Stoppen met borstvoeding na 6 dagen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jazzx, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazzx

    Jazzx Nieuw lid

    5 jul 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik geef nu 6 dagen borstvoeding en wil zsm stoppen. Hoe zijn jullie gestopt ? Ik lees veel verschillende dingen, wil het liefst niet te lang aan het afbouwen zijn.
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Je zou op dit punt nog kunnen afkolven 'op aanvraag'. Dus rekken en als je volle borsten hebt of harde plekken een beetje kunnen afkolven (of aanleggen als je geen kolf hebt). Goed masseren bij evt harde plekken. Je hebt ook thee die stoppend werkt. even op googlen, saliethee of zo?
    Je bent nog niet zolang bezig dus het zou in principe snel kunnen stoppen.
    Je moet alleen voorkomen dat je een borstontsteking krijgt.
    De kraamhulp is er toch ook nog? kan die ook niet adviseren?
     
    Jazzx vindt dit leuk.
  3. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik ben ook gestopt dmv kolven, de eerste 2 dagen de borsten helemaal leeggekolfd op het moment dat ik stuwing had. Na die 2 dagen alleen de druk eraf gekolfd als ik stuwing had. Op dag 6 was m'n productie zo goed als nihil.
     
    Jazzx vindt dit leuk.
  4. Jazzx

    Jazzx Nieuw lid

    5 jul 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt, de kraamhulp vond dat ik maar nog even moest blijven proberen en dat de pijn wel wat minder wordt.. maar ik vind het echt niks en het doet super veel pijn wanneer ik mijn dochtertje voed.. Morgen is de laatste dag van de kraamzorg vandaar dat ik morgen wil gaan beginnen met afbouwen.
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik heb geen verstand van bv verder hoor ( nooit gegeven) maar als alleen de reden dat je wil stoppen is omdat het pijn doet, dan is dat natuurlijk super jammer. Zeker gezien een goede lacatie deskundige je hier binnen no time wss vanaf helpt ( bv verkeerd aanleggen ect )
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik zou ook een goede lactatiekundige vragen mee te kijken. Zonde om te stoppen als pijn je enige reden is. Dat kan zoveel makkelijk te verhelpen oorzaken hebben!
     
    Jazzx vindt dit leuk.
  7. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Vandaag heel snel een lactatiekundige bellen. Dit had de kraamzorg je ook moeten adviseren. Kraamzorg weet gewoon vaak niet alles van het goed aanleggen en problemen bij borstvoeding.
    Misschien ligt het wel aan de anatomie van het mondje van je kindje (tongriempje te kort) of heeft ze een eenvoudige tip waardoor het voeden pijnloos gaat.
    Als het zoveel pijn doet is er vaak altijd een oorzaak dat je kindje niet goed is aangelegd. Geloof mij, ik heb pas met 4 weken een lactatiekundige ingeschakeld. Dit had ik veel eerder moeten doen.

    Afbouwen moet je langzaam doen, om borstontsteking te voorkomen, beter iets langer er over doen dan koorts. Maar je kan inderdaad kolven. En dan steeds minder kolven of de ergste druk eraf halen.
     
    Jazzx vindt dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Als het pijn doet gaat er iets niet goed, kwa techniek, of misschien een te kort tongriempje,spruw, kan van alles zijn.

    Je kan dan beter een lactatiekundige bellen die even met je mee komt kijken
     
  9. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik had ook veel pijn en ben fulltime gaan kolven. Ik heb er zoveel spijt van gehad dat ik, ondanks dat de verzekering weinig vergoedde, geen lactatiekundige heb ingeschakeld. Ik had geen goede kolf, waardoor mijn productie minimaal was (kwam ik 2 jaar later achter) en was niet goed geinformeerd, ondanks dat ik het hele internet platgelezen had.

    Als je toch wilt stoppen, de druk eraf kolven als het teveel wordt en zorgen dat je veel zoogcompressen hebt ;)
     
    Jazzx vindt dit leuk.
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Het is zeker jammer om te stoppen als de pijn je nu tot deze keuze leidt. Zou je het eigenlijk wel willen, bv geven?
    Want het hoort inderdaad geen pijn te doen. Maar ik weet zelf ook dat het wel heel erg pijn kan doen, en dat hoeft dus niet.
    Maar als je de keuze al hebt gemaakt en echt wil stoppen dan moet je dat natuurlijk doen.
     
    Jazzx vindt dit leuk.
  11. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zo lang geleden met 5 dagen gestopt met bv.
    Ik heb het zo aangepakt, als baby wat wou drinken fles voeding geven totdat mijn borsten echt vol voelde dan gaf ik eerst de borst en dan fles erna. De eerste dag dat ik stopte baby nog 2x aan de borst gehad, 8 en 20.
    De 2e dag baby nog 1x aan de borst gehad 20u en toen was het op. :)
     
  12. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Die pijn verdwijnt. Ik mijn zoon kon niet goed happen. Maakte daarom allemaal donkere pijnlijke plekken op mijn tepels. Ik heb toen tepelhoedjes moeten gebruiken. Mijn tweede zoon hapte goed maar het deed wel pijn. Toen op de te pijnlijke momenten het hoedje erop gezet. Dat hielp enorm! Mocht er nog iets in jou twijfelen zou je kunnen proberen of het helpt. Het kost een paar dagen als de tepels al pijnlijk zijn. Maar het kan een hoop pijn schelen.
     

Deel Deze Pagina