Sterilisatie meteen bij keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1981Mama, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

    Mn (ingeleidde) bevalling komt er aan. Het is een groot kind en de kans dat het een ks moet worden uiteindelijk lijkt me reëel.

    Nu weet ik ZEKER dat ik nooit meer zwanger wil en mag zijn (ik ben 9mnd lang superziek al 2x). Ik wil in principe nooit meer kinderen.

    De enige reden die ik kan bedenken dat ik dat zou overwegen is als 1 van mijn kinderen ernstig ziek is en alleen een nieuwe baby de oplossing kan bieden.

    Kunnen ze een sterilisatie meteen meenemen bij een keizersnede?
    Is dat veilig? (ik las wat dingen over problemen bij een bepaalde methode)
    Kan het ooit nog omgedraaid worden?

    Ik heb helaas geen tijd gehad om alle vragen aan de gyn te stellen.
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Uhm... Een nieuwe baby de oplossing? Ik ben benieuwd hoe je dat bedoeld :rolleyes:

    Ik heb geen idee of ze dat doen. Ene kant ben je toch onder t mes. Andere kant is 2 ingrepen tegelijk meestal niet zo gewenst.
     
  3. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Als er geen zwaarwegende medische redenen zijn voor een sterilisatie en je hebt het kennelijk nog niet meermalen duidelijk besproken bij de gynaecoloog, dan is de kans dat ze dit willen doen heel erg klein. Ook wel terecht, het is niet een keuze die je makkelijk maakt en die je ook zo weer even terugdraait als je je toch bedenkt.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik bedoel, mocht mijn kind een beenmergtransplantatie nodig hebben en er is geen match.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Sorry maar ik zou het echt uiterst bizar en zelfs onethisch vinden om daar een nieuwe baby “voor te maken” :eek::eek:

    “Ja papa en mama wilden eigenlijk geen kinderen meer, maar we hadden je beenmerg nodig!”

    #fokvee :|

    OT. Aangezien je geen geplande keizersnee krijgt maar mogelijk een spoedkeizersnee lijkt een gelijktijdige sterilisatie me sowieso geen optie.
     
    Stampertje1, Sado, Lieke1989 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee zo niet. Als ik makkelijke zwangerschappen had gehad had ik graag meer kinderen gewild, maar ik moet zoveel doorstaan dat ik het niet meer wil. Maar op het moment kind in nood dan is wat ik moet doorstaan sowieso niet belangrijk meer
     
  7. Melief

    Melief Niet meer actief

    In ons ziekenhuis wordt het wel aangeboden bij een geplande (en als het dan alsnog spoed word doen ze het ook) maar dan moet het eerst wel besproken zijn en wordt je ook nog in het team besproken voordat je goedkeuring krijgt.
    Ik wil het ook laten doen.
     
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zal het morgen iig even laten vallen bij mijn dagelijkse ctg. Zal het ook als wens in bevalplan zetten.... Meer kan ik niet doen nu
     
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik had de optie bij mij geplande keizersnede.
    En nee je kan het niet terug draaien! Heel definitief en daarom voor mij geen optie.
    Ook al wil en is het ook niet verstandig om ooit nog zwanger te worden.
     
  10. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik hoop dat je als je dit terug leest , snapt hoe belachelijk deze opmerking is!!!!
    Een kind krijgen om een ander kind te redden en dat kind dwingen een zware operatie te ondergaan....
    Echt je bent van het lotje getikt en een sterilisatie is niet overbodig als je denkt dat het bovenstaande normaal is....
     
    Stampertje1, bozoe, mutskuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Daarbij moet je dan aan embryo selectie doen want anders kan je ook een kind krijgen dat niet matcht :rolleyes:
    Denk niet dat er een ziekenhuis is dat hier aan mee zal willen werken. Daarbij duurt zo’n traject toch al gauw een jaar en neem ik maar even aan dat een pasgeboren baby nog geen beenmerg kan afstaan. Ik denk maar zo dat je tegen die al te laat bent....
    Je maakt meer kans met een oproep op social media....
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik geloof dat ik het verder al uitgelegd had.

    Vandaag besproken met de klinisch verloskundige en ze vond dat ik goed kon onderbouwen dat ik nooit meer zwanger moest worden, ze ging het iig noteren in mijn dossier.
     
  13. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik dacht al dat ik last had van m'n hormonen, toch blij dat ik t niet als enige een belachelijke opmerking vind..
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  14. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik krijg een geplande keizersnede en mijn gyneacoloog stelde het gisteren zelf voor. Anders had ik erom gevraagd.
    Ik ben 39 en heb al een zoon van 8. Ik wil hierna geen kinderen meer. Mijn vriend is 45 en staat volledig achter mijn keuze.

    Gyneacoloog beredeneerde heel simpel. Je ligt er toch al, wil geen kinderen meer, dus we kunnen het net zo goed gelijk doen.
    Ik denk dat als we 10 jaar jonger zouden zijn, het niet zo makkelijk ging.
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  15. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    Een sterilisatie zou definitief moeten zijn. Er is een kans van 1 op 1000 dat je ondanks je sterilisatie toch zwanger wordt. Wil je definitief dan moet je geen clips laten zetten maar je eileiders deels laten verwijderen.

    Ik spreek uit ervaring en heb kort geleden alles besproken met de gynaecoloog.
    Ik ben vorig jaar maart gesteriliseerd en nu 10 weken zwanger.

    Het is dus wel verstandig om goed na te denken over wat voor soort sterilisatie je zou willen dan.
     
  16. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Jeetje...

    Jij hebt dus clips laten zetten begrijp ik? Ik heb volgende week wederom controle bij de gyn en hij gaf al aan dat er meerdere manieren waren om te steriliseren...ik verwacht dat dit nog besproken wordt en anders geef ik het toch zelf even aan.

    Ik hoop dat je (ondanks dat je zwangerschap niet gepland was) je er toch van kunt genieten. Alhoewel ik ook begrijp dat het best even omschakelen is.
     
  17. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik ben 30 en bij mij ging het ook hoor. Ze deden totaal niet moeilijk en kwamen zelf met het idee.
    Ik vind het te rigoreus op mijn leeftijd nog.
     
  18. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ok, leeftijd zegt niet altijd iets dus.
    Op mijn 30ste had ik het ook niet laten doen idd.
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  19. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.253
    113
    Dat ligt toch geheel aan je gyn.

    Ik lag in de ok, man net weg met baby, vraagt de gyn of ik nog meer kinderen wil anders kan hij me meteen even steriliseren. Ik heb Nee gezegd, had dit nog nooit met gyn of zelfs maar met mijn man overlegt dus het overviel mij behoorlijk.
     
  20. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij mij wilde de gyn er niet eens over praten :rolleyes: in het ziekenhuis waar ik onder behandeling was tijdens mijn zwangerschappen wordt dit dus niet meer gedaan (sterilisatie tijdens een geplande ks) het schijnt toch dat er onder invloed van hormonen een grotere kans is op het maken van verkeerde keuzes.
     
    spruitjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina