Steenrijk,straatarm

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnestraal21, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik heb Ziggo en kan het via die app terugkijken. Ik weet verder niet hoe het werkt :oops: het is trouwens een sbs 6 programma, weet niet op dat nog uitmaakt ;)
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan het sowieso online terugkijken via SBS.
     
  3. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    Dus op SBS6.nl op iPad?
    Aanrader?
    Gisteren haperde die
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier op de tablet/telefoon (geen apple) gaat dat prima.
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja dat denk ik ook. Wanneer mijn zorgen groter worden, merk ik gewoon dat ik minder overzicht heb. En chronisch geldgebrek is een hele grote zorg weet ik uit ervaring.
     
  6. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Wie kijkt?
     
  7. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Ennnnn voor de derde keer een smerig huis. En dan zegt ze nog "Oh fijn een weekje niet te hoeven opruimen en schoonmaken" :roflmao:
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik!
    Beetje vreemd dat het gezin even weg gaat en oudste zoon gaat schoonmaken.
     
  9. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Dat dacht ik dus ook...
    Wat een verschil zeg, het ene gezin een weekbudget van 70 euro en het andere gezin 1500.
     
  10. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Nou dat vond ik ook wel raar hoor! Dat je je puberzoon dat huis laat schoonmaken. Kom op zeg...
     
  11. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Oke je laat je zoon schoonmaken terwijl je het zelf zo goor vind en je laat het arme gezin in de oude Volvo rijden. Waarom doe je mee aan dit programma? Geen leuk rijk gezin.
     
  12. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Ik.

    Weer verbaas ik mij de viezigheid. En de oudste zoon schoonmaken als die het zelf misschien heeft aangeboden maar het echt laten doen in opdracht vind ik wel erg apart maar dat kon ik er niet uithalen.

    Wat betref de auto kan ik me het wel 100% voorstellen je weet niet hoe ze rijden en ermee omgaan.
     
  13. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik lees net op Twitter dat het arme stel van de aflevering van vanavond inmiddels uit elkaar zijn. Hij heeft een ander.
     
  14. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik heb gekeken!
    Ik vind het echt onvoorstelbaar dat je je huis zo vies achterlaat. Je hebt toch ook eergevoel? Als je je huis achterlaat voor een ander gezin maak je toch schoon?
    Ik zou me echt schamen als dat zo op tv zou komen.

    Dat de rijke mensen een week kunnen rondkomen met zo'n klein bedrag snap ik nog wel. Maar het is juist het moeilijke om dat iedere week te móeten lijkt mij.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Echt waar? Wat sneu.
     
  16. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Verbaasd mij eigenlijk niks.. ik vind ze behoorlijk afstandelijk naar elkaar en ze zien elkaar ook vrij weinig.

    Ik vind het ook nog steeds bijzonder dat het bij de arme gezinnen steeds zo'n bende is. Snap ook niet waarom die jongen dat schoon ging maken.. als ze even met z'n 3 aan de slag gegaan waren had het anders geweest. Vond deze keer beide gezinnen niet zo maar dat kan natuurlijk
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik verbaas mij er niet over. Deze gezinnen zijn heel vaak niet zomaar arm. Maar een gebrek aan draagkracht, mentale problemen en tal van andere zaken spelen een rol. Het maken van verkeerde keuzes.

    En ze zijn geselecteerd natuurlijk.
     
  18. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    heb net terug gekeken, wat mij opviel (en heb meerdere keren teruggespoeld :D) is dat het stuk van dat ze kibbelen over hoeveel geld ze meenemen voor de boodschappen erg gespeeld lijkt.

    Wb het schoonmaken lijkt het me ook dat dat vooropgezet is. Ik kan me niet voorstellen dat het steeds precies de arme mensen zijn die de boel zo vies achterlaten. Dat het bij die rijke mensen steevast schoner is vind ik niet vreemd op zich: meer ruimte oogt minder rommelig en is makkelijker schoon te houden dan wanneer je het spul opgepakt moet wegbergen. Daarnaast denk ik dat de rijke mensen die wij hebben gezien (in elk geval van de 1e 2 afleveringen) een schoonmaakster hebben...Tja, zo kan ik het ook ;)

    Op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat het programma erop gemaakt is vooral te laten zien dat de "gewone' man (oftewel het arme gezin) het hoe dan ook minder goed voor elkaar heeft dan het rijke gezin.

    Tot nu toe steevast gezien: arme gezin woont vies, klein en neemt het er royaal van. Het rijke gezin is zó leuk bezig met elkaar en past zich gewéldig aan. Zowel met de viezigheid, de krappe ruimte, als met het geld.

    Althans: zo komt het wel op mij over.
     
    disaro, heidiane en Chocolat vinden dit leuk.
  19. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik snap wat je bedoeld, mamabri. Ik vind de afleveringen tot nu toe ook allemaal wel erg op elkaar lijken. En ik denk ook wel dat veel in scene wordt gezet, of geregisseerd. Ik verbaas mij elke keer hoe de arme gezinnen het geld besteden. Maar goed, dat is natuurlijk ook wel vaak hoe ze in de situatie beland zijn... Het gezin van gisteren had denk ik schulden, omdat ze beiden werkten, maar toch maar 70 euro p/w overhielden.

    Ik zou in hun situatie bijv. nieuwe kleding gaan shoppen voor de kids. Ze mogen het mee naar huis nemen, dus wees slim, denk ik dan. En met z'n allen even naar de kapper. Dat uit eten gaan met z'n allen, of een dagje uit, snap ik wel. Dat doe je met weinig geld inderdaad zelden/nooit. Maar dingen als bijv. een ring kopen. Nee, ik zou dat niet doen. Maar goed, ik zou het sowieso lastig vinden om het geld van een ander zo uit te geven.
     
  20. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik snapte eerlijk gezegd niet waarom dit 'arme' gezin mee deed. In mijn ogen waren ze helemaal niet zo arm als dat het leek? Hij werkte gewoon fulltime, had een normale baan. Zij werkte daarnaast ook nog eens veel en ze woonden niet groot. Ik snap niet hoe ze aan die €70 per week komen. Of ze moeten giga schulden hebben, maar dat werd niet gezegd. Vond t dus n beetje vreemd dat ze meededen.
     

Deel Deze Pagina