Start IVF sept/okt

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marizje

    Marizje Actief lid

    1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    He meiden!
    Ik mag woensdag de eerste spuit decapeptyl weer zetten voor mijn 5e IVF behandeling. Eind sept zal ik dus een punctie hebben, als alles goed gaat en daarna hopelijk een mooie tp!

    Wie zit er ong op hetzelfde tijdschema en heeft zi om te kletsen over ervaringen, etc om elkaar er een beetje doorheen te helpen?

    Xx Mariska
     
  2. Ennovy

    Ennovy Bekend lid

    7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Hoi Mariska!

    Hier ben ik 9 september begonnen met de eerste decapeptyl en vandaag de laatste pil. 20 september uitgangsecho en dan hopelijk weer lossss!

    Hoe komt het dat jij de vijfde hebt! ? En ooit zwanger geweest?
    Wat spoot jij? En wat waren de resultaten wat betreft eitjes en bevruchtingen?

    Ik had 5 eitjes en 4 bevruchtingen. Helaas alle 4 van hele slechte kwaliteit....
    2 terug gekregen maar beide niets geworden. Ook niet met de 2 cryo s.
    Nu al 3 maanden aan de dhea en ibuquinol. Mijn amh waarde bleek namelijk heel slecht te zijn. En vandaar de slechte kwaliteit zeer waarschijnlijk. Nu dus afwachten of het iets gedaan heeft.

    Groetjes,
    Yvonne
     
  3. Marizje

    Marizje Actief lid

    1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    He Yvonne!

    Leuk, dan lopen we een beetje gelijk!
    Ik heb 2 pogingen in NL gehad. Altijd veel bevruchtingen, veel goede kwaliteit maar 0 resultaat. Ik geloof dat ik 9 tp heb gehad in NL en 1 x kort zwanger geweest.

    Voor de 3e poging naar Gent, Belgie. Hier laten ze embryo's langer doordelen. NL dag 3, Belgie dag 5. In Belgie zagen ze dat mijn embryos vanaf dag 3 ineens ernstig achteruit gingen. Dit zagen ze in NL dus nooit omdat ze dan werden terug geplaatst. Na poging 3 ben ik drastisch gaan lijnen en inmiddels 25 kg eraf. En, hoewel men niet kan zeggen of t altijd te maken heeft gehad met mijn overgewicht, bij mijn 4e poging waren mijn embryos ineens op dag 5 goede kwaliteit! Helaas nog zonder positief resultaat maar mijn gynaecoloog is heel positief. Volhouden, zegt hij ons en dat proberen we dan ook maar :)

    Is Merel ook middels IVF gekomen? Spannend weer he! In jouw geval helemaal om te kijken hoe eea heeft uitgepakt. Met de echo kunnen ze denk ik eea wel zien?
     
  4. potato

    potato Actief lid

    11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hoi,

    Ik begin ook met IVF deze maand, de eerste keer. Heb 4 IUI's gehad en een dezer dagen begint mijn menstruatie en begin ik met de pil. ik hoop zo dat dit wel gaat lukken!
     
  5. Izie

    Izie Bekend lid

    17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Wij starten ook deze maand!

    Zit op mn mensruatie te wachten na een rust cyclus ivm cyste na IUI. Cyclus is mooi van de leg, hoop toch echt ergens deze week ongesteld te worden.

    Dan beginnen met de pil en afhankelijk van de planning na 10-20 dagen de Decapeptyl erbij.
    Daarna zullen we gaan stimuleren met Puregon 150 eh.

    Erg spannend allemaal, maar heb er wel 'zin' in. Het wachten nu voelt zo nutteloos, wil graag door.
     
  6. Bijtje81

    Bijtje81 Actief lid

    14 mei 2014
    100
    23
    18
    Hey meiden, heel veel succes allemaal. Spannende tijd gaan jullie tegemoet. twee maanden geleden zaten wij in hetzelfde schuitje. Zie banner voor het resultaat. Ik wens jullie allemaal dezelfde uitkomst en een kalme behandeling. xx
     
  7. NicoleB

    NicoleB Lid

    28 dec 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

    Ik zou hier graag mee willen kletsen.
    Onze enige optie is icsi, heb afgelopen donderdag mijn eerste decapeptyl spuit gezet (nou ja mijn vriend haha) ik spuit niet zelf...
    Voor ons, onze allereerste behandeling dus probeer hier veel mee te lezen en wat wijzer te worden.
    Deze week wordt ik ongesteld en dan moet ik bellen en moet ik Bemfola erbij gaan prikken.
    Lees weinig ervaringen over Bemfola, iemand enig idee waarom deze weinig wordt gebruikt?

    @ Bijtje81 gefeliciteerd!! Wat geweldig
     
  8. Ennovy

    Ennovy Bekend lid

    7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Wat spannend meiden! Allemaal aan het begin van een heftige periode met hopelijk een mooi resultaat!

    Merel is gewoon spontaan verwekt Mariska. Wel na 2 jaar proberen. Op dat moment hadden we net stappen ondernomen naar de gynaecoloog. Alles was perfect bij ons beide. Hij wilde graag een hsg ( baarmoeder foto) doen. Mijn eileiders liepen goed door. Het schijnt dat je daarna door het door spoelen tijdelijk wat vruchtbaarder bent. En dat klopte inderdaad: maand later zwanger van Merel!

    Ik weet eigenlijk niet wanneer ze dat kunnen zien. Ik hoop snel haha. Pas bij de terug plaatsing is nog zo weg...pfff. Over een week uitgangsecho. Misschien kunnen ze daarop wel zien dat er meer voorraad klaar ligt.

    Wat apart dat het bij jou na dag 3 pas mis gaat. ..Zulke goede embryos. .dan heb je zo'n goede hoop. Heftig als je dan niet zwanger raakt. Nu weet je door Gent gelukkig waar het mis ging. Heerlijk dat de gynaecoloog zo n vertrouwen heeft mam.
    De mijne was vorige week erg negatief en gaf zelfs aan dat als deze weer zo n slechte kwaliteit embryo's gaf, ik maar goed moest nadenken of die derde wel zin had. Dat was echt even slikken. ...Nu hopen dat ik het tegendeel ga bewijzen en de derde niet nodig zal zijn!

    Zijn de pogingen in België dan voor je eigen rekening?

    Succes meiden!

    Liefs ,
    Yvonne
     
  9. Pbnsv

    Pbnsv Lid

    14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben gisteren officeel begonnen aan mijn eerste ivf behandeling. Ik heb gisteren mijn uitgangsecho gehad en gisteren avond heb ik de gonol F gespoten in mijn been. Ik spuiten al vanaf 8 augustus decapeptyl in mijn buik en daar voor 3 maanden lang lucrin. Dit van wegen 2 cysten in mijn r- eierstok. Hier voor heb ik ookal een iui behandeling gehad en een iui behandeling die gestopt moest worden omdat ik overstimulatie had. Enz. Enzo.

    Ik vind het leuk om met jullie mee te lezen en te schrijven. En vind het allemaal een beetje spannend omdat het allemaal nieuw is en er veel onzekerheden zijn in het ivf traject.
     
  10. Marizje

    Marizje Actief lid

    1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Bijtje, gefeliciteerd! Snel zwanger geworden?

    Nicole, Bemfola ken ik niet! En ben toch redelijk ervaren ;)

    Ik ga vanavond beginnen met Decapeptyl. Ik spuit zelf, mn vriend kan er niet tegen. Die gaat al tegen de vlakte als ik een punctie heb! Haha. Vrijdag begin ik met Menopur.

    Pbnsv, ik snap je spanning. IVF is toch heftiger dan IUI. Of heftiger, intensiever denk ik. Als je vragen hebt of zorgen, ik ben redelijk ervaren na 5x IVF en 12 TP....
     
  11. Bijtje81

    Bijtje81 Actief lid

    14 mei 2014
    100
    23
    18
    Ja marizje, het was de eerste poging.
    Had vroege overstimulatie (37 follikels) maar wel punctie en verse terugplaatsing. Is dus gelijk gelukt. 22 eicellen 13 bevruchtingen en nu nog 9 rietjes over. Giga positief dus. Aankomende maandag heb ik de tweede echo en dan wordt ik uit het ziekenhuis ontslagen want zien ze het als normale zwangerschap.

    Ik hoop dat het voor jullie allen ook niet te lang duurt.
     
  12. NicoleB

    NicoleB Lid

    28 dec 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm das wel vreemd :(:( Niemand kent er volgens mij Bemfola...
    Heb er wel naar gevraagd bij de prikinstructie toen kreeg ik als antwoord omdat het combinatie van tese/icsi is krijg ik Bemfola.

    Jij bent dus al even opweg als ik het zo lees. Ga hard voor je duimen dat het dit keer raak mag zijn.
     
  13. Sweet1986

    Sweet1986 Lid

    19 jul 2014
    48
    0
    6
    NicoleB:
    Ik ga in oktober ook beginnen met Bemfola. Ook de eerste keer dat ik dat ga prikken. Voorheen wat anders.
     
  14. Uggies

    Uggies Lid

    6 okt 2013
    15
    0
    0
    Leuke dingen doen met mijn dochter, Shoppen, filmp
    Hoi meiden.
    Ik klets graag met jullie mee. Ik ben in maart begonnen met mijn eerste Ivf. Maar omdat ik steeds over stimulatie had heb ik afgelopen woensdag pas mijn eerste punctie gehad (wat mij trouwens reuze mee viel). Ik had totaal 11 eitjes waarvan 10 bevrucht :) Dus nu afwachten hoe en hoeveel die zich verder ontwikkelen om in te vriezen. Dat horen we binnen 2 weken. Maar natuurlijk hopen wij dat deze frummel zich lekker innesteld en gezellig in mijn baarmoeder blijft zitten. Heel veel succes dames. Hopelijk gaat het bij jullie wat vlotter dan bij mij. En hebben jullie snel goed nieuws
     
  15. Marizje

    Marizje Actief lid

    1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Hoi Uggies!

    Wat spannend! Maar heb je dan vandaag terugplaatsing gehad? En hoe was de kwaliteit?
    En wat moet je lang wachten op de hoeveelheid cryo's! Wel een goede score hoor, 10 uit 11! Fijn!

    Wasr ben je in behandeling?
     
  16. Izie

    Izie Bekend lid

    17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Ik heb mijn schema ook!! Gisteren ongesteld geworden dus het kan beginnen.

    Begin morgen met de pil, dan vanaf 2 oktober 10 dagen decapeptyl spuiten en daarna beginnen met stimuleren.

    Hoop zo op genoeg eitjes!


    Spannend Huggies!! Hopelijk een plakker
     
  17. Uggies

    Uggies Lid

    6 okt 2013
    15
    0
    0
    Leuke dingen doen met mijn dochter, Shoppen, filmp
    Hoi Marizje

    Ja gister gehad dus nu 2 spannende weken. Was van goede kwaliteit.
    Ja moet zeker lng wachten, vond ik ook. Maar werkvloer gaat voor administratie zeiden ze daar. Dus moeten we maar even geduld hebben( Zijn we tegenwoordig wel gewend ;) ).
     
  18. Uggies

    Uggies Lid

    6 okt 2013
    15
    0
    0
    Leuke dingen doen met mijn dochter, Shoppen, filmp
    Succes Izie dat wordt een spannende tijd. Ga heel hard mee hopen voor je!
     
  19. Marizje

    Marizje Actief lid

    1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Spannend Uggies! Hoe voel je je?
     
  20. Uggies

    Uggies Lid

    6 okt 2013
    15
    0
    0
    Leuke dingen doen met mijn dochter, Shoppen, filmp
    Ja voel me eigenlijk wel goed. Alleen hoop dat ik de komende 2weken een beetje afleiding kan zoeken. Maar denk dat dat heel moeilijk is.
     

Deel Deze Pagina