Tandenpoetsen bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime2, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    het onderwerp zegt het al tandenpoetsen hoe pakken jullie dit aan ??
    Mijn dochtertje van 19 maanden wil dit sinds een paar weken niet meer wel wil ze het zelf doen maar dat is meer kouwen op der tandenborstel.
    Probeer het nu met 2 tandenborstels dus dat zei der eentje heeft en ik maar ook dat gaat niet van harte.
     
  2. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Hier wisselde het eerst per keer hoe het ging. Hij weet:in avond doet papa of mama het en in de ochtend mag hij zelf met zn tandenborstel klungelen. In periodes dat er tanden doorkomen doet hij zn mond bijvoorbeeld nauwelijks open. Vaak helpt dan een liedje zingen erover (momenteel wil hij net zo goed poetsen als Jokie, die heeft er een nieuw filmpje over, werkt als een tierelier haha).

    Heb vooral geprobeerd er geen enorme strijd ervan te maken en inmiddels is het 9 vd 10 keer een routineklusje die prima verloopt.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    N is 1,5 en die werkt met tandenpoetsen echt niet mee.
    Hij houd zijn mond stevig dicht zodra die de tandenborstel ziet.
    Ik leg em nu neer op het aankleedkussen en terwijl ik em met 1 hand kietel poets ik snel zijn tanden.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik kriebel dr onder dr kin met een vochtige spuugdoek. En dan heeeel rap poetsen. Ook idd zelluf willen doen hier en dan vooral de tandpasta eraf lebberen en niks niet poetsen.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier was het ook een strijd en alles uit de kast getrokken...
    Heb mijn tandarts een mail gestuurd of het al mogelijk is om elektrisch te poetsen en dat mag mits het een zachte borstel is.
    Heb een peuter oral b aangeschaft en sindsdien vindt hij het best zolang ik maar niet te lang bij nieuwe kiesjes blijf (logisch)
     
  6. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier alleen drama als er tanden aan zitten te komen.
    Ze weet inmiddels dat eerst papa of mama poetst en daarna mag ze zelf nog even spelen. En dat gaat best prima
     
  7. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Hier alles geprobeerd, niks werkte en was iedere keer drama, tot ze mocht poetsen met mama dr elektrische tandenborstel... dus daar nu een kinderborsteltje opgezet en dan maar zachtjes poetsen.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier was het tot zijn 4e een drama. Hij vertikte alles, zoveel geprobeerd. tja, dan maar on de dwang. Poetsen moet.
     
  9. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Poetsen is hier vaak ook gedoe.
    Ik geef mijn zoontje meestal mijn tandenborstel, zodat hij mijn tanden kan poetsen. Ondertussen poets ik zijn tanden. En anders wordt het in de houdgreep en krijsen:(
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook. Hij poetst mijn tanden, ik poets zijn tanden. Wil hij dat niet? Dan is het houdgreep. Maar meestal gaat het wel goed op deze manier. Is ook een periode anders geweest.
     
  11. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Poetsen is hier een drama. Ik mag(gek genoeg) wel met mijn elektrische borstel met zachte kop in haar mondje. Wat ik soms als het echt niet lukt maar doe is voor het slapen wat tandpasta op mijn vingertop en dan ermee langs haar tandjes.
     
  12. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Toen zoon niet meer wilde poetsen hebben we gezegd dat zijn tandjes dan maar uit zouden vallen. 's Avonds skypen we wel eens met oma, en na de zoveelste avond discussie over wel of niet poetsen vroeg hij aan oma of zijn tandjes echt uit zouden vallen. Zij trekt vervolgens haar gebit eruit. Nou, die jongen heeft nooit weer geprotesteerd!

    Bij dochter helpt het om "aaaaaaaaaa" en "iiieeeeee" te zeggen voor tijdens het poetsen. We hebben de afspraak dat wij eerst poetsen en zij daarna mag.

    Bij beiden sinds ze 2,5 zijn gaat het redelijk.
     
    mamaloe250, Fristi2012 en Vero0504 vinden dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Filmpje van jokie tandenpoetsen was hier vanavond een grote hit! Zowaar mocht ik (!) uitvoerig dr tanden poetsen normaliter mag alleen papa dat. Bedankt voor de tip!
     
  14. xxdooxx

    xxdooxx Actief lid

    30 jan 2015
    363
    223
    43
    Friesland
    Haha ik zie het al helemaal voor me snap wel dat dit goed werkte hahah
     
  15. xxdooxx

    xxdooxx Actief lid

    30 jan 2015
    363
    223
    43
    Friesland
    Wij hebben ook wel eens strijd gehad met tandenpoetsen. Als het echt niet lukte ging ze in de houdgreep. Maar vaak als ze eerst zelf mocht en dan ik of net andersom werkte dat wel.
     
  16. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Als het bij mijn dochter een drama is dan is het heel vervelend voor haar maar gaat ze echt in de houdgreep en is het tandenpoetsen met een hoop gekrijs maar het moet toch gebeuren.
     
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier inmiddels een elektrische tandenborstel gekocht. En dat gaat zo veel beter! Ze vindt het zelfs leuk.
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    HAHAHAHAHHAHHAHA geweldig.

    HIer ook altijd strijd. Zoon is 13 mnd en heeft momenteel allerlei tanden en kiezen die doorkomen.
    Hij wordt ook gewoon kwaad. Vaak poets ik toch even snel maar momenteel is het wel echt heel erg met m.
     
  19. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Hier zing ik een liedje 2x, zolang duurt het poetsen. En ik vraag wat de leeuw doet zodat ik goed zijn voortanden kan doen. Voor de rest is het eigenlijk een een potje worstelen en in de houdgreep houden. Ik probeer het zo leuk mogelijk te houden, maar hij vindt het vreselijk.. helaas pindakaas voor hem. Het moet toch.
     
  20. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Mijn dag begint zo goed nu! Moest zo hard lachen. Hahahaha
     

Deel Deze Pagina