Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat een spannende dag vandaag Jolanda! !!! Laat zeker iets weten. Ik ga veel komen kijken hiet denk ik.:roflmao:
     
  2. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Net gebeld dat er van de 12 eicellen 9 rijp waren (daar was ik heel blij mee). Helaas zijn er maar 3 bevrucht geraakt (teleurstellend). Nu heel hard duimen dat deze 3 zich de komende dagen mooi gaan ontwikkelen. De terugplaatsing staat maandagochtend gepland...
     
  3. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oooh 3 op 9? Dat is inderdaad een teleurstelling... Wat gek? Langs de andere kant werd ik van 1 op 2 van de embryo's van Gent zwanger... In principe kan het dus wel mogelijk zijn! Laat ons positief blijven! Denken ze aan een eicel kwaliteitsprobleem of een activatie probleem ? Hebben ze uitleg gegeven? Ik zou wel een gesprek met De Sutter vragen. Benieuwd wat zij denkt dat hiervan de reden is. 9 van de 12 rijp is goed...
     
  4. gelukkig

    gelukkig Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Snap dat 3 bevruchte eitjes een beetje teleurstellend is. Maar 1 kan al genoeg zijn...probeer je daar aan vast te houden. Heel veel succes maandag met de terugplaatsing. Zoooo spannend weer. Vooral dat afwachten straks. Hele dikke knuffel
     
  5. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoe gaat het met de zenuwen voor morgen? Altijd spannend, zo'n terugplaatsing. Hopelijk een blastocyst die al aan het hatchen is. Daar werd ik steeds van zwanger. Deze was ook weer aan het hatchen. Ik wist toen ze dat zeiden dat ik weer een positieve test zou hebben 4 dagen na de tp. Dus ik duim! !!!
     
  6. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Helaas, het heeft niet zo mogen zijn... :(net voor vertrek naar Gent (we zouden weer een nachtje slapen) werden we gebeld door het UZ met slecht nieuws: alledrie zijn niet doorontwikkeld. 1 bleek al snel na bevruchting het niet te doen, 1 had op dag 2 al veel fragmentatie en deze is samen met de laatste op dag 2 al gestopt met delen (niet verder als een 4-cellig embryo). Dus morgen geen terugplaatsing en ICSI 5 mislukt. We zijn kapot :cry:
    We hebben pas in december een vervolgafspraak staan, ze gaan nu kijken of die mogelijk vervroegd kan worden. We willen tijdens dat gesprek graag horen wat ze denken dat er mis is gegaan en of er nog mogelijkheden voor ons zijn, maar we zijn bang dat dit onze laatste behandeling is geweest en onze kinderwens op deze manier niet in vervulling zal gaan... :$
     
  7. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier een stille meelezer en kan niet anders dan even reageren...lieve @Jolandadjk wat een oneerlijk strijd moeten jullie leveren. Teleurstelling op teleurstelling :( Zo een lange weg, zo een doorzettingsvermogen en dan keer op keer die klap! Ik kan helaas niets zeggen dat je verdriet weg kan nemen, maar wil je een hele dikke digi-knuffel geven!!!!!! En ik hoop echt dat Gent het probleem kan ontdekken en dat jullie strijdkracht ooit beloont gaat worden. Heel veel sterkte meid!
     
  8. gelukkig

    gelukkig Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    wat een verdrietig nieuws. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, hier zijn geen woorden voor. Ben er stil van...
    Tranen staan echt in me ogen...dit gun je niemand.
    Nu hopen dat ze nog wat voor jullie kunnen doen om toch deze verschrikkelijk mooie wens in vervulling te mogen laten gaan...daar ga ik nu voor duimen.
    Lieve Jolanda...hele dikke knuffel en ik hoop dat jij en je man er samen goed over kunnen praten. Het is niet niks wat jullie meemaken.
     
  9. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oooooh nee!!! Hoe kan dit toch? Ik sta even versteld als jullie! Nu wil je zo snel mogelijk weten wat dokter De Sutter hiervan denkt! Ze heeft zoveel ervaring en moet dit zeker nogal meegemaakt hebben. Ik denk dat ze (net zoals bij ons, voor we de Moat lieten doen), gaat spreken over eiceldonatie. Jullie kunnen de moat nog laten doen. Hieruit kom je te weten of de zaadcellen "een probleem vormen of niet". Indien de moat goed zou zijn, weet je dat het probleem waarschijnlijk bij de eicelkwaliteit ligt. Verschrikkelijk! ! Ik weet ook even niet wat ik moet zeggen. Dit is weer een klap in jullie gezicht. Het is echt zo wreed! Ik had dit niet verwacht. Zeker niet na zo'n geslaagde punctie ! Pfffff verschrikkelijk! Geen woorden voor... Hou jullie sterk. Jullie hebben al zoveel meegemaakt samen! Wat een sterk koppel zijn jullie! Hopelijk kunnen ze een gaatje vinden om zo snel mogelijk bij De Sutter te komen. Hele dikke knuffel!!!! Jammer dat ik niks voor je kan doen! Dit is weer iets dat jullie samen moeten verwerken. Het leven kan echt zoooo wreed zijn. Pfffff :cry::mad::confused:
     
  10. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dank voor al jullie lieve woorden!
     
  11. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Heeft Gent je nu al gebeld voor een afspraak bij prof De Sutter? Jullie hebben nu wat uitleg nodig hoor! Dat krijg je anders toch niet verwerkt. Ik heb er zelfs niet van geslapen. Ik dacht echt dat je binnenkort zwanger zou worden van een embryo van Gent.
    Zijn jullie de dag wat doorgekomen?
    Xxxxx
     
  12. gelukkig

    gelukkig Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hoe gaat het Jolanda? Kan je erover praten met je moeder of een goede vriendin? Ik heb vaak aan je moeten denken vandaag. Dikke knuffel
     
  13. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    De dag gisteren redelijk goed doorgekomen. Vriendin gebeld en lekker gehuild... manlief was gisteren een halve dag werken, dus was ook fijn op tijd thuis. Slapen gaat moeizaam, vooral bij inslapen veel liggen malen...
    Gent heeft gisteren niet gebeld. Zelf hebben we nog gemaild met het dringende verzoek de afspraak te vervroegen. Ook vast wat vragen op papier gezet...
     
  14. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ben heel benieuwd wat De Sutter nu gaat voorstellen. Als ze vandaag nog niet bellen.. ... Je kan hen altijd zelf telefonisch te pakken krijgen door naar het onthaal van het ZH te bellen en te laten doorverbinden. Na onze biochemische zwangerschap wilde ik ook zo vlug mogelijk naar De Sutter voor uitleg en ik belde hen zelf op. Was ook heel emotioneel en begon te wenen aan de telefoon. Toen konden we twee dagen later gaan... xxxxx
     
  15. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoe ver willen jullie zelf eigenlijk gaan? Hebben jullie hierover al goed kunnen praten? Er zijn nog opties om ooit een baby'tje in je buik te kunnen voelen, maar die zijn ingrijpender. Ik denk bijvoorbeeld aan een donor. De Moat duurde bij ons 6 weken en wij hebben in die tijd heel veel over donatie met elkaar gesproken. Uiteindelijk zouden we daarvoor gekozen hebben, als de moat goed zou geweest zijn en het dus aan mijn eicellen lag. Mijn kinderwens is gewoon te groot. Ik dacht gewoon zo: een kindje adopteren is een heel gedoe. Dat kind kan ooit zijn biologische ouders terug opzoeken en heeft met niemand van ons een bloedband... Als je voor een zaadcel of eiceldonatie gaat, kan het wel lukken om zelf nog een baby'tje in je buik te kunnen voelen en op de wereld te zetten. Het is niet jouw eicel, maar het leeft in jouw lichaam en jij bent de echte mama. Een kindje van ons twee dat geboren wordt kan ook helemaal op papa lijken en niets op mij...dacht ik steeds. Dus leek mij eiceldonatie wel een optie. Ik weet natuurlijk niet hoe de financiële kant zit... Als je wens enorm groot is, zou het kunnen dat je hiervoor ver gaat. In Gent hangen overal affiches met "niet mijn eicel, helemaal mijn kind". Ik vind het mooi dat deze optie bestaat, ook al is het niet evident om een donor te vinden. Je komt dan op een wachtlijst, maar je krijgt voorrang op anderen als je zelf ook een donor kan aanbrengen. Uiteraard geven ze jullie dan geen eicellen van de donor die jullie kennen, maar van een anonieme donor. Ze proberen ook te kijken naar haarkleur en kleur ogen en andere uiterlijke kenmerken. Zodat de kenmerken van de donor een beetje overeen komen met die van jou. Ik heb hier indertijd heeeeel veel over gelezen. Ik dacht dat je wel de eicellen van je eigen zus of nicht mocht gebruiken. Voor hetzelfde geld heeft De Sutter een ander voorstel hè. Ik vertel gewoon wat er bij ons ter sprake kwam en hoe wij dit onderwerp hebben besproken en hiermee omgingen. Ik wens jou echt een baby'tje! !!!! Ik weet zeker dat jij een hele grote kinderwens hebt. Anders zou je niet zover gaan en zo lang volhouden! Xxxxxx
     
  16. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    We spreken zeker over grenzen... we hebben nog 1 vergoedde poging en dat gaat echt de laatste poging zijn, mits er nog mogelijkheden voor ons zijn. Op dezelfde manier nog een poging doen, zien we geen van beide zitten...
    Ook is eiceldonatie al eens ter sprake gekomen, maar tot nu toe eigenlijk ons vooral gericht op een kindje van ons samen. We zijn hier beide nog niet over uit of dat een optie zou kunnen zijn, lopen het proces echt stap voor stap. En dan een bekende donor of juist onbekend, vind ik ook een moeilijke afweging. Voordeel van zus is genetische eigenschappen die ik ook heb, nadeel is toch dat het mijn inziens iets kan betekenen voor de verstandhouding. Daarnaast is mijn zus ouder als ik wat ik ook een nadeel vind...
    Adoptie vind ik hele zware procedures en ook zie ik hier negatieve kanten aan (het kindje weghalen uit vertrouwde omgeving en wiens belang staat voorop?).
    Of toch samen verder... relatie is sterk genoeg, maar ik kan me er nog niet goed wat bij voorstellen hoe dat zou zijn...
     
  17. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Zie wat er hier in een Belgisch tijdschrift staat geschreven. Over twintig jaar verwacht men mannen zwanger te krijgen en baby's in een couveuse negen maanden te laten groeien ipv in een baarmoeder. Haar zo'n tijd gaan we. Twee keer raden wie er bij het artikel staat.... prof De Sutter. Dan moet ze jou ook maar zwanger krijgen hè! !!!! X 20170912_164751.jpg 20170912_164622.jpg
     
  18. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dit moet je ook even lezen... 20170912_165657.jpg
     
  19. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Toch wel bijzonder de ontwikkelingen op dit gebied...
    Vandaag berichtje vanuit Gent: er is over 2 weken een plekje vrij gekomen, dus dat is mooi.

    Hoe is het met jou Lena? Ik zie dat je inmiddels alweer 32 weken bent. Heb je al bijna verlof? En alles klaar voor de komst van jullie kleine mannetje?
     
  20. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Al bij al gaat het hier nog vrij goed. Heb wel weinig slaap, omdat de kleine mij wakker stampt s nachts en blijkbaar niet graag heeft dat ik op mijn zij lig. Ik zit dus rechtop in bed te slapen, tegen een kussen... Ik slaap dus al weken slecht. Voor de rest harde buiken soms en ook rugpijn. Baby weegt al veel meer dan hij moet wegen en staat drie weken voor op schema. Hij woog vorige week al 2 kg 170. De gyn keek zelf vol verbazing. Wij denken dus dat hij niet tot 40 weken gaat blijven zitten. Daarom stop ik eind september al met werken. Ben deze maand mijn vervangster aan het opleiden. Zij start op 1 okt. Wel vreemd om voor het eerst in 10 jaar bijna 4 maanden aan een stuk niet te werken... en ook gek dat dit misschien mijn eerste enige zwangerschap ooit zal geweest zijn. Geen idee of we ooit nog eens het geluk mogen hebben.
    Wij zijn wel heel benieuwd naar hem. :)
    Lief dat je er naar vraagt. Ik spreek er zelf niet graag over tegen jou, omdat ik je niet wil kwetsen. Hoop echt dat je dit ooit gaat mogen meemaken! Is toch iets speciaals zo'n ukje in je buik voelen bewegen. Dus binnen twee weken...spannend wat De Sutter gaat voorstellen. Hou je ons op de hoogte? Xxx
     

Deel Deze Pagina