Diabetes type 1 en schildklieraandoening

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dana26, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dana26

    dana26 Actief lid

    18 mrt 2008
    192
    0
    0
    Hoi allemaal! Zijn er mensen die net als ik een schildklieraandoening hebben of diabetes type 1? Ik ben net gestopt met de pil, en krijg straks wel veel informatie, maar zou graag verhalen horen van mensen die in het zelfde schuitje zitten, die ook zwanger willen worden, die zwanger zijn of die al zijn bevallen. Hoe zijn jullie hier mee om gegaan, en wat staat/ stond je te wachten?

    groetjes dana
     
  2. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo,

    ik heb geen type 1 maar heb wel zwangerschap diabetes. Ben vandaag naar de internist geweest en die vertelde me dat vrouwen met type 1 gewoon zwanger mogen worden en waarschijnlijk krijg je insuline ipv tabletten. Je suiker wordt heel goed in de gaten gehouden en ook de groei van het kindje, dit omdat ivm suikerziekte de baby groter kan zijn. Ik heb bloed moeten prikken voor de schildklier heb daar de uitslag nog niet van.

    maar de internist zei dat er heel veel vrouwen met type 1 gewoon een gezonde zwangerschap doorkomen. Dus succes met klussen.
     
  3. dana26

    dana26 Actief lid

    18 mrt 2008
    192
    0
    0
    Hoi krokus!

    Bedankt voor je berichtje!Weet idd dat ik zwanger mag worden, maar mits mijn suikers stabiel zijn, en ik ben al insuline afhankelijk.. Maar tijdens een zwangerschap gaan wel wat dingetjes anders, bijv vaker op controle, wisselende suikers, meer hypo's enz.. Maar ik geloof ook
    ,dat je net zo kan genieten van een zwangerschap als een ander :D Als je maar zorgt dat je suikers niet te hoog worden ivm de daaraan liggende risico,s! Wat balen dat je zwangersschapsuiker hebt! Heb je daar veel last van? En spannend dat je de uitslag van je schildklier krijgt, hoop dat alles in orde zal zijn!
    Liefs dana
     
  4. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hee,

    ik heb nog geen hypo gehad hoor, suiker is vandaag acceptabel, vandaag zijn ook mijn insuline eenheden verhoogd, ik spuit nu voor ontbijt 12 voor lunch 10 voor avondeten 12 en de langwerkende spuit ik 14 voor het slapen gaan. ben nu bijna drie weken bezig en het heeft dus drie weken geduurd voordat de suiker lager werd.

    risico is dat je kindje groter uit kan vallen, nou ja, vind ik niet erg, eerste was ook 4380 dus ook geen kleintje. een ander risico is vroeggeboorte, daar letten ze dus heel erg op, moet elke week op controle. Is niet erg, ik geniet overal van.
     
  5. Vermanen

    Vermanen Fanatiek lid

    13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb geen suiker maar een schildklieraandoening.
    Bij mij werkt de schildklier te langzaam.
    Maar omdat ik met de medicijnen goed was ingesteld heb ik geen problemen ondervonden mbt vruchtbaarheid.
     
  6. dana26

    dana26 Actief lid

    18 mrt 2008
    192
    0
    0
    ik ben vrijdag naar de internist geweest, en die was tevreden over mijn suikers! Dus qua dat betreft zou ik groen licht krijgen. MAAR wat ze niet hadden verteld is dat de nachtinsuline (lantus) schadelijk is voor de placenta. Heb nu andere nachtinsuline gekregen. Nu daarmee opnieuw instellen, en waarschijnlijk half mei officieel groen licht ! dus nog even geduld!
     

Deel Deze Pagina