Stoppen met roken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Manuela79, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Miesje: Ja met mij alles goed hoor! Ja, ik wil ook echt stoppen, ik ga proberen om dat zo snel mogelijk te doen. Ik moet er wel volledig achter staan en ondanks dat ik een goede reden heb, bezig met zwanger worden, is het nog steeds moeilijk. Het blijft toch een verslaving he? Maar ja, het gaat me vast en zeker wel lukken..nu nog de grote stap zetten. Hoest met jou verder meid?
     
  2. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik ben nu zo'n 4 weken geleden gestopt met roken...
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt toen ik een postitieve test in handen had, daarna BV gegeven en daarna weer begonnen met roken :(
    Heeeeeel stom en had er ook HEEL veel spijt van, maar ja je bent meteen weer verslaafd hé! Pfff dus nu weer de stoute schoenen aan getrokken en GESTOPT :p Moet zeggen dat het de eerste 142645 keren mislukt is (gelijk na een dag ofzo al) maar dit keer ben ik echt gestopt en ben zo blij!

    Toen ik stopte toen ik zwanger was vond ik het echt heel makkelijk ook al had ik jaren gerookt, ik deed het tenslotte van dat kleine hummeltje in mijn buik en niet voor mezelf. Had het zo egoistisch gevonden om gewoon door te roken terwijl dat kindje in je buik daar absoluut geen baat bij heeft! Soms wel moeilijke momenten gehad maar er is dan geen haar op mijn hoofd die aan roken denkt als je zwanger bent!
    Nu, tja ben ik gestopt voor mijzelf en dat vond/vind ik dus echt stukken lastiger! Maar het is me gelukt en ga het ook absoluut volhouden, heb het er ook al eigenlijk niet meer zo moeilijk mee, de eerste dagen zijn het lastigst.

    Dus KOMOP als je het wil kan je het! Succes iedereen! :D
     
  3. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn man en ik gaan per 02-11-08 stoppen met roken.
    nu zullen jullie wel denken waarom dan en niet morgen ofzo.
    we vinden het beide erg moeilijk en we hebben 1november nog een feest. tot die tijd proberen we al minder te roken en dan na het feest nog 1peukie voor het slapen gaan en daarna niet meer.
    mn man doet mee aan een stoppen met roken programma via een longverpleegkundige en ik doe met hem mee.
    eerst was ik er niet helemaal zeker van maar nu ik weet dat alyssa lichte bronchitis heeft ben ik helemaal zeker van mn zaak.
    er werd al niet bij alyssa in de buurt gerookt, maar toch zet het je extra aan het denken.

    ik denk dat ik hier na 2november regelmatig te vinden zal zijn.

    succes allemaal en tot gauw.

    liefs doris
     
  4. Doemaar

    Doemaar VIP lid

    24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    voor degene die het echt heel moeilijk vinden, ik heb in de wandelgangen ook wel positieve berichten gehoord over acupunctuur... maar goed,
    @Dorisn.... uitstel van executie gaat je niet helpen hoor.. klinkt lullig, maar ben je je niet nu al druk aan het maken dat je na 1 november niet meer rookt? ik hoop wel dat het lukt hoor.. trouwens ik hoop voor iedereen die stopt met roken dat het lukt... maar niet te veel drukte om maken, je maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf.. hoe meer je denkt dat het de normaalste zaak van de wereld is dat je niet rookt hoe makkelijker het gaat
     
  5. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik gister en vandaag weer heb gerookt, 1 p.d... maar toch héél slecht! Ik heb er niet eens echt super zin in of het er moeilijk mee maar dan zit je op het werk en dan pik ik er toch even snel een mee. Als ik andere mensen zie roken dan krijg ik er gewoon zin in, kan er niks aan doen. :(
     
  6. Doemaar

    Doemaar VIP lid

    24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ohhh, das wel zonde sterre.... maar weet je, dat is het veradelijke van roken... je denkt dat je wat mist.... maar dat is eigenlijk niet zo, maar de hersenen werken nu eenmaal zo, omdat je nog verslaafd bent... je lichaam is in een dag of 3 afgekickt, maar het geen tussen de oren is wat het moeilijk maakt.... en wat ik eerder zei.. als er nog maar een klein ietsiepietse in je lichaam is dat nog wil roken, dan red je het helaas niet.... maar meis zet m op.. het gaat je gewoon lukken!
     
  7. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mn man doet mee aan een stoppen met roken programma via de longverpleegkundige en die zei dat we een datum moesten kiezen wanneer wij wilden stoppen.

    ik moet zeggen dat hoe dichter bij het komt hoe minder zorgen ik me erom maak.
    toen we besloten om te stoppen vond ik het eng en zag ik er tegen op. ik deed het eigenlijk meer voor mn man dan voor mezelf.

    alyssa is heel erg verkouden geweest en ik rook dus nu niet eens meer in de bijkeuken, maar echt buiten.
    nu het zulk slecht weer is rook ik al wel een stuk minder.

    ben al aan het bedenken wat ik op de moeilijke momenten ga doen.

    ik denk dat ik hier regelmatig een kijkje kom nemen.

    liefs doris
     
  8. Doemaar

    Doemaar VIP lid

    24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @ Doris.... wat je gaat doen met moeilijke momenten... tegen jezelf zeggen.. ach doe niet zo mal, hoe kan ik in godsnaam iets missen dat mn lichaam vergiftigd.... Denk maar, wat heerlijk dat ik vrij ben van deze verslaving..... ofzo.. als je er over nadenkt is het ook een heel prettig gevoel niet meer te hoeven roken... weer een stres minder als je s avonds laat nog maar 1 sigaret hebt voor de volgende ochtend.. ik was dan al aan het rekenen wanneer ik die weer zou oproken voor ik de deur uitmoest en een pakje kon gaan halen..
    succes hoor! iedereen die nog wil, moet of gaat stoppen
     
  9. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hier ook nog steeds clean :)
     
  10. paradijsvogel

    paradijsvogel Fanatiek lid

    4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Goed nieuws: Ik ben gestopt met roken! :D
     
  11. mamadolly

    mamadolly Actief lid

    16 aug 2008
    425
    0
    0
    grr ik ben 2 weken geleden weer begonnen.
    heb er enorm veel spijt van..maar had op dat moment zoveel ellende aan mn hoofd dat ik dacht dat een sigaret zou helpen....hoezo dom..
    je weet eigenlijk dat het niet helpt..en toch begin je weer.
     
  12. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Jammer, hoe lang was je gestopt linnie?
     
  13. Rose1982

    Rose1982 Niet meer actief

    Hier ook iemand gestopt!
    Ben begin juli gestopt na ruim 10 jaar roken.
    Moet zeggen dat het me reuze meevalt!
     
  14. mamadolly

    mamadolly Actief lid

    16 aug 2008
    425
    0
    0
    @ zomaar, ik was er bijna 4 maanden af. maar mede door mijn bbz ben ik weer begonnen.
    wil wel heel graag weer stoppen.
     
  15. Doemaar

    Doemaar VIP lid

    24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zonde linnie... ben er al ruim 6 maanden vanaf nu na 17 jaar.. zooooooo blij.... soms nog wel dat ik den van nu wil ik wel een glas wijn en een peuk.... maar ja....

    @rose, goed zo.. en lekker volhouden, ben blij dat het jou ook goed meevalt....

    @paradijsvogel? en.... gaat het nog goed?
     
  16. paradijsvogel

    paradijsvogel Fanatiek lid

    4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, eigenlijk gaat het heel goed :) Heel soms nog dat ik er moeite mee heb, maar ik denk er eigenlijk al niet meer zo vaak aan :)

    Ik ben ook zo blij dat ik nou de deur uit kan gaan, zonder eerst te moeten kijken of ik wel genoeg sigaretten heb. Weet je, dat soort kleine dingen....

    Voel me nu ook een soort van vrij... Heel raar, maar heel fijn :D

    Voor de meiden die willen stoppen: succes... het is de moeite waard. En voor de gestopte meiden: heel goed! en volhouden ;)
     
  17. mamadolly

    mamadolly Actief lid

    16 aug 2008
    425
    0
    0
    zondag ga ik stoppen....en wil het nu ook gewoon volhouden!
     
  18. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Na 17 jaar roken (en ahum ik schrijf dit nu ik een sigaretje aan het roken ben), ben ik er steeds meer aan toe om te stoppen. Heb nog wel voldoende sigaretten in huis voor 2 dagen. Ik heb mezelf geen datum gesteld, maar wil wel drastisch gaan minderen. (ik weet dat de meesten van jullie dat geen optie vinden, maar voor mij is het al heel wat).
    Ik hoop dat ik hier de steun vind om te stoppen. Al vind ik het wel doodeng om dit hier te schrijven, want dan is het zo definitief, snappen jullie dat?

    Liefs Daan
     
  19. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    vandaag is mn eerste dag zonder sigaretten.
    vanmorgen ging het wel omdat ik gisterenavond met mn man mee was geweest omdat ie moest draaien.
    we lagen dus pas om 4.30 op bed (alyssa was bij opa en oma) en ik was om 10.30 weer uit bed.
    vanmiddag is echt zwaar, ik wil iedere keer opstaan en naar de bijkeuken lopen voor een sigaret.

    heb mn man net al redelijk de volle laag gegeven (we zijn samen gestopt).

    bah vind het nu al moeilijk.

    liefs doris
     
  20. Phemme

    Phemme Actief lid

    29 aug 2007
    452
    0
    0
    Hier ook poging nr. 83456... Al meerdere keren voor lange tijd gestopt, helaas even zo vaak weer begonnen.
    Meestal gaat het lichamelijk afkicken prima, maar na een halve week ben ik zo vreselijk chagrijnig en depri. Ik ga er weer doorheen, wil er nu echt echt echt vanaf!
     

Deel Deze Pagina