ik al wel weer wat bij.. ik kan gewoon niet minder eten, kan er niks aan doen:(
    Bij mij gaat afvallen zowieso niet snel dus ben bang dat ik straks na de bevalling flink mijn best moet gaan doen om al die kilo's wr kwijt te raken..
    Was trouwens voor de zwangerschap de slankste al niet..:)
     
  8. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @RianneF: 12 kilo eraf in 2 weken, dat geeft een mens weer hoop :)

    @Iefie: haha, mijn moeder vind me er nu dus ook gezonder uitzien, maar dat is bij mij juist altijd een teken dat ik te dik ben, want mijn moeder vind slanke mensen juist altijd ongezond eruit zien :p. Maar goed, mn meisje zal het wel nodig hebben.

    @Ellenbaby: Ik val normaal ook niet gemakkelijk af, maar hopelijk is het straks gewoon heel anders door alle veranderingen na je zw!
     
  9. Sjarrel

    Sjarrel Bekend lid

    28 jun 2006
    868
    0
    0
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ben tot nu toe ong 21 kilo aangekomen...

    maar moet zeggen dat ik de afgelopen 10 weken maar max 2.5 kilo was aangekomen... tot 30 weken ging veel harder
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    @Nana: ja, was extreem misselijk tot ongeveer 20 weken. Daarna ging het beter en ben ik aangekomen. Toen had ik ook echt geen rem meer, had zo weinig gegeten in die eerste 20 weken.
     
  11. Chantalleke26

    Chantalleke26 Actief lid

    16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    :D Inderdaad ja!!
    Ik krijg voor het eerst in lange tijd complimenten over mijn figuur en krijg te horen dat ze hopen dat ik er nog lang zo uit blijf zien. Kan dan niet snel genoeg roepen dat ik zo hard mogelijk mijn best ga doen alles kwijt te raken..
    Eigenlijk ook best lullig, want oh wee als ik aan iemand zou vragen of het niet eens tijd wordt af te vallen??!!

    Maar ik ben nu inderdaad ook minder streng als voor de zwangerschap, neem nu bijv minimaal 2 bolletjes ijs ipv altijd maar 1 voor de zwangerschap. Nu let ik er al wel om minder te gaan snoepen en 's avonds laat niet meer te snacken, een beetje afbouwen laat maar zeggen..
     
  12. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik wil je even geruststellen.
    Mijn zus is in totaal 30 kilo aangekomen toen ze zwanger was, inmiddels is haar dochter 14 maanden en is het er allemaal weer af. Ze heeft er niets voor hoeven doen, het ging gewoon vanzelf. Net als dat het er vanzelf aankwam hihi!
     
  13. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik hoop het echt.. zit me er nu al druk om te maken dat ik straks weer zoveel af moet vallen haha.. Wil eigenlijk nog 15 kilo naast mijn zwangerschapskilo's extra afvallen;).. Maargoed.. dat is een zorg voor over een paar maanden!! Nu MAG k nog aankomen:D
     
  14. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Tot week 30 ging het bij mij ook het snelst hoor.

    Ik zit nu met 38+2 weken op 22,5 kilo. (waarvan een heeeeel hoop vocht.)

    De laatste 8 weken is er weinig bijgekomen.
     

Deel Deze Pagina