Te laat aanvragen wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Draaikont, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hallo,

    Ik krijg net een brief van het uwv dat ze een aanvraag voor een wazo uitkering hebben ontvangen op 29 februari!
    Terwijl mijn verlof 2 maart in is gegaan.
    Mijn werkgever heeft dit dus te laat aangevraagd!
    Heeft dit voor mij consequenties?
    Ik heb het namelijk eerder aangegeven dat ze het moest aanvragen maar blijkbaar is ze het toch vergeten.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Draaikont,

    Ik begrijp dat je werkgever te laat is geweest met het indienen van de aanvraag voor de WAZO uitkering. Je wilt graag weten of dit voor jou consequenties heeft.

    Heb je met je werkgever afspraken gemaakt over de betalingen tijdens je zwangerschapsverlof? Krijg jij de WAZO-uitkering direct van UWV of wordt de WAZO naar je werkgever overgemaakt en krijg jij je loon doorbetaald? Als de uitkering aan je werkgever wordt uitbetaald, zou jij niets moeten merken van de te late aanvraag. Jij krijgt gewoon je loon van de werkgever betaald.

    Als jij de uitkering direct van UWV krijgt, zou je hier wel wat van kunnen merken. De beslissingstermijn van de aanvraag is 4 weken. Je krijgt dan binnen 4 weken na de aanvraag via mijnUWV een toekenningsbrief van de WAZO-uitkering. Vanaf het moment dat de uitkering is toegekend krijg je met terugwerkende kracht betaald.

    Actuele informatie vind je hier.

    Ik wens je nog een fijn verlof toe.

    Met vriendelijke groet,
    Folkert
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina