Thuis werkende moeders?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door auroraa, 9 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ik heb een baan voor 3 dagen die ik al lang niet leuk meer vind. Ik heb nu een andere baan aangeboden gekregen bij een ander bedrijf. Enorm luxe situatie maar ik twijfel enorm. Mijn droom is al een tijdje om thuis te gaan werken. Ik ben afgestudeerd in een beroep wat ik freelance thuis zou kunnen doen. Ik werk nu voor mijn huidige baan af en toe al thuis en dat vind ik echt heeeerlijk. Mn eigen omgeving, kinderen in de buurt en mn eigen tijd indelen. Ik heb dus een andere baan aangeboden gekregen maar eigenlijk is dat niet waar mn hart ligt. Ik vind het alleen zo doodeng om voor mezelf te beginnen. Hoe kom ik aan klanten? Kan ik het wel? Lukt het wel met 2 nog niet schoolgaande kinderen? Ik vind het zo eng! Zijn er hier meer moeders die deze stap wel of juist niet genomen hebben?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik heb mijn baan opgezegd om voor mijzelf te beginnen. De angst of je wel aan klanten komt herken ik. Het is een spannende stap. Icm de kinderen kan ik je niet adviseren want ik ben go dus juist te combineren met kinderen.
     
  3. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Dankjewel tuc. Ik zou dan thuis willen werken op de dagen dat de kinderen naar de opvang gaan. Maar ik vraag me af of ik niet beter kan wachten tot in elk geval 1 kind naar school gaat (volgend jaar) en me nu alvast vanuit een vaste baan gaan voorbereiden op het thuiswerk. Ik wil zo graag een doel hebben en uitzicht op iets wat ik graag wil..
     
  4. Treez

    Treez Niet meer actief

    Mijn man werkt grotendeels thuis. Hij werkt als de kinderen naar school zijn. Wat prettig is dat hij alle tijd heeft om de kinderen rustig van en naar school te brengen. Tussendoor gooit hij er vaak een wasje in en hij heeft alle tijd om te koken. Geen gehaast om kinderen op te halen van opvang en daarna nog eens te moeten koken. Nadeel vindt hij soms toch wel de eenzaamheid.

    Zelf ben ik bezig om naast mijn vaste baan voor mezelf te beginnen. Ik ben vorige week gestart en vind het enorm spannend. De onzekerheid van lukt het mij wel, hoe kom ik aan klanten herken ik wel. Ik vind het daarom prettig het vanuit een vaste baan te doen. Geluk is dat ik een leuke baan heb. Ik wil echter wat meer vrijheid hebben in het indelen van mijn eigen tijd en als ik voor mijzelf ga beginnen, verdien ik na aftrek van alles nog steeds veel meer. Ik denk echter dat de onzekerheid erbij hoort.In ieder geval dat hoop ik want ik word af en toe gek van mijzelf. Het ene moment vind ik mijn idee geniaal en het volgende moment kan ik mij niet voorstellen dat iemand hier voor wilt betalen :oops:.
     
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik heb gewoon een kantoor-op-de-weg-baan en ik mag tijd en plaatsonafhankelijk werken zoals ikdat zelf wil. Dat is meestal vast een dag thuis en de overige helemaal of half op kantoor. Ligt eraan of ik veel afspraken heb.

    Als ik thuis werk kan het sochtends wat rustiger aan en breng ik de kinderen relaxed naar de opvang. Tussendoor kan ik even de was aanzetten of ophangen en rustig op tijd weer kinderen halen en koken. Mijn man werk ook regelmatig thuis en dan hetzelfde dus. Ideaal hoor.
     
  6. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik ben zzper en werk vanuit huis. Baken je werk en privetijd net zo duidelijk af als wanneer je in loondienst zou werken, dus werken als de kinderen op de opvang zijn en je mamadagen gewoon als mamadagen houden en dan niet proberen steeds werk te doen en voor je kinderen te zorgen, want dan doe je je moederschap en je werk allebei zwaar tekort. Verder vind ik het gewoon prima werken, denk niet beter of slechter dan iemand die in loondienst werkt. Ik vind de flexibiliteit ook heel prettig, geen gedoe met reizen in de spits en als ik op tijd klaar ben en zin heb om de kinderen een uur eerder op te halen kan dat gewoon.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hoi! Ik heb wat vragen, mag ik je pbtje doen?
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Tuurlijk mag dat
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik heb je andere topics ook gelezen en lees tussen de regels door dat je op dit moment niet zo lekker in je vel zit. Is het geen optie om bijvoorbeeld twee maanden onbetaald verlof te nemen? Dan kun je misschien even tot rust komen en alles op een rijtje zetten? Veel succes!
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Je kan allicht bij je nieuwe werkgever opperen om de contractuele mogelijkheid te hebben soortgelijke werkzaamheden ook als freelancer op te starten. Collega van mij is van volledig loondienst naar gedeelte loondienst en deels zelfstandig ondernemer gegaan. Heeft hij een aantal dagen dat hij aan zijn praktijk kan werken en een basis inkomen van een loondienst. Ik ben zelf ook ondernemer naast loondienst, wel dermate ondernemer dat t nagenoeg geen naam mag hebben maar goed, ik heb mn eigen bedrijfje genereert zijn eigen inkomsten. Gelijk bij contractafspraken aangegeven dat ik daar een vrijstelling voor wilde hebben.

    Maar dat moet maar net kunnen hoor, bij ons was t geen probleem maar andere werkgevers zijn er allicht niet happig op, maar balletje niet opgooien als je de wens hebt en zij je willen hebben is allicht een gemiste kans.
     
  11. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    ik ben echt benieuwd wat voor thuiswerk je dan doet haha:oops:
     

Deel Deze Pagina