Start ICSI/IVF Dusseldorf 2016-2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cassie21, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Kun je overstappen naar zo'n verzekeraar dan? Je moet daar toch zo'n formulier voor invullen waarop ze o.a. vragen naar fertiliteitsbehandelingen... ik ging ervan uit dat je dan automatisch afgewezen wordt...
     
  2. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Kiwietje85 als het goed is, is er op dit moment 1 verzekering waar je zo naar kan overstappen en waarbij ze ook vergoeden als je al bezig bent. Ik geloof wel dat de maand premie dan 200 euro per maand is. Misschien is het einde van het jaar wel anders met deze verzekering, maar ik hoop er natuurlijk wel op!
     
  3. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
  4. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Kiwietje85 : ik ben begin dit jaar overgestapt naar UMC zorgverzekering voor vergoeding 4e en 5e poging. Toen was dat de enige die geen medische selectie had. Ik betaal nu wel totaal bijna €210,- per maand, maar goed, dat weegt niet op tegen de 5000/6000 euro die een poging kost.

    @Nellie4 : wat jammer dat Dr. S. geen nieuwe ideeën voor jullie heeft. Ik kan me goed voorstellen dat dit niet als vooruitgang voelt. Ik hoop van harte dat jullie in september toch weer met vertrouwen een nieuwe poging kunnen gaan doen.

    @Animal2307 : fijn dat het allemaal achter de rug is en hopelijk volgt de uitslag snel. Ik zelf zou ook wachten op de uitslag voor ik voor een nieuwe terugplaatsing zou gaan...

    @Dazzle : wat fijn een terugplaatsing van een mooie blasto en nog 2 cryo's in de vriezer! Wanneer mag je testen?

    @cd28 : hoe is het bij jou gegaan?

    Hier terug van een heerlijke vakantie. Nu nog een weekje thuis voor we weer moeten werken. En dan begint voor ons ook weer een nieuwe poging. 17 augustus uitgangsecho. Inmiddels alweer 3 weken aan de pil. Tussentijds een doorbraakbloeding gehad. Zijn jullie hier bekend mee bij het slikken van de pil?
     
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @Jolandadjk waarom moet je eigenlijk de pil slikken?, ik heb dat nog nooit hoeven doen
     
  6. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Nellie4 : Ik eerder ook nooit, maar in Gent gaven ze aan dat je hiermee voorkomt een cyste te hebben bij de start en ze zien meestal een gelijkmatigere follikelgroei, waardoor je meer kans hebt op meerdere rijpe eicellen. Ik vond het het proberen waard...
     
  7. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Jolandadjk Ik had met de pil altijd doorbraakbloedingen, tot ik een vrij zware ging gebruiken. Als het goed is slik je een lichte pil en zou het mij niets verbazen als ik een doorbraakbloeding zou krijgen.
    Volgens mij kunnen ze met de pil makkelijker plannen en het zal inderdaad wel zo zijn dat je dan een cyste zou kunnen voorkomen (ken genoeg mensen die de pil slikten en toch een cyste kregen, dus 100% lukt dan niet), maar ik dacht vrouwen die een verminderde eicelvoorraad of moeilijk te stimuleren zijn, beter de pil niet kunnen gebruiken, aangezien het aantal follikels duidelijk minder kan/zal zijn. Maar als je prima te stimuleren bent, is de pil natuurlijk geen probleem.
    Wat gaan ze nog meer bij jullie doen om jullie kansen te vergroten?
     
  8. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Animal2307 : Ik ben niet makkelijk te stimuleren, maar bij de laatste 2 pogingen was vooral het gebrek aan eicellen in de follikels een probleem. Ik had in DD 12 follikels en maar 2 eicellen. Ze gaan nu in Gent flushing doen om te zorgen dat er geen eicellen in de follikels achter blijven... En verder wederom andere hormonen (dit keer Menopur en Decapeptyl).
     
  9. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
  10. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Oh jee, dat is wel heel erg rot. Dan heb je al weinig follikels (hoewel 12 wel veel is natuurlijk) en dan vinden ze maar 2 eicellen! Ik hoop voor je dat flushing gaat helpen om er meer te vinden. Wanneer begin je?
     
  11. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb 17-8 de uitgangsecho gepland staan en zal dan horen wanneer starten met spuiten.
     
  12. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Fijn! Dat duurt gelukkig niet meer zo lang. Succes meid!
     
  13. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Helaas een negatieve test."gelukkig" hebben we nog 2 5-daagse cryo's. Hopelijk krijgen we snel uitsluitsel van NK cellen onderzoek. Maar als hier niets uit komt, hebben we ons vandaag de vraag gesteld hoelang we nog doorgaan. We hopen zo dat er "iets" uit het NK cellen onderzoek komt. Want dan is er oorzaak bekend. Maar doorgaan op deze manier heeft geen zin na 7 terugplaatsingen en 6 IUI's.

    Weet iemand of cryo TP in DD in natuurlijke cyclus is of met stimulatie hormonen of verschilt dit per persoon?
     
  14. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Dazzle , dikke knuffel meid! Echt rot voor jullie...
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik dacht beide, maar ik kan me voorstellen dat als je altijd natuurlijke cyclus gehad hebt, dat je nu wel eens kunstmatig wil. Of net andersom.
     
  15. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @Dazzle wat balen ze. Je komt heel nuchter over, maar misschien lijkt dat maar zo. Hoeveel pogingen heb je nu achter de rug? Ik heb nog geen cryo tp gehad in DD, maar ik neem aan dat beide opties tot de mogelijkheden horen. Mijn voorkeur zou gaan naar een kunstmatige cyclus, maar dat ligt puur aan mijn persoonlijke situatie
     
  16. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Dazzle : wat ontzettend jammer dat het (weer) niet gelukt is. Ik hoop voor jullie dat de uitslag inderdaad er snel is en mogelijk meer duidelijkheid geeft. Wachten jullie met cryo tp tot de uitslag er is? Ik had geen cryo's in DD, dus geen ervaring mee, maar had wel begrepen dat beide kan... wij zouden juist voor natuurlijke cyclus kiezen (mede doordat ik van een cryo in natuurlijke cyclus zwanger ben geweest), maar wel gecontroleerd met echo's (ik vind ovulatietesten zo'n gedoe...).
    Ik herken van wat je zegt, jezelf de vraag stellen hoe lang ga je door... hebben wij ook gedaan nadat we weer nauwelijks eicellen hadden en maar 1 embryo. Reële, maar tegelijkertijd ook een emotionele en beangstigende vraag...
    Sterkte en een dikke knuf meis!
     
  17. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    @Dazzle wat een rotnieuws. En heftig dat jullie je al gaan afvragen of het nog zin heeft. Ik help je hopen dat er iets mogelijk is vanuit het NK cellen onderzoek.

    Wij hebben vandaag intake gehad in DD. Wat bizar dat ook wij weer zo'n ervaring hebben dat er heel iets anders wordt gezegd dan in NL... Daar was het verhaal altijd dat het zaad goed was en er geen verklaring gevonden kon worden. Dokter Scholtes zegt echter dat hij al in het eerste zaadonderzoek aanwijzing ziet om verder te gaan zoeken en dat wordt bevestigd door schommelingen bij de latere IUI's en de infectie die is gevonden in onze embryo's bij IVF1. Hij wil direct het zaad nader onderzoeken, kijken of er sprake is van 'beschadigd DNA' wat dat ook moge betekenen en of die infectie verder behandeld moet worden door een uroloog. Daarnaast gaan ze dan mijn hormonen nog checken.

    Heel onwerkelijk om ineens zo'n verhaal te krijgen. Maar ergens wel fijn, er is dus wel degelijk meer onderzoek mogelijk dat misschien gaat aantonen waarom het al zo lang niet lukt... voelt wel alsof alle stress, gedoe en onzekerheid in het ziekenhuis tot nu toe voor niks zijn geweest. Dat is natuurlijk niet helemaal zo want het heeft toch informatie opgeleverd maar ik ben blij dat we nu in ieder geval naar DD zijn gegaan en ermee verder kunnen.
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @Kiwietje85 tjonge wat een intakegesprek moet dat geweest zijn zeg. Toch fijn om in iedergeval serieus genomen te worden. Mochten de vermoedens van dr S terecht zijn en er echt iets uit de aanvullende onderzoeken komen, dan moeten ze zich wel een beetje schamen daar in NL.
    Hoeveel tijd gaan deze onderzoeken in beslag nemen?
     
  19. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ik moet ze bellen als mijn menstruatie begint (denk volgende week maar dat kan ik nu moeilijk inschatten want mijn cyclus lijkt nog wat warrig na IVF) en dan binnen 3 dagen bloedprikken, wat hopelijk gecombineerd kan worden met zaad inleveren. Hoe lang het dan duurt tot we daar een uitslag van krijgen weet ik niet.
     
  20. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Fijn @Kiwietje85 dat er verder gekeken wordt en vooral ook nagedacht wordt, ipv alles maar op pech te gooien. Ik had na het eerste gesprek ook het gevoel nog maar aan het begin te staan van IVF. In NL hadden ze wat voorwerk gedaan, nu gaan we er voor!
     

Deel Deze Pagina