Stoppen met roken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Manuela79, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    En een dag overtijd, zie ik.... spannend! Hoop voor je dat het raak is!
     
  2. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bedankt! Morgen test ik weer!
     
  3. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik zal voor je duimen!
     
  4. cindybaby37

    cindybaby37 Actief lid

    ik ben sinds gisteren gestopt met behulp van pleisters en ik moet zeggen het gaat heel goed(nergens last van)
     
  5. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Negatief getest en heb geijk een sigaretje gerookt. Grrrrrrrrrr...ik ben zo slap
     
  6. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Jammer meis... hopelijk volgende maand beter!
     
  7. paradijsvogel

    paradijsvogel Fanatiek lid

    4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had het inderdaad na mijn miskraam. Het stoppen ging eigenlijk hartstikke goed. Toen kreeg ik een miskraam en ben net zo hard weer gaan roken :(

    Ik probeer nu alsnog te stoppen, maar dat is niet gemakkelijk :)

    Succes!
     
  8. supershiva

    supershiva Actief lid

    9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    hoi dames ik ben vanaf 12 juli 2008gestopt met roken en ik moet zeggen dat ik het de eerste 6weken heel erg moeilijk heb gehad :confused:
    zwaaar geirriteerd en lichamelijk ook niet erg lekker :evil:
    maar ik voel me er heerlijk bij (ook pas sins 2weken hoor :) )
    Ik heb het erg zwaar gehad en nu heb ik nog steeds af en toe verlangen naar een shaggie :evil:
    ,maar ik weet voor 100% zeker dat ik de komende 7 maanden totdat mn kindje er is NIET ga roken dat vertrouwen heb ik in mezelf !
    het enige waar ik me nu aan erger als zwangere niet rookster is aan die stank van rook in het algemeen..een kennis gaf me vanmiddag een lift in haar auto nou ik dagt dat ik vergast werd pffff heftig rookluchtje hoor :rolleyes: net een gaskamer.... dat is niet voor herhaling vatbaar! :D
    ik moet wel zeggen mn vriend gaat heel netjes buiten staan als ie gaat roken !
    groetjes shiva en sterkte iedereen! :D
     
  9. miesje24

    miesje24 Bekend lid

    5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi dames,

    ik ben 6 weken geleden gestopt met roken, vond het niet meer lekker, en het stonk en moest er van kokhalzen. we waren net bezig met zwanger worden.en ja hoor zwanger!
    ben zo blij dat het stoppen zo goed gaat. rookte al 13 jaar als een ketter. voel me zelf heel gelukkig en voel me goed. en nu dat ik zwanger ben ben ik echt super trots op mezelf.
    voor de stoppers succes. liefs mies
     
  10. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wat ben ik blij met deze topic!
    Wij willen graag zwanger worden (ben op 16-09 gestopt met de pil) en wil echt alles zo gunstig mogelijk maken omdat het bij ons al moeilijk zal gaan. Heb bij 'even voorstellen' uitgelegd waarom.
    Heb voor vandaag nog genoeg maar vanaf morgen hoop ik een niet-roker te zijn. Ik heb wel kauwgom (nicorette) gehaald voor de eventuele moeilijke momenten. Ben al eens een week gestopt en toen ook gezwicht omdat ik het niet meer volhield. Maar goed, ik heb natuurlijk wel een goede stok achter de deur nu!

    Iedereen héél véél suc6!

    Liefs!
     
  11. miesje24

    miesje24 Bekend lid

    5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi sterre,

    veel succes meid. ik weet dat het moeilijk is. maar idd zeker je doet het voor een goed doe.
    liefs mies
     
  12. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey Miesje, dank je wel!
    Heb net mijn laatste gerookt, daarna mijn tanden gepoetst voor de smaak en nu proberen vol te houden. De kauwgom probeer ik i.i.g zolang mogelijk achterwege te laten.
    Wat deden jullie op je meest moeilijke momenten? Of wat ben je van plan te gaan doen?
     
  13. Doemaar

    Doemaar VIP lid

    24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    moeilijk om te stoppen? ik ben ergens in mei gestopt, ik hou het geneens bij.... ik kwam er achter dat ik zwanger was en ben gestopt.... heel soms een moeilijk momentje als je s avonds lekker op de bank zit.. of op een feestje bent, maar over het algemeen, hoe minder je er mee bezig bent dat je bent gestopt hoe makkelijker het gaat... dit is wel de 2de keer dat ik ben gestopt, maar alles heeft een reden waarom... waarom zou je datgene missen dat je lichaam kapot maakt ipv beter.... wat wel evt helpt is dat allen carr boek.. heeft me de eerste keer ook geholpen.. en aankomen.. niet bang zijn, ik viel uiteindelijk alleen maar af.. maar goed succes
     
  14. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Mikmak: Allen Carr boek ligt al een paar jaar in de kast hier, te verstoffen wel te verstaan. Mij heeft het toen helaas niet geholpen. En aankomen, ach ja als het zo is dan is het zo. Ligt ook wel een beetje aan jezelf denk ik.
    Ik heb het nu i.i.g geval al bijna een dag volgehouden (helaas wel 3 kauwgoms gepakt) maar ik hou het goed vol....( jaja al 1 dag :rolleyes: )
    Had verwacht dat ik het vanmorgen moeilijk zou gaan krijgen maar het viel reuze mee.

    Liefs!
     
  15. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.734
    413
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi dames, ben ik blij dat dit onderwerp gestart is! Ik rook ook, overdag niet, maar 's avonds wel en ik ben ook bezig om zwanger te worden (net als jullie allemaal). Ik heb me voorgenomen zeker te stoppen als ik zwanger ben, maar eigenlijk wil ik nu al. Het is alleen zo moeilijk, aangezien mijn ventje ook rookt en die er niet aan denkt om te stoppen :( Ik ben bang dat het moeilijker zwanger worden is, omdat ik rook, maar ik lees hier dames die, ondanks het roken, toch zwanger zijn geworden... ik ben in ieder geval goede moed aan het verzamelen om voor altijd gedag tegen roken te zeggen...
     
  16. Doemaar

    Doemaar VIP lid

    24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    haha, ja.. het had bij mij ook een tijdje gelegen hoor.... voor mij is het de eerste keer met het boek heel makkelijk gegaan, en de 2de keer cold turkey ging ook zonder problemen... maar ik moet zeggen, pas als je achter het feit staat dat je wil stoppen met roken gaat het zonder problemen..op het moment dat er nog een hele kleine twijfel bestaat, zal het gelijk moeilijker tot niet lukken.. nou ja in ieder geval.. . voor iedereen die wil stoppen SUCCES!
     
  17. Doemaar

    Doemaar VIP lid

    24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Ik rookte nog hoor toen ik zwanger raakte.. ben wel gelijk gestopt (zonder problemen) en alles in orde, het groeit goed, de 20 weken echo is goed, bloed.. volgens de vk een zwangerschap uit het boekje.... daarbij al zou je een jaar van te voren gestopt zijn met roken kunnen ze dat nog in de moederkoek terugzien.. en de eerste weken komen alcohol en giftige stoffen niet bij het vruchtje..... mijn vriend rookt nog steeds af en toe een peuk en sigaartje ofzo.. ja ik maal er niet om.. omdat ik ook echt niet meer wil roken.... op het moment dat je denkt van dat gif wil ik niet meer, en geen zin om mn lichaam zelf kapot te maken.. en die sigaret is niet mn maatje (allen carr) ging het eigenlijk gewoon automatisch.. op het moment dat je gaat denken oh jeetje dat mag niet meer (jezelf een verbod opleggen) gaat het niet werken, raak je in de stress.... maar ja je moet er wel echt 100% achter staan en niet nog een beetje twijfelen. succes ermee iig
     
  18. miesje24

    miesje24 Bekend lid

    5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi dames,

    @cathie: he meid, ook hier. als ik jouw was zal ik al van te voren stoppen joh. is jouw lichaam er aan gewend. maar je moet het zelf weten hoor meid.hoe is het verder met je meid.
    @sterre: tja ik ben nu verslaafd aan lolly's(haha)dus als ik het ff moeilijk heb of ik ga iets zoeken om even te doen of ik pak een lolly. veel succes meid. laat wel weten hoe het allemaal gaat.
    bij mij gaat het nog wel goed. vind het alleen moeilijk in de pauzes van een film en na het eten. en bij mijn moeder(rookt ook)als we koffie aan het drinken zijn. maarja dat kan misschien wel altijd zo zijn.
    liefs mies
     
  19. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier 2e dag zonder roken! Had gisteravond en vanmorgen even wat moeilijke momentjes maar, hup een kauwgom in m'n mik en kauwen..haha. Ik moet zeggen dat het tot nu toe wel goed vol te houden is (op enkele kleine momenten na dan) Vorige keer had ik het idee alsof ik geen adem meer kreeg zo'n behoefte had ik. Maar goed, ik doe het nu met een heel andere insteek en reden en dat scheelt echt enorm.
    Mikmak je hebt helemaal gelijk, je moet ook echt zelf willen en jezelf geen 'verbod' opleggen want dan gaat het gewoon fout.
     
  20. Sewgirl

    Sewgirl Actief lid

    16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik meng me er ook bij als het mag. Ik ga maandag stoppen met behulp van smsdienst van stivoro. Ik heb al vele pogingen gedaan om te stoppen en al die pogingen zijn dus jammerlijk mislukt... Maar nu hweet ik gewoond at het lukt...
    Groetjes,
    Sewgirl
     

Deel Deze Pagina