Tarwekiemolie ook tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelhope, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Mijn ouders hebben de tarwekiemolie capsules klaarstaan om ze aan mij toe te sturen, maar mijn moeder zegt dat er op het potje staat dat je het niet mag slikken tijdens zwangerschap?! :(

Ik dacht dat het juist ook heelmgoed was tijdens zwangerschap omdat het de kans op een miskraam verkleind...

Iemand enig idee?

Thanks ladies :)

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Op mijn potje staat het niet, die is van kruitvat. Misschien heeft het meer te maken met de hulpstoffen die in dat potje van je moeder zitten, dat die hulpstoffen niet met zwangerschap mogen?

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik dacht dat tarwekiemolie alleen geslikt mag worden tot de eisprong en dat je dan gelijk mee moet stoppen tot je weer ongesteld bent, omdat het juist een miskraam kan bevorderen.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    nee babke dat is teunisbloem wat je tot je ei mag gebruiken, tarwekiem is vanaf je eisprong.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik haal die twee altijd door elkaar :) Daarom houd ik het maar gewoon bij multivitamine.

6. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders hebben ze bij de tuinen gekocht bij een dame die er heel veel verstand van leek te hebben ;)
    Die dame zei dat dit pure tarwekiemolie was, zonder enig bijproduct. Dit vroegen mijn ouders omdat ze bij de kruidvat bijna een met veel bijproducten hadden gekocht.

Thuis aangekomen zagen ze pas die opmerking over een dokter raadplegen ofzo. Maar ik dacht dus juist iets gelezen te hebben over dat het heel goed is om te slikken bij zwangerschap vanwege verkleinde kansnop miskraam... :(

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik slik het wel gewoon na terugplaatsing. het is gewoon vit E in principe die tarwekiemolie...kan volgens mij geen kwaad, en volgens mijn gyn ook niet.

8. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, dat dacht ik dus ook. Het wordt op internet zelfs omschreven als een 'wondermiddeltje' voor ontzettend veel verschillende klachten. Ondere andere een te langzaam werkende schildklier, waar ik last van heb. En er stond ook op het lijstje dat het de kans op een miskraam verkleint.... :(

Tja, ik denk dat ik het dan maar gewoon ga slikken. Zal het nog wel navragen bij mijn dokter wanneer ik daar ben, maar over het algemeen weten huisartsen al die dingen ook niet altijd he?

Bedankt voor jullie meedenken in ieder geval :)

9. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Ik vind het ook verwarrend. Op internet staat dat zowel tarwekiem als teunisbloem goede effecten kunnen hebben bij zwanger willen worden. Ik ben gister bij kruidvat geweest en op het potje van teunisbloem staat dat je het niet bij zwangerschap mag gebruiken, bij tarwekiem staat dit niet. Op dit forum lees ik (in een ander topic) dat vrouwen juist wel de teunisbloem gebruiken om de cyclus te beinvloeden.
    Ik weet echt niet of en wat ik nu zou kunnen slikken...

10. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

#10 Infantem Amor, 2 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2012
    Lieve Angelhope,

Ben weer even aan het snuffelen gegaan voor je :p

De enige toevoeging die in de Kruidvat tarwekiemolie zitten zijn gelatine en glycerol (ookwel glycerine) dit is om de huls te vormen om de tarwekiemolie. Nu ben ik even gaan kijken naar die van de Tuinen en daar zit gelatine en glycerine (ookwel glycerol) in en ook verder niks. Dus ze zijn in dat opzicht hetzelfde, mij viel wel op dat de caps van de Tuinen groter zijn, dus waarschijnlijk hoef je die maar 2 per dag en die van de kruidvat zijn relatief kleiner en die dien je 3 per dag te slikken...
    Als je echt geen toevoegingen wilt moet je de pure olie van een lepel pakken, maar hing mij bij dat jij daar erg ziek van word.

Van mijn gyn moet ik ze voor, tijdens en na mijn zwangerschap slikken omdat dit inderdaad vitamine E is en dat goed is voor de weer stand...
    Ik zie inderdaad op het etiket van de Tuinen staan raadpleeg de huisarts, ik denk dat dit gewoon puur is zodat hun nergens op aan gesproken kunnen worden, als er eventueel wel iets gebeurt, wat mij erg sterk lijkt als (bijna) iedere gyn het adviseert ;)

Overigens is het inderdaad de teunisbloemolie die je maar mag slikken van de menstruatie tot de eisprong (want deze bevorderd de weg daar naar toen en helpt bij ongemakken in de menstruatie periode), tijdens de zwangerschap zou deze weer niet mogen dus...

Kortom,
    Teunisbloemolie te slikken vanaf de eerste dag dat je menstrueert tot de dag voor je eisprong (is dus wel raadzaam om te tempen of ovulatietesten te doen) dit omdat het ongemakken vergemakkelijkt en goed is voor de opbouw van de eisprong.

Tarwekiemolie te slikken heel de cyclus vanaf voor de zwangerschap tot zelfs erna. Dit is eigenlijk gewoon vitamine E, wat helpt voor de weerstand...

Succes meid(en)!!

11. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Dankjewel infantem amor!!

12. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Graag gedaan Romy...