start IVF/ICSI mei/juni 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marre1985, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Zit op het werk even stiekem in te loggen en lees net het laatste berichtje.

    Jemig wat een telefoontje zeg :(
    Qua info kan ik je helaas echt niet helpen. Nooit eerder gehoord. Anders even terugbellen voor een (telefonisch) consult met je arts?

    Schrijf je iig even alle vragen die je te binnenschiet op. Kun je het later rustig vragen.

    Daarnaast; als je het nu niet trekt op je werk dan gewoon thuis blijven lieverd.

    Hele dikke knuffel!!
     
  2. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Wat een naar bericht @Kiwietje85
    Doe vooral waar jij je goed bij voelt; als dat betekent dat je lekker op de bank of bed wil neerploffen, gewoon doen.

    Heel veel liefs en sterkte.
     
  3. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @Rots fijn dat je er niet lang op hoeft te wachten. Al blijft het natuurlijk super naar.

    @Kiwietje85 je verwacht hooguit geen bevruchtingen maar dit?! wat ontzettend naar voor jullie! heb er ook nog nooit van gehoord. Hopelijk vinden ze snel waar het aan ligt zodat jullie behandeld kunnen worden en weer verder kunnen. het is al gezegd maar ik zou inderdaad gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Dikke knuffel.
     
  4. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Ohhh @Kiwietje85 wat rot! Ik heb er nog nooit van gehoord. Kan me voorstellen dat je dan wel even flink beduusd bent en er een hoop vragen opborrelen. Heel veel sterkte!
     
  5. Crzmdaa

    Crzmdaa Actief lid

    21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    @Kiwietje85 aaaachh kiwietje..toen ik je bericht las was me hart verscheurt.. Jeetjee man..wat klote!! Heb er zelf ook nooit van gehoord..wat raar! Hoop dat jullie snel meer weten..en veel sterkt komende tijd!!
    Dikke knuf!!:(:oops:
     
  6. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Poeh wat kan er emotioneel en in je hoofd veel gebeuren in een dag he... We zijn gisteren later nog teruggebeld door de gynaecoloog, die op zich niet veel toevoegde maar vooral de boodschap had dat we een aantal dagen moeten afwachten. Het zaad, het opgewerkte zaad en de embryo's zijn op kweek gezet om verder te kunnen onderzoeken wat er precies aan de hand is. Het was niet meer nodig om materiaal van mij te verzamelen, blijkbaar geeft dat toch een onduidelijk beeld omdat er altijd wel bacterien in de vagina aanwezig zijn. Vanuit het verhaal, met name toen we vroegen naar hoe het nu zit met onze 3 vergoede pogingen, kregen we er een slecht gevoel over... het vermoeden dat er in het lab iets fout is gegaan en ze dat onder de mat proberen te vegen. Daar blijven we dus nu alert op, kijken of er een second opinion o.i.d. nodig is, want als dat het geval is vind ik niet dat de kosten bij mijn verzekering verhaald mogen worden.

    Verder helpt het wel om maar weer een verder plan te hebben... ik ga vandaag Chinese kruiden ophalen bij mijn acupuncturist om mee te starten en heb een afspraak met haar gemaakt voor na haar vakantie. Misschien dat die weg al iets biedt. In de tussentijd heb ik ons aangemeld voor een intake in Dusseldorf om daar advies te vragen over onze situatie.

    Ben toch maar gaan werken gisterenmiddag anders zit ik ook alleen maar te malen en vandaag ben ik ook al de hele dag thuis. Dat ging wel, wel een beetje met een wazig hoofd en gevoel maar een beetje afleiding helpt wel. Wel lastig om sociale praatjes te maken op straat, ik heb onze buren die ik buiten tegenkwam echt een beetje vermeden... weet niet wat ik moet zeggen als ze vragen hoe het is, vind het ook lastig om dan maar een lach op te zetten en te doen of er niets aan de hand is.

    Dank jullie wel voor jullie berichtjes, lief!
     
  7. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Jemig @Kiwietje85 wat een bizar verhaal. Ik vind het heel erg voor jullie!
     
  8. Crzmdaa

    Crzmdaa Actief lid

    21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    Hoi dames

    Wij gaan door naar de volgende ronde.
    Kon me niet inhouden toch maar een testje gedaan maar die is OMOWIT zonder twijfel.:mad::(

    Ben zoooo boos op mezelf ik snap t totaal niet! Hoe ben ik instaat om NIET zwanger te worden!?.
    IK heb niks aan embryos als ze niet blijven plakken!!

    Ik ben vandaag vrij. maar goed ook want als ik vrijdag zou testen voor het werk. zou ik niet functioneren..dit is echt een klote gevoel..ik snap het niet.. Ik ben hartstikke gezond ..25Jaar..geen afwijkingen..finacieel instaat om kinderen te krijgen..maar het word gewoon NIET gegund!.. We zijn al 2.5 jaar bezig.. Ik weet dat er een paar zijn die veeeel langer bezig zijn! Dat besef ik wel en die hebben dezelfde vragen als mij.. Maar zit nu echt in een dip.. Ik denk dat ik depri aan het worden ben.. Met intake voor de icsi.. Kon ik janken van verdriet want heb nooit verwacht dat ik ook ooooit zo een traject in zou moeten en al helemaal niet met zo een jonge leeftijd! Voel net alsof ik gestraft word!.. Me beste vriendin is zwanger van de 3e heeft me net paar dagen terug geappt.maar die behoud ze geen eens want ze heeft er eentje van een paar maanden lopen..was vorig jaar ook al zwanger!!
    Ondertussn krijg ik geen eens tuurstreepje in me handen! Pfff. Ik zeg niet dat ik miskraam zou willen.. Maar dan is dat iig iets om te weten dat ik in staat ben om zwanger te worden. Ik had veel hoop in ICSI om dat t toch een stap anders is dan IUI. En toch zoveel ook van hier uit met de 1ste zwanger zijn geworden. Maar Helaas.

    Wij moeten maar door naar de 2e ronde vrees ik. Tis nog geen vrijdag maar lijkt me sterk dat tussen vandaag en vrijdag dat er een positief test uit kan komen.. Ben op 15dpo vandaag zou dan toch duidelijk genoeg moeten zijn lijkt me.

    Ik wacht vrijdag nog af en dan zh bellen om door te geven.. Stop dan ook meteen met utro want zie de nut er niet van..vieze smurry dingen!

    BAH!!:mad:
     
  9. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hoe herkenbaar de wanhoop in je verhaal. Het is alsof ik over mezelf lees. Al zou ik willen zeggen dat het nog kan om morgen een positieve test te hebben maar eerlijk gezegd denk ik dat dat niet zo gaat zijn. Dit hele traject is gewoon vreselijk moeilijk en oneerlijk dus je mag best even boos zijn op de hele wereld. Ik ervaar mijn miskraam als nog meer stress dus dat is ook niet alles. Ik kan dus blijkbaar zwanger worden maar waarom niet blijven. Het is gewoon domme pech dat weet ik ook maar het is gewoon moeilijk. Maar hoe ongelooflijk trots gaan wij zijn als dat kleintje er straks uiteindelijk is! Probeer te denken aan het einddoel. Je kan met trots zeggen dat je een strijder bent. Zet m op meid en ik hoop op heel veel geluk in de toekomst.
     
  10. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    @Crzmdaa wat superrot voor jullie! Daar mag je echt even goed van balen, goed dat je vrij hebt inderdaad. Maar echt, niet verdrinken in al die boze negatieve gedachtes, je hoeft absoluut niet boos te zijn op jezelf en het betekent ook zeker niet dat je gestraft wordt. Het is pure toevalligheid en pech wie wel en wie niet. Wij moeten nu eenmaal deze weg volgen. Andere mensen hebben op andere vlakken weer meer problemen. En echt, het voelt nu zwaar kl*te en dat is logisch, juist ook omdat je 25 bent en het op orde hebt, maar dat betekent ook wel juist dat je nog alle tijd en alle mogelijkheden voor je hebt! Het is een zware route maar er zijn nog zoveel kansen! Knuffel!
     
  11. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @Rots hoe is het nu met je? bloed je nog veel? (rare vraag eigenlijk :p maar dat kan hier toch?) en hoe voel je je emotioneel gezien?

    @Kiwietje85 hoe is het nu met jou? hebben jullie al iets gehoord over de oorzaak?

    @LVtje was jij nou al aan het prikken? hoe gaat het met je?

    @Crzmdaa voel je je vandaag al wat beter?

    Hier gaat het goed. Gister had ik ineens wat rozige afscheiding :p Zou m'n menstruatie dan echt nu al komen? Dat zou wel leuk zijn dan kunnen we verder. Maar tot nu toe nog niks te bekennen dus we wachten nog even o_O Heb wel menstruatie klachten maar dat heb ik al vanaf de prille zwangerschap dus dat zegt niet zoveel denk ik.
     
  12. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Knuffel crmdaa!! Zo'n baalmoment mag er ook gewoon zijn. Niet te streng voor jezelf zijn, hoe oneerlijk het ook is. Niemand kan er wat aan doen.

    Hoop dat de menstruatie snel doorzet Indy. Dan kun je weer verder.


    Hier gaat t prima. Na 2 weken eindelijk heen bloed meer! (*klopt af*)
    Alleen minimaal nog wat heel licht bruin bij t afvegen.
    Zaterdag gaat t dan écht beginnen met de deca!
    Begint wel meteen goed, hebben een etentje en ervoor lukt qua tijd niet en erna is te laat (anders zit ik de komende weken altijd op zo'n laat tijdstip)
    Dus dat wordt meteen op t toilet spuiten
     
  13. Crzmdaa

    Crzmdaa Actief lid

    21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    @indy90 @LVtje ..haay dames.. Ja baal er wel van.. Me kab zeinnog misschien kan t nog..(late innesteling) Maar geloof er zelf niks van.. Heb er geen controle op helaas dus ja.. Ja tis niet zo zeer streng zijn op mezelf maar meer er van balen dat we het zo graag willen en het maar niet gebeurd..kijk me vriendin die wilt t niet en toch is t gebeurd..heeft al abortus gedaan ..dus ja beetje oneerlijk allemaal.. En heb er ook helemaal geen zin meer in wil er gewoon vanaf.. Ik word er continu me geconfronteerd snapje.. Nou hup weer een volgende maand voor zh bezoeken totaal geen puf meer voor bah.. Ik zie sommigen die hebben t 6x etc gedaan..getver wil dr niet eens aandenken..elke mislukte x is gwn meer depri worden. Lichamelijk heb ik nergens meer las van..heb op mezelf besloten te stoppen met die stomme utro vieze dingen..zie er geen nut van..schiet de ongi ook maar op..had liever op vajantie met goede nieuws willen gaan maar dat zit er ook niet in..blehhh...


    Zoooo weer een klaag brief..hopelijk is t bij jullie beter dan mij
     
  14. Crzmdaa

    Crzmdaa Actief lid

    21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    Duivels is doorgebroken..niet veel maar iig wel begonnen..zh gebeld. Eerste volgende afspraak voor gesprek gelijk na de vakantie..dus ben benieuwd..
     
  15. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Awh wel een beetje verwacht volgens mij maar toch kl*te als ik zo even grof mag zeggen. straks eerst maar lekker genieten van je vakantie. En daarna gewoon weer vol goede moed verder. Zet m op meid.
     
    Crzmdaa vindt dit leuk.
  16. Crzmdaa

    Crzmdaa Actief lid

    21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
  17. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Baaah rot hoor, sterkte @Crzmdaa

    Ik ben net gebeld door de gyn. Verhaal is dat ze een enterokok bacterie en candida hebben aangetroffen, bij het onbewerkte zaad al. Dus nu is het 'uitgangspunt' zoals ze dat dan mooi noemt, dat het daar vandaan komt. Ze moest nog verder in overleg met de microbioloog om te weten welke consequenties dit heeft voor een volgende poging en of hij al wel of niet behandeld zou moeten worden (heeft geen klachten). Dat hoor ik dan morgen weer.

    Tja weet ook niet wat ik er verder mee moet. We hebben in ieder geval vast een traject voor intake Dusseldorf in gang gezet. Ik ben erg benieuwd of zij ons nog op een of andere manier verder kunnen helpen (los van dit infectieverhaal ook).
     
  18. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Fijn dat er in ieder geval een beetje duidelijkheid is. Maar verder hadden jullie toch hele goede resultaten afgezien van de uitslag? Vanwaar dan toch Düsseldorf? Gewoon interesse hoor.
     
  19. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Omdat we toch al niet een heel fijn gevoel hadden bij dit ziekenhuis en m.n. het feit dat je zo door een protocol gejaagd wordt, en we daarnaast nog erg benieuwd zijn of er in Dusseldorf wél een oorzaak gevonden zou kunnen worden. Aangezien we nu al een poging kwijt zijn, willen we nog wel genoeg kunnen besteden in Dusseldorf. Ik denk zelf dat onze goede resultaten helemaal niet zo verrassend zijn, omdat er volgens mij bij ons geen probleem is met zwanger worden maar met innestelen (ik heb al een paar keer het gevoel gehad dat ik wel een bevrucht eitje had). Beetje jammer dat we daar nu geen poging mee hebben kunnen wagen maar juist de goede resultaten tot dit punt bevestigen mijn gevoel wel. Dus waarom zou het dan nu ineens wel blijven plakken. Volgens mij kan Dusseldorf daar meer mee doen al is het maar doordat een embryo daar dan tot 5 dagen mag doorgroeien. Maar voordat we in Dusseldorf echt verder doorstarten met IVF denk ik dat ik eerst de acupuncturist eens een paar maanden de kans ga geven want die is ook wel heel overtuigd dat ze ons kan helpen en als het nog niet voldoende is, ben ik daarmee in ieder geval wel goed voorbereid op een IVF (schijn je met acupunctuur eigenlijk minimaal 3 maanden de tijd voor te moeten nemen). Ben nu een of ander smerig poedertje met Chinese kruiden aan het slikken dat zou moeten zorgen voor een betere doorbloeding van de baarmoeder.
     
  20. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.958
    1.717
    113
    @Kiwietje85
    Wat een verhaal weer vanuit het laboratorium. Vind het zo sneu voor je. Kan me ook goed voorstellen dat je voor een second opinion gaat in Dussendorf.
    Ik blijf je graag volgen. We lopen in het zelfde ziekenhuis. Net als jij onverklaard onvruchtbaar. En ook ik heb soms ene vervelend gevoel bij al dat geprotocoleeerd werken. Voel me soms echt een nummer. Met andere momenten ook weer niet hoor. Soms zijn ze juist wel weer heel lief. Hoe voel jij je onder de benadering door arts en echoscopistes? Ik ben erg benieuwd wat het verschil gaat zijn in Duitland.
     

Deel Deze Pagina