30 wkn en dan ineens.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kvptje, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hoi dames,

    Vraag me af of meerdere dames hier last van hebben.
    Sinds ik de 30 wkn ben gepasseerd krijg ik ineens last van allemaal rare dingen:

    -kan niet meer lekker slapen, draaien doet pijn aan me heupen
    -als ik al kan slapen dan heb ik de ergste nachtmerrie's!
    -lekker stukje lopen zit er ook niet in, dan voel ik echt het gewicht op me bekken
    -had al mood-swings maar nu met emotionele buien, kan uit het niets in tranen uitbarsten
    -opstart problemen in de ochtend, tot een uur of 11 ben ik echt een zombie
    -bij de minste inspanning ben ik echt moe, bv:huis stofzuigen en dan echt ff moeten bijkomen
    -had af en toe lekkende borsten, maar nu helemaal!

    Ik durf bijna niet te klagen, omdat mijn zwangerschap (dat deze op natuurlijke manier is ontstaan ondanks endometriose) in mijn ogen echt een wonder is. Maar af en toe breken deze "kwaaltjes" me echt op.

    Ben ik hier de enige in of hebben jullie dat ook

    Liefs,
    Marlene
     
  2. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hihihi, heel herkenbaar! En... het wordt alleen maar erger. :(

    Je kunt goed merken dat het kindje groter wordt he? Dat het zwaar begint te worden voor je lichaam. Raar genoeg wen je er ook wel weer aan, dat je een tandje lager moet. Doe dat ook echt hoor, neem je rust. Heb ik ook te lang niet gedaan. Maar dan kom je jezelf echt tegen.

    Sterkte met de laatste loodjes! :)
     
  3. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Idd ik herken het ook aan alle kanten.......

    Ik merk wel dat sinds ik niet meer stofzuig, doet mijn man nu.... Het wel beter gat met mijn bekken....
    Die opstartproblemen had/heb ik ook, wordt wel minder als je niet meer hoeft te werken.

    Suc6.....
     
  4. Miza

    Miza Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hier ook heel herkenbaar.
    Alles gaat in etappes, anders ben ik echt helemaal uitgeput.
    Lopen gaat ook steeds langzamer, omdat het anders echt pijnlijk word. Ik lijk nu wel een slak. ;)
     
  5. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hier ook precies hetzelfde. slecht slapen, 's ochtends niet kunnen opstarten en toch bekaf zijn eind van de middag. Van het huishouden komt ook weinig, maar goed nog 3 weken werken en dan verlof :)
     
  6. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    ook hier hetzelfde probleem. Ga op tijd naar bed maar slaap niet voor 2 uur. En als ik dan slaap ben ik elk uur weer wakker. Buik zit in de weg, alles gaat pijn doen, maagzuur 10x zo erg rennies zijn niet meer afdoende. En ben zooooooo moeeeeeee... pffff
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    hier beginne de opstartproblemen ook, normaal stond ik om 9 uur op omdat ik gewoon klaar wakker was en begon te ruimen, nu sta ik met moeite om 11 uur op en ga dan eerst even op de bank zitte en het duurt lang voor ik op gang kom. snachts slaap ik heel slecht en niet van de pijn maar omdat me meisje druk bezig is savonds en me heel de tijd wakker houdt/maakt. verder woon ik 3 hoog zonder lift en na 1x boodschappen doen ben ik gebroken door die trappe en moet ik weer ff bijkomen voor ik de spullen op kan ruimen. doe niks extras terwijl ik vorige maand continu aan het ruimen was en bezig bleef en alles blinkte toen gewoon, en nu :( doe alleen het belangrijke en de rest komt wel. ook zit ik nu met een keelonsteking en ben nog minder fit.
     
  8. claudje10

    claudje10 Actief lid

    21 sep 2006
    130
    0
    0
    het valf af en toe niet mee he.
    ik heb ook vanaf een week of 30 meer klachten, daarvoor ging het eigenlijk redelijk goed. maar het wordt nou eenmaal zwaarder naarmate DE DAG dichterbij komt.
    ik voel me nu ook echt een oud wijf, ben zo snel moe, voel idd ook het gewicht van mijn kindje op mijn bekken als ik loop (het gevoel dat hij er ieder moment uit kan vallen).
    afgelopen zondag zijn we naar de beekse bergen gegaan, hoogzwanger en dan een hele middag daar rondwaggelen (want gewoon lopen daar lijkt het niet meer op). hoezo totaal krankzinnig? ben er nu nog van aan het bijkomen.
    maar we kunnen niks anders doen dan gewoon accepteren dat het zo is, alles in een lagere versnelling zetten, hulptroepen inschakelen voor het huishouden etc en wachten op het mooiste wondertje...

    volhouden iedereen! ik weet zeker dat het de moeite waard is
     
  9. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Kijk zwanger zijn is en blijft een wonder en mooi! Maar dat wil niet zeggen dat je niet eens ff lekker mag klagen. Zwanger zijn is ook hard werken en vergt veel van je lichaam, dus t zwanger zijn verheerlijken zal ik nooit doen.
    Zeker na de 30 weken word t zoals al eerder gezegt een stuk zwaarder voor je lichaam en t is niet vanzelfsprekend dat je lichaam dat zonder ongemakken ondergaat. Meer als de helft van de zwangeren heeft daar last van en zal er over klagen.

    Gewoon doen dus :-D Ik doe ook lekker mee haha. Ik had ook voor de 30 weken bijna nergens last van maar mn buik word zwaarder dus dan gaan sommige dingen niet meer zoals gewoonlijk. Zelf sokken aandoen is niet meer zo vanzelfsprekend
     
  10. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik heb ontzettend last van de ligging van mijn baby. hij ligt ontzettend hoog! ik loop met een enorme uitpuilende bult rond , precies onder mijn rechterborst.. :confused: enzulke hangtieten heb ik echt niet... zelfs de vk maakte er een opmerking over.. dat de baby zo hoog lag. ik kan niks, niet eten, niet zitten! als ik zit schiet baby bijna in mn keel. ik voel me vreselijk opgepropt. hij drukt mn maag zowat te pletter, ik hou ook niks binnen, al dat maagzuur... afschuwelijk, ik probeer hem telkens naar beneden te duwen, en dat schopt hij wat, maar hij gaat hardnekkig weer daarboven tegen mijn rib aan liggen.. ik vind het echt niet leuk meer. de bult ligt precies aan tegen het randje van mijn beugel bh.. moet je je voorstellen hoe hoog hij ligt.. ik wist niet eens dat dat mogelijk was.. waar is mijn maag gebleven? en beneden in mijn buik is het helemaal leeg. ik kan mn onderbuik gerust helemaal naar binnen duwen..
     
  11. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik had dat ook zo rond de 30 weken.
    Ik was zoooo moe en moest in de middag echt gaan liggen.
    Om21.00uur inde avond wou ik al naar bed.
    Ook het huishouden was een drama want was ook bek af daarna
    Bijna de klachten die jij hebt herken ik helemaal!
    Neem de tijd voor jezelf en het huishouden kan wel even wachten denk ik maar zo.
    Goed aan jezelf denken en lekker rusten als je dat ff moet doen.
     
  12. inge75

    inge75 Actief lid

    12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    ja hoor,.........
    hier ook heel herkenbaar

    slapen gaat slechter
    stukje lopen,..au au erg pijnlijk.

    maar,..........................................
    nu ik weer wat verder ben worden de klachten ook weer minder.

    Groetjes Inge
     
  13. joyce

    joyce Bekend lid

    ik ook,
    laatst ging ik de wc en douche schoonmaken en toen dat klaar was werd ik gewoon even niet goed moest echt even gaan zitten.


    groeten joyce
     
  14. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    O zo herkenbaar. En inderdaad, naarmate de bevalling dichter bij komt wordt het alleen maar erger.

    Zelf heb ik last van bekkeninstabiliteit en moet ik vanwege mijn dreumes toch gewoon door. Ik probeer zo veel mogelijk rust te pakken, maar dat is echt moeilijk met een drukke dreumes. Lopen gaat bijna niet meer en heb het gevoel bont en blauw te zijn waar het kontje van de baby ligt.

    Maar ja, vanaf een week of 30 ben je echt hoogzwanger en volgens mij zie je er even log uit als je je voelt.

    Nog een paar weekjes heel erg doorbijten en dan mogen we eindelijk onze kleine wondertjes bewonderen!
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    hihi, echt herkenbaar ja! Ben super moe, huishouden kan ik me vaak niet eens meer toe zetten (gelukkig doet mijn mannetje heel veel). ga direct na het werk meestal even liggen. En 's nachts weet ik echt niet meer hoe te liggen. Heb nu idd zo'n kussen tussen mijn knieën gedaan en moet zeggen dat het wel iets helpt.
     
  16. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook heel herkenbaar :p

    M'n buik lijkt ineens tweemaal zo zwaar, meer moeite met wandelen, kindje lijkt opeens in bekkenbodem te duwen, buik zit me met zitten in de weg en erg moe. Ben t ook zat om te werken....

    Maar verder erg gelukkig en vind t zwanger zijn nog steeds super :D :) ;)
    Alleen al als ik een voetje voel trappen of haar langs m'n buik voel glijden :D
    of het kinderkamertje (nog niet af) inloop :p


    x Sophie
     
  17. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    :D

    Ik kan ook haast niet wachten tot ik een teken krijg dat ze eruit wil.
    Ze is goed op gewicht (al 3 Kg) en van de verloskundige mag ze met twee weken wel komen!

    Slapen is het ergst he....
    Elke twee uur (met mazzel) naar het toilet en draaien naar de andere kant als je heupen pijn gaan doen of als je kramp krijgt in je benen!
    Overdag nog twee keer een paar uurtjes slapen anders ben je niet te genieten.

    Vandaag echt wat gaan wassen..... ook mijn koffer voor het ziekenhuis afmaken... pffff... waar blijft die extra energie dan vlak voor de geboorte ? :)

    Sterkte meiden!

    Groetjes,
    Danielle
     
  18. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    het zijn je laatste loodjes alweer!
    hoort erbij meid.
    straks krijg je nog poetsdrang/nesteldrang en dan schiet het op!
     
  19. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    :oops: uuh ik ben heel erg agressief :oops: kan er niks aan doen loop te tieren en te doen schaam me kapot maar me mannetje kan er wel om lachen hmm :(
     

Deel Deze Pagina