Temperaturen na Mirena

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Anthemis, 5 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Omdat ik geen onderwerp tegen kom hierover bij deze de vraag:

    Hoe betrouwbaar is de lijst als je meteen begint met te temperaturen na verwijdering Mirena

    Om meteen antwoord te geven 'waarom nu al beginnen ':
    - omdat ik wil weten waar ik sta in mijn cyclus.
    (- en we misschien beetje ongeduldig zijn en graag een tweede willen, vorige keer 5 cyclussen in 13 maanden gehad.. dus maar '5 kansen' in meer dan een jaar,)
    voor mijn 1e zwangerschap had ik cyclussen van 45-105 dagen op advies arts hiermee begonnen om te kijken of ik eisprong had. Deze had ik 11/12 dagen voor ongesteldheid. Zodoende dat ik wist wanneer ik eisprong had ben ik zwanger geworden. Voor mijn 1e zwangerschap had ik 1e gedeelte temperatuur van 36,6 gemiddeld dan twee dagen daling van 0,2/0,3 graden en dan stijging tot rond de 37,00 totdat ik ongesteld werd.

    Nu begrijp ik dat ná verwijdering van het spiraal je lichaam moet wennen aan de afwezigheid van de hormonen, hoe weinig hier ook in zaten.

    ik temperatuur zelfde tijd: 7 uur smorgens, we gaan ongeveer zelfde tijd elke avond slapen. Heel soms eruit om te plassen maar ik lig voor het temperaturen in ieder geval 2 uur weer in bed te slapen.
    Het is pas een week dat ik weer bezig ben maar omdat mijn vorige kaarten wel constant waren begrijp ik dit niet:

    dag 1: 36,7
    dag 2: 36,3 (hier moest ik éénmalig om 6 uur op, dus toen tempt gemeten)
    dag 3: 36,7
    dag 4: 36,6
    dag 5: 36,5
    dag 6: 36,4
    Temperatuur daalt langzaam?
    Lichaam in de war?
    kan dit dankzij uitwerking van Mirena
    Of valt het mee en maak ik me druk om niks en moet ik gewoon (ga ik sowieso doen) lekker verder met temperaturen en me niet druk maken?
    (en hoe goed bedoeld dan ook: ga gewoon lekker klussen en laat het temperaturen nog even liggen heb ik niks aan ;))
    Alvast bedankt!
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Het temperaturen an sich wordt niet meer of minder betrouwbaar. Je lichaam is alleen nog aan het "ontmirenaen" :) en daardoor kan je temperatuur anders zijn dan je gewend was.

    Heb je meteen een onttrekkingsbloeding gekregen en is dag 1 de eerste dag van je bloeding? Want tijdens de ongesteldheid kan je temperatuur sowieso nog hoger zijn dan basaal.

    Ik zou gewoon lekker doorgaan met temperaturen maar er wel rekening mee houden dat je wellicht nog wat gekke temperaturen tegen gaat komen en misschien niet meteen een eisprong hebt omdat je lichaam gewoon weer in balans moet komen.
     
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Na het verwijderen van mijn mirena gewoon gaan tempen. Elke keer eigenlijk
    Bij mij is het een kwestie van mirena er uit cyclus terug maar ik had ondanks mijn Mirena gewoon een eisprong.

    Je hoort ook dat sommigen geen cyclus meer hebben en niet meer ongesteld worden Dan duurd het wel even voor je cyclus terug op gang is.
     
  4. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hoi

    Ik heb vanaf dag 2 twee dagen echt ontrekkingsbloed gehad nu af en toe nog een veeg maar niks noemswaardig

    Dus dit "hoort" gewoon erbij dat mijn lichaam afkickt van de mirena fijn om te weten
    We wachten af dat alles weer "normaal" word dan maar...
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Er valt nu nog niks over te zeggen om de reden die al genoemd is "ontpillen".

    Wat ik nog wel wil melden is dat je minimaal 5 uur slaap moet hebben voor een betrouwbare meting.
    Dus in de nacht plassen en dan weer 2 uur slapen en dan tempen is dus niet betrouwbaar.
    Als dat gebeurd kan je beter alle waardes op discarded zetten ;)

    Ps gebruik je wel een online tempkaart? Ik kan fertility friend aanbevelen ;)
     
  6. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Dank voor de tip! zal proberen 5 uur er niet uit te gaan met temperaturen...
    Bij mijn vorige kaartjes ging het wel goed, wel mooie constante temperaturen (daar zorgde ik voor dat ik 2 uur van te voren nier meer uit bed ging tenzij het echt niet anders kon)
    Nee gebruik nog geen FF -> wel eens naar gekeken maar kwam er vorige keer niet uit in het engels. nu handmatig en een nederlandse app
     
  7. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus was voor de zwangerschap al van de leg dus ben nu heel benieuwd hoe het gaat - wel 15 kilo lichter 2 jaar terug dus hoop op een iets 'normalere' cyclus...
    Ik heb het spiraal 9 maanden gehad kort na plaatsen bloeding (van het plaatsen gok ik) van 2 weken daarna nog 2x ongesteld geweest maar dat is ook al paar maanden geleden....

    tot nu toe gaat het heen en weer met temperatuur...
     
  8. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb FF nu als app.
    Opzich best duidelijk alleen waar staan de "open" cirkeltjes voor?
    Alles is nugenoteerd. Ik temperatuur tussen 6:40-7:00 gemiddeld elke ochtend.
    Dit is mijn schema tot nu toe: https://www.fertilityfriend.com/home/6c3f35

    [​IMG]
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    #9 RoGiJuLi, 18 sep 2017
    Laatst bewerkt: 18 sep 2017
    Open boqlletjes betekent vaak dat je buiten de marge van 15 min verschil hebt getempt.

    Temp je wel rectaal?
     
  10. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ja ik temperatuur rectaal
     
  11. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi, dit was mijn kaartje na mijn mirena...18 mei heb ik hem laten verwijderen, misschien heb je er wat aan :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Dank je Mooi kaartje
    Vanmorgen weer 36,4 dus of mijn temperatuur was 2 dagen van slag of heb ik een tweede "dip"?
    FF zegt dat ik op dag 16 mijn eisprong had gehad Een mooi rood kruis. Rond die dagen wel lage buikpijn gehad met steken...
    Had jij wel een cyclus tijdens de mirena? mijn cyclus was al voor de 1e zwangerschap van slag tijdens spiraal maar 2x ongestd geweest dus weet niet of hij de cyclus plat heeft gelegd of ik in een lange cyclus zat zoals ik voor zwangerschap had...
     
  13. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dit was mijn kaartje van januari toen ik nog mijn mirena had. Geen eisprong te bekennen maar wel bloedingen. Ik had ze meestal om de 5 weken. Ik was dus helaas een van de weinige die toch nog menstrueerde. Maar dus geen eisprong!

    Spannend hoor. Toch heel fijn om je ei gevonden te hebben (straks).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
  15. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Snap zo goed wat je bedoelt! Ik had echt geluk dat het zo snel allemaal weer opgang was. Wel staat (zover ik weet) mirena er om bekend dat t vrij snel weer een goede cyclus geeft. Dit was een van de redenen waarom ik bijvoorbeeld geen prikpil wilde. Je zult hem vast wel hebben gehad, ik duim voor je :)
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee sorry er is nog geen ei geweest :(:(
    Jouw basaal ligt op 36.45 dus met enkel 2 dagen 36.6 en daarna weer dagenlang terug naar 36.4-36.5 heb je geen ei gehad helaas :(
    Hij moet bij jou boven de 36.7 uitkomen en zo hoog of hoger blijven.
     
  17. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Zoiets vermoede ik al
    Had gisteravond mijn oude notities gevonden van de vorige keer...
    Mijn vorige kaartje was van 36,5 naar 36,3 en dan naar 36,8/37,00
    Vond het al te mooi om waar te zijn eigenlijk maar hoopte het...
    nog even wachten dan maar
     
  18. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben een midweek vakantie geweest
    Maandag voor het laatst gemeten en vanmorgen weer.
    Ivm ander bed, ritme, dekbed etc - en omdat mijn vriend vind dat ik er teveel mee bezig bent- de afgelopen dagen mijn thermometer thuis gelaten.
    Sinds dinsdag heb ik het best wel warm smorgens

    Nu weer nacht in eigen bed gehad en optijd gaan slapen.
    Vanmorgen gemeten en 37,2 even kijken wat de komende dagen brengt maar zelden zo hoog.

    https://www.fertilityfriend.com/home/6c3f35
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Kan zijn dat je ei in de afgelopen dagen is geweest ;)
     
  20. Anthemis

    Anthemis Lid

    30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    waar ff aangeeft of denk je in de dagen dat ik niet heb getempt (en dus ff het kruis niet heeft kunnen verplaatsen) zal je net zien in de afgelopen dagen.
    Maar als dat zo is dan "werkt" alles wel weer nu afwachten op mijn ongesteldheid dus....
     

Deel Deze Pagina