Strak in je zwempak

Discussie in 'De lounge' gestart door Glimmer, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

    Manque Niet meer actief

    Dankjewel!
     
    Betsy vindt dit leuk.
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ondanks dat ik eigenlijk voor m'n lengte 179, 69 kg woog wat opzich prima is voelde ik me toch te vol. Er waren gewoon een kilo of 4 bijopgeslopen door schouder nek blessure lang niet kunnen sporten. Maar heb gewoon geen zin in drastisch lijnen oid. Ik ben nu een paar weken meer op m'n voeding gaan letten want dat is een kleine moeite in de zin van niet 3 bolletjes met pesto en kaas onder de tosti s'ochtends omdat dat zo lekker is:rolleyes: Maar lekker Franse kwark met vers fruit, lekkere salades en heerlijke kipgerechten met veel groenten en eventueel een beetje quinoa, lekker vette vis ed. Rijst, pasta aardappelen en brood heb ik zo goed als geschrapt.
    Je kunt je gerechten ook heerlijk combineren met bloemkool rijst of broccoli rijst.
    Van de week had ik verse nassi gemaakt zonder pakjes en zakjes dus, en ipv rijst had ik bloemkool rijst er doorheen gewokt. Zelfgemaakte satésaus erbij. Er was niemand aan tafel die er iets van merkte:thumup:
    En ik weet zeker als ik het gezegd had, hadden de kinderen direct afgehaakt!
    Ik eet wel wat koolhydraten, maar hou er wel rekening mee.
    Ik ben 2,5 kilo afgevallen, elke dag gaat de weegschaal iets naar beneden, dus dat is mooi.
    En als ik een keer lekker sushi wil eten dan ga ik dat ook gewoon doen natuurlijk.
    Maar gewoon niet meer en en en
    Net zoals chips op de bank tijdens een film, is zo makkelijk gepakt en dan vaak nog een bakje.
    Ik haal nu gewoon verse noten, net zo lekker (lekkerder eigenlijk):thumup:
     
    Jules! vindt dit leuk.
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Gister geen geweldige dag gehad.
    Wel veel gelopen, bijna 15.000 stappen.
    Doel is 10.000 per dag :)

    O 1 boterham en 1 rijstwafel met kaas
    T niks was misselijk
    L 1 banaan en iets daarna een kroket. Had geen lunch bij me.
    T niks
    A schnitsel met roerbakgroenten en gefrituurde aardappelgezichtjes.

    Had ergens een afspraak en was lunch vergeten.
    Heb echt een zwak voor kroketten van het station..zucht.
    Maargoed dat ik daar niet zovaak kom :)

    Ik val niet af, eigen schuld natuurlijk maar wel irritant.
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Vanaf volgende week 2x p week trainen met een personal trainer. Ben benieuwd:D uit mezelf van al dat lekkers afbljven lukt niet.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  5. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Nou, vandaag gewogen. Er was maar liefst 0,1 kg af...... Gaat niet echt geweldig dus. Maar het kan zijn dat het komt omdat ik ongi moet worden, dan ben ik altijd wat zwaarder.

    Gisteren wel een goede dag gehad.
    O: 2 vitalu crackers met pindakaas en 2 koppen thee.

    T: bakje druiven

    L: 4 vitalu crackers, 1 met kaas, 1 met kipfilet, 1 met filet americain en 1 met pindakaas. Daarbij een klein pakje vifit aardbei.

    T: 3 rijstwafels

    D: wraps

    's Avonds alleen water gedronken met niets erbij. Vl moest vanochtend om 6 uur werken dus we lagen op tijd in bed.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    @MamaChantal: En als je er nu een gewoonte van maakt áltijd lunch en tussendoortjes mee te nemen? Dan sta je nooit zonder en eet je waarschijnlijk ook gezonder.

    Hier gaat het volgens mij wel oké. Ik weeg maandag pas weer, dus dan kan ik vertellen of het ook op de weegschaal te zien is. ;)
     
  7. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Rib eye met groente en een heerlijk glas rode wijn.
    600 calorieën om van te genieten :D

    Bekijk bijlage 572797
     
    Blijdorp, reckless, Luna86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Wat zijn jullie allemaal goed bezig.
    Hier ben ik 2 januari begonnen met Sonja bakker (ik weet er is veel commentaar op) en houdt mijn eten bij via de FOOD app. Hierbij mocht ik eerst ook 1200 kcal en nu zit ik rond de 1350 a 1400.
    Sinds 2 januari ben ik van 69.7 naar 60.3 gegaan. Zonder te sporten. Ben wel pas begonnen als huishoudelijke hulp te werken sinds 1 maand.
    Hierdoor nu ook wat meer kcal eten.
    Mijn doel is 58 kilo en ben 1.65 lang.
     
  9. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dan ben je wel echt flink slank hoor (met 58 kg). Ik ben 1.62 en weeg ongeveer 57 kg normaal gesproken (nu al maanden niet op de weegschaal gestaan, maar goed... zal nu ook wel wat aangekomen zijn). En ik heb echt maat xs/kindermaat vaak. Verschilt natuurlijk ook wel een beetje per persoon. Ik sport wel vrij veel, dus heb veel spieren. Kan zijn dat ik daardoor wat zwaarder ben dan mijn postuur oogt. Maar als je blijft afvallen met gewoon gezond eten dan is het goed natuurlijk.
     
  10. Sue87

    Sue87 Niet meer actief


    Je post regelmatig foto's van roerbakgroenten. Kun je vertellen hoe je dit maakt? Ik zou ze namelijk gewoon in olie wokken, maar dan is het niet te hachelen.
     
  11. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oehh dat ziet er echt lekker uit!

    Hier een SAS dag :roflmao: lekker uit eten geweest en nergens op gelet. Gister wel hardgelopen en morgen gaan we gewoon weer positief verder. Die laatste paar kilo's moeten eraf.
     
    one of kind, Betsy en Sue87 vinden dit leuk.
  12. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Gewoon bakken in een koekenpan (niet te lang!) of in de oven. Grillen vind ik ook heel lekker. En kruiden gebruiken!
     
  13. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Vandaag een slechte dag. Vasten viel mij enorm zwaar waardoor ik migraine kreeg en ook een enorme behoefte aan suiker. Had samen met dochter baklava gemaakt en daar 4 stukjes van genomen. Wat was dat lekker! Verder soep gehad en fruit, door de migraine geen trek. Hoop vannacht nog kwark met muesli te kunnen eten.

    Morgen weer gezond!
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Mag je als je gezondheid er onder lijdt niet wat soepeler zijn (en dus ‘preventief’ wat eten)? Of heb je er niet vaak last van?

    Wij hebben zo een verjaardag, hopelijk lukt het me om niet teveel te snoepen! Morgen ook weer een verjaardag, dus twee dagen vol uitdagingen. :confused::rolleyes: Maar goed, bij beide gelukkig gedeeltelijk ‘in control’ wat betreft hapjes ed, dus heb geprobeerd ook voor dingen te zorgen die ik zelf gewoon mag. Maar evengoed staan er natuurlijk ook andere dingen en in alles kun je je overeten als je wil. Daarnaast beide dagen met elkaar avondeten en vanavond wordt het gezien de hoeveelheid mensen patat en morgen zal ook geen gezonde maaltijd zijn oid. Kleine beetjes eten dus maar dan en eventueel thuis aanvullen met iets gezonders. Ik ga er vanuit dat het gaat lukken, maar ik vind het wel spannend!
     
  15. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ja ik sport niet hihi.
    Helaas merk ik wel dat mijn buik na mijn 2e heel anders is geworden:(
    Ik woog toen ik trouwde 50 kg dus voor nu ben ik zwaar.
    Net gewogen zit op 60.2 nu.
    Nog een beetje
     
  16. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ah thanks! Ik ben mezelf wat meer aan het leren koken, op het moment. Ik gebruikte nooit gekruiden e.d, at alles helemaal kaal.
    Heb je hier kantven klare groenten gebruikt? En welke kruiden ?
     
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Kom je wel eens bij de Jumbo? Daar heb je hele lekkere zakken wokgroenten. Ik vind de Japanse wokgroenten en de Hollandse roerbakgroenten het lekkerst. Er zitten veel verschillende groenten in, dus verveelt niet snel. Ik gooi ook wel eens 2 zakken door elkaar.

    Wat betreft kruiden gebruik ik vaak Italiaanse kruiden, peper, paprika, oosters. Gewoon een beetje uitproberen wat je lekker vind.
    Bekijk bijlage 572848
    Bekijk bijlage 572849
     
    Sue87 vindt dit leuk.
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Tzaziki kruiden erop is erg lekker
     
    Sue87 en Betsy vinden dit leuk.
  19. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Thanks voor de tips!!
     
    Betsy vindt dit leuk.
  20. Manque

    Manque Niet meer actief

    Lekkere brunch: fruit (onder het oppervlak), volle yoghurt, kaneel en wat nootjes. Best veel kcal maar de ervaring leert dat ik er lang op kan teren :)

    Bekijk bijlage 572865

    Ik heb mijn weekdoel gehaald! De eerste 1.3 kilo ben ik kwijt en ik heb de eerste week van mijn hardloopschema volbracht.
     
    Marchella, Rylie, Betsy en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina