Sterilisatie, wat kost dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hoi meiden,
    ik laat mij binnenkort steriliseren maar ik vraag mij af wat dat kost?
    Uit mijn verzekering krijg ik 1250 euro vergoed, maar is dat voldoende?

    Ik weet nog niet of ik Essure of de normale sterilisatie laat doen (moet nog naar de gyn).

    Ik kan mijn verzekering nog aanpassen voor komend jaar als dat nodig is. Tenminste, ik ga ervan uit dat ik dit jaar niet meer geholpen kan worden.
     
  2. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dat is per ziekenhuis verschillend, dus je moet even op de website van "jouw" ziekenhuis kijken. Hier kost sterilisatie van de man 557 euro, maar voor een vrouw zal dat bedrag ongetwijfeld anders zijn...
     
  3. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    wist nog ineens dat het geld kost :$

    eigelijk best belachelijk aan de ene kant..
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hoezo?

    bevallen kost ook geld. Ze moeten toch opereren. Vind het vrij normaal dat het geld kost.
     
  5. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief


    maar als je opgenomen bent in het ziekenhuis voor een heupoperatie, of dat je een hersenschudding hebt o.i.d betaal je toch ook niet en vergoed je verzekering het?

    En een bevalling word met een medische indicatie ook gewoon vergoed. Kan me voorstellen dat het voor sommige ook medisch noodzakelijk is om te steriliseren? vind het dus belachelijk als je het zelf zou moeten betalen.
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja dan krijg je het vergoedt, maar dan kost het alsnog geld alleen betaal je zelf niets, behalve in sommige gevallen je eigen risico. Als het medisch noodzakelijk is gelden er andere voorwaarden. Zo niet, dan krijg je gewoon het bedrag waarvoor je verzekerd bent.
     
  7. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    ik bedoelde idd dat ik het belachelijk zou vinden als je het zelf zou moeten betalen. Dat het geld kost dat is idd nogal logisch, maar zou het oneerlijk/belachelijk vinden als je het hele bedrag zelf zou moeten dokken
     
  8. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Als het met een medische noodzaak is, wordt het idd wel vergoed. Anders moet je (bij) betalen.

    Vriendin van ons ook, vind het onverantwoord (door medische zaken) om nog kinderen te krijgen, maar de arts zegt: kan best, dus krijgt ze niets vergoed wanneer ze het wel.
     
  9. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Mijn man zijn sterillisatie koste rond de 275 euro en je krijgt het niet uit kje basisverzekering vergoed. Wij hebben nu de nota ingestuurd in de hoop dat er iets uit het aanvullend pakket vergoed wordt. Ik vind het eerlijk gezegd compleet belachelijk dat iemand die wil stoppen met roken een cursus vergoed krijgt en dit niet wordt betaald.
     
  10. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    man is pas geholpen en kreeg het geheel vergoed uit aanvullende verzekering...
     
  11. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dat vind ik dus ook!
    ik wil me ook laten steriliseren en moet nu wachten tot januari want dan laat ik me plus verzekeren en wordt het wle vergoed,100 procent trouwens,maar je hebt wel eigen risico van 170 euro geloof ik.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als mensen stoppen met roken scheelt dat in de toekomst vele opnames voor mensen met COPD, longaandoeningen en hart en vaatziekten door het roken etc, daar zit voor de overheid een voordeel aan.

    Mensen die worden gesteriliseerd niet, want die kunnen ook gewoon anti conceptie gebruiken.
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wel goed uitrekenen dan. Als jij 50 euro pm extra gaat betalen is dan 600 euro per jaar, + eigenrisico van 200 euro = 800 euro.

    Als het bedrag van sterilisatie daar vlakbij ligt kan je net zo goed je verzekering zo laten en die 50 euro pm zelf wegsparen.
     
  14. Demie1983

    Demie1983 Actief lid

    5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterilisatie komt uit je aanvullende verzekering en gaat dus niet van je eigen risico af. Eigen risico is volgend jaar 220 euro! Alles wat uit de basisverzekering vergoed wordt gaat wel eerst van die 220 af.
     
  15. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    eigen risico is idd volgend jaar 220 euro. Maar als alleen de aanvullende verzekering de ingreep vergoed, dan ben je niks aan eigen risico kwijt. Eigen risico geld idd alleen maar op het basispakket en niet op het aanvullende pakket
     
  16. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ga mijzelf laten steriliseren, niet mijn man ;). 1 december heb ik een afspraak om het te bespreken. Best spannend trouwens ;).
    Het zal wellicht ook aan de methode liggen wat de kosten zijn. Essure is denk ik een stuk goedkoper omdat het geen operatie is waarbij je ook nog een anesthesist etc nodig hebt.

    220 euro eigen risico komend jaar? pfff...
    ik betaal trouwens liever 20 euro per maand extra dan dat je in 1x 220 kwijt bent... (ok eigenlijk 18,30 maar dat terzijde)
     
  17. Rono

    Rono Niet meer actief

    Hier word ik na een eventuele 3e gesterreliseert. De arts vroeg t bij nacontrole aan mij, Ze zei dat t verstandig was me te laten sterreliseren aangezien meer dan 3 ks gevaarlijk word.

    Neem aan dat ik t dan vergoed krijg.
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waarom niet gewoon anticonceptie? dan word je toch, in de meeste gevallen, ook niet zwanger?
     
  19. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou, ik ben zelf een keer door de pil en een keer met implanon zwanger geraakt. Dus ik heb echt liever zekerheid ;)
    Met dat 5 kids echt wel genoeg is ;)
     
  20. tulip

    tulip Niet meer actief

    het gebeurt vaak genoeg hoor. De pil en spiraal enz zijn echt niet 100% veilig.
     

Deel Deze Pagina