(Te) vroege puberteit

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JJ1980, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zag het dus laatst in een truitje dat ik haar tepels een beetje zag zitten. Weet inderdaad van mezelf nog wel hoe het begon ;). Heb gisteravond toen ze sliep gevoeld en haar tepelhof is ook echt hard, dus denk dat het toch echt gaat beginnen. Binnenkort maar even met haar over hebben.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dan gaan we dat eens in de gaten houden. Dank je wel.
     
  3. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Dat is wel heel vroeg. Wellicht niet op mij wachten, maar toch even naar de huisarts?
     
  4. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Toch nog wel een hoop meisjes hier die ook vroeg beginnen. Mijn dochter zei gisteren; ik denk dat ik mij wel wil scheren onder mijn oksel, want als ik mijn hand opsteek denk ik dat iedereen het ziet.
    Vind dat best wel sneu, daar dacht ik pas over na met een jaar of 12 :(
     
  5. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.291
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ga even de ontwikkeling aankijken, ze is met alles zeg maar heel vroeg. Maar was zelf ook met 11 ongesteld. En tja het wordt tegenwoordig allemaal steeds vroeger. Asl het te hard gaat ga ik zeker even langs de arts.
     
  6. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Gisteravond kwam ze naar boven met de mededeling dat het bij haar borst zo pijn deed als ze het aanraakte. Precies op de plek waar ik last heb als ik mijn eisprong heb gehad. Voel geen bobbels oid. Maar wellicht klieren die gaan werken.
    Ik ben blij dat ik een afspraak gemaakt heb.
     
  7. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Blij dat ik dit lees. Mijn oudste (9) begint sinds kort schaamhaar te krijgen, en dat vind ik al vroeg, maar net kwam er toch een lucht af van mijn 7jarige..:eek:
    Ik ben nog niet toe aan 2 pubers.. :$
     
  8. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Uien....rotte
     
  9. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Viel bijna flauw :eek:
     
  10. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hihi
     
  11. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ik ga even uppen, anders wordt hij wellicht gesloten :)
     
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Jemig zeg!

    Ik ben moeder van twee dochters, maar ik schrik hier wel van. Ik was 15 toen ik borstgroei had en was 16 toen ik ging menstrueren. Ik ga t bij mijn dochters toch wat beter in de gaten houden dan...
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou hier in de klas van mijn dochter ( groep 6 allemaal 10 jaar) is er misschien nog maar 1 meisje in de klas ( van de 12) die niks heeft. De rest allemaal beginnende borsten en schaamhaar ( okselhaar )

    Ze gaan dus nu naar groep 7.

    Ik werd eind groep 8 ongesteld ( net een maand voor mijn 12e verjaardag)

    Ben blij dat het bij hun in de klas normaal is dat er van alles al gebeurd. Ze schamen zich er ook niet voor tegen elkaar. Echt grappig. Ze laten het aan elkaar zien en hebben het er gewoon openlijk over.
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Vind 9 niet zo jong. Mijn dochter is 9, draagt al bhs ivm kleine borsten ( harde schijven en pijnlijk) , gebruikt roller ivm zweet luchtje, krijgt puistjes in gezicht, stemmingswisselingen en vooral laatste weken veel buikpijn etc. Ze wordt september 10. Ik denk dat de menstruatie er aan zit te komen maar gelukkig weet ze wat dat inhoudt en heb maandverband in tas gestopt en thuis liggen. Was zelf net 11 maar nichtjes waren 9 en 10. Vrij jong dus. Gewoon open zijn naar je dochter wat ze kan verwachten.
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ze zit trouwens in groep 6 nu en daar zitten genoeg meiden met borsten etc. Nu gaat ze na de zomer naar groep 7 ( is dan nog 9 jaar)
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja zo is er denk ik ook verschil met afkomst.

    Is jou man niet Afrikaans Lovewinnie? Of heb ik een ander voor me ( :| )
     
  17. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik was zelf 16 toen ik ongesteld werd en borstgroei kreeg, maar was ook altijd heel erg dun. Misschien had dat er wat mee te maken, geen idee.
    Ik kreeg een dochter toen ik 21 was, zei heeft iets aangeboren (wat een buitenstaander niet opvalt overigens) maar we wisten dat ze daardoor vroeg in de puberteit kwam.
    7 jaar begon er overal haar te groeien en kreeg ze al echte borsten, met 9 jaar was ze gewoon een kind met een vrouwen lichaam.. ze moest nog 10 worden toen ze voor het eerst menstrueerde.
    Ze is maar 1.62 en heeft bijvoorbeeld schoenmaat 34, ze is nu 19.

    Toen ze nog jong was heeft ze er wel problemen mee gehad, haar klasgenootjes waren veel later. Ik heb haar altijd heel eerlijk verteld vanaf dat ze haargroei kreeg, dat ze ook zou gaan kunnen menstrueren. Wat het inhield etc. Zodat ze niet zou schrikken oid.
    Ze heeft altijd enorme klachten van hoofdpijn/migraine gehad tijdens de menstruatie, maar sinds ze 16 is gebruikt ze de pil en is dat gelukkig minder.


    En idd..pubers.. stinken..:|
    Maar dat gaat voorbij;)
     
  18. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Turks ;)
     
  19. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Zo vandaag gewogen, gemeten, gekeken en gechecked :D
    (Te) vroege puberteit is lichamelijk te zien aan; groeispurt, borstontwikkeling en ongesteldheid. De lichaamsbeharing, zweetlucht en puistjes zijn daar blijkbaar geen onderdeel van.
    Wat betreft op zicht is ze dus niet in de puberteit.
    Wat betreft de vroege beharing kan dit een gevolg zijn van een niet helemaal goed werkende bijnier. Er is nu wel een foto gemaakt van haar hand en daaruit wordt haar botleeftijd gemeten. Hiervoor wordt ik over twee weken gebeld en dan kijken we verder.
     
    In your eyes vindt dit leuk.
  20. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Ik zou die foto van dr hand niet al te serieus nemen, ik hoor zo vaak dat het niet klopt. Bij mijzelf ook niet trouwens, ik zou 1,80 worden, maar ben echt op de 1,70 blijven steken :cool:
    Ik was nl ook erg vroeg, was met net 9 ongesteld. Echt verschrikkelijk vond ik het, ik had op mn 12 al echt een flinke boezem haha.

    Wel fijn dat alles even is nagekeken! En dat er verder gekeken wordt.
     

Deel Deze Pagina