Spijkerbroek dilemma

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnebloem92, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon van bijna 5 komt iedere week minstens 1, maar soms ook 2 keer per week thuis met een kapotte broek.
    Nu koop ik dus wekelijks nieuwe broeken voor hem terwijl het de bedoeling is om er minstens een aantal weken mee te doen.
    Uiteraard snap ik dat ik dat het een jongen is en hij lekker moet kunnen spelen, maar iedere week kapotte broeken ben ik wel een beetje beu.
    Herkenbaar voor iemand?

    Heeft iemand ook tips voor leuke en stevige broeken voor een jongen?
    Ik koop zelf regelmatig cars, tommy hilfiger, name it, h&m en Hema broeken en soms wel eens een Primark broek. Echter maakt het merk tot nu toe weinig verschil en gaat het net zo gauw stuk.
     
  2. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn zoon van drie presteert het ook. Nog net niet een broek per week maar de broeken die ik afgelopen herfst voor hem heb gekocht zijn inmiddels allemaal gesneuveld. Ik denk dat het niks met het merk te maken heeft. Wel met de stof. De dunnere broeken of die van jogdenim waren eerder kapot dan de echte spijkerbroeken. Ik heb nu een paar stevige spijkerbroeken van Noppies gekocht. Dus echt die dikkere jeansstof. Dat moet haast wel wat langer meegaan, toch? Vroeg zij zich hoopvol af... :D
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier in de stad zit een winkeltje die kapotte broeken repareren. Kost 3 euro per broek en ze stikken het heel mooi en dik door.

    Misschien zit er bij jullie ook zoiets?
     
  4. marieke12345

    marieke12345 Actief lid

    11 okt 2013
    438
    107
    43
    Mijn zoontjes lopen regelmatig in broeken met gaten, ga echt niet steeds een nieuwe kopen. Vind het ook eigenlijk wel stoer staan:oops:
     
    famofthree en Ffion vinden dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    ik heb dus een aantal kapotte broeken... en tsjaa.. dat knip ik lapjes van haha en die maak ik achter het gat...

    Doe het dan al wel snel als het nog een klein gat is zodat het er nog ietwat 'hip' uitziet..
    Ipv een gat van 10 cm breed:p
     
    famofthree en Syane vinden dit leuk.
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn oudste had het ook zo extreem. Uiteindelijk kreeg ik de tip in een winkel om spijkerbroeken te kopen die niet gebleekt zijn. Want door bleken worden ze dunner.
    Dus hij heeft toen een tijdje alleen van die suffe standaard spijkerbroeken gedragen en idd, dat werkte.
     
  7. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Name it gaat hier ook snel stuk. Dutch dream denim heeft soepele maar stevige stoere broeken. Extra dik stuk op de knieën hebben ze zonder dat het er truttig uitziet.
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  8. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Dit dus. Mijn zoontje gaat gewoon met zijn broeken met kniegaten naar school. Ik blijf geen nieuwe broeken kopen hoor.
     
    marieke12345 vindt dit leuk.
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter idem. Zij krijgt ook alles kapot.
     
    marieke12345 vindt dit leuk.
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.605
    3.493
    113
    Die heb ik ook, koop ze online, altijd wel ergens afgeprijsd te vinden.
    Ik had ook eentje van de Wibra die lang mee ging, maar toen ik er nog eentje van bij wou kopen, was het model weer veranderd.

    Alles gaat hier verder stuk.
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.081
    3.523
    113
    De broeken van de dikkere stuggere jeansstof gaan inderdaad langer mee! Mijn zoontje is 3,5 en speelt veel op zijn knieen dus dat helpt niet echt. Mijn moeder heeft een keer een hele lading strijkplaatjes gekocht die strijkt ze dan op het gat en naait het nog even extra vast. Maar dat is misschien voor een ouder kind niet echt meer een optie ;)
    Hoewel mijn dochter van bijna 6 helemaal blij is met haar eenhoornplaatje op haar knie :D

    Ik koop eigenlijk nooit dure broeken, meestal Hema of Ter Stal. En soms heeft de Zeeman ook best leuke spijkerbroeken. Of de Takko.
     
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.633
    4.010
    113
    Zo herkenbaar!!!
    Ik koop tegenwoordig broeken van shoeby, mitch, biker model of met kniestukken, of die van de hema met kniestukken. Ik heb 2 jongens en allebei vallen de gaten in die broeken wel mee, die zijn ook van dikkere denim. Jog denim en stretch denim zijn veel kwetsbaarder, netzoals gebleekte broeken.
    Ook gaan ze met iets mooier weer in korte broek. En op dagen van school en BSO gaat er gewoon een oude spijkerbroek met gaten aan!!
    Leukere broeken (skinny jog denims etc) krijgen ze in het weekend wel aan, maar niet met al dat wilde buiten spelen en kruipen enzo.
     
  13. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Je hebt van die knielappen die je op de knieën kunt strijken. Die strijk ik preventief (dus bij alle broeken) aan de binnenkant van de broek op de knieën. Daardoor komen er veel minder snel gaten in.
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Die knielappen strijk ik meestal nadat er een gat in zit, maar wel een goede tip om dat al vooraf te doen.
    Verder ga ik kijken bij de door jullie genoemde merken en gewoon de stevige echte spijkerbroek.
    Ik zal ook eens kijken voor een winkel om de kleding te repareren, wellicht dat dat ook nog een optie is voor de kapotte broeken.
    Hem in broeken met gaten laten lopen vind ik geen goed plan, nog wel te overzien als buiten in de tuin speel broek maar niet als hij naar school oid gaat.
     
  15. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.496
    1.093
    113
    Hier ook een zoon die broeken snel kapot heeft. Ik knip een oude spijkerbroek stuk en lijm die stukjes aan de binnen kant van de knieën erin. Ik gebruik hiervoor textiel lijm van bison doe blijft goed in de wasmachine.
    Zo doet mn zoon toch een aantal maanden met zn broeken
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind de optie van vooraf binnenin al verstevigen wel een nuttige voor mijn zoontje, maar bij mijn dochter die enkel skinny broeken aan wil, zal dat helaas niet lukken :(
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.605
    3.493
    113
    Voor kapotte leggings, dunne broeken gebruik ik aan de binnenkant opstrijkbare vlieseline om scheuren of gaten dicht te maken. Dat is dun, je ziet het vaak amper tot niet en zo gaat het toch weer even mee.
     
  18. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn jongste dochter heeft het ook. Ik laat haar nu maar gewoon de broeken met gaten dragen. Ze heeft in een nieuwe broek letterlijk binnen twee dagen weer een gat :confused:. Zelf interesseert het haar niets en in de lente en zomer kan het qua temperatuur best, dus tot ze in een iets rustigere fase zit laat ik die gaten mooi zitten!
     
  19. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.008
    899
    113
    Hier hebben de jongste twee alleen maar broeken van dutch dream denim... daar kunnen ze echt mee doen tot ze te klein worden.
     
  20. tukker

    tukker Fanatiek lid

    1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Herkenbaar, mijn dochter is ook een heerlijk buitenkind en heeft ook snel gaten bij de knieen. heb vandaag toevallig 2 emblemen gekocht. Bij de xenos genoeg keuze. Zag ze ook bij de zeeman. Een tijger en een leeuw, voor haar geen zoete hartjes etc ;). Die ga ik er deze week opmaken.
     

Deel Deze Pagina