Thuissporten: Motivatie en tips clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavanLieverd, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    @MamavanLieverd O ja en ik doe dus aan yoga. Stom dat dat ik dat niet als sport zie. :D
     
  2. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Goed bezig dames!

    Ik heb me half uurtje vanochtend weer gedaan. Ik voel me echt fitter en voel goed over mezelf. Alleen daarom is het al fijn.

    @Miss Appletree pff vervelend dat je spieren zo slap zijn geworden. Rustig opbouwen komt het vast goed
     
    Manana vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    @Miss Appletree Ik heb ook last gekregen van stress-incontinentie na de geboorte van mijn zoon, de eerste keer hardlopen was een heel onaangename verrassing :oops:. Maar werd wel minder erg na regelmatig sporten en nadat ik met de borstvoeding was gestopt. Nu is het weer wat erger sinds de geboorte van mijn dochter, maar ik geef ook nog een heel klein beetje borstvoeding, dus ik hoop dat het daarna nog wat verbetert. Ik heb er eigenlijk alleen last van bij springen, dus bij jumping jacks doe ik hardlopen op z'n plek, dat scheelt :thumup:. En ik verlies eigenlijk niet heel veel urine, maar heb voor de zekerheid wel altijd een wasbaar maandverbandje in (echt aanrader, zoveel fijner dan normaal verband of incontinentiemateriaal, mijn schoonmoeder is ook fan). Ik heb nog niet hardgelopen, maar verwacht dan wel urineverlies, volgens mij had ik na mijn zoon in het begin bij het lopen dat het na een minuut of 3 ineens begon. Dat werd dus wel minder op een gegeven moment, maar helemaal weg ging het niet.

    Goed zeg, dat jullie allemaal hebben gesport. Bij mij lukte het vandaag niet qua planning, morgen denk ik wel. Ik hoop dat mijn been het ook goed gaat vinden. Ik dacht dat ik er geen last meer van had, maar na een paar verkeerde bewegingen is het weer terug, wel alleen bij de trap aflopen en bij onverwachte bewegingen (zoals een duik over het bed heen omdat dochter rare capriolen uit aan het halen was :p). Ik ga het gewoon voorzichtig proberen morgen en anders zoek ik misschien wat minder belastend uit of ik ga een stuk wandelen (dan voel ik het niet echt). Maar hoop dat ik kan sporten, want maandag was de laatste keer geloof ik, vind ik eigenlijk te lang inmiddels, toch grappig na zo lang niets doen ;).
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Vandaag weer gesport :). Ik heb de tweede les uit het juni programma gedaan, weight training les. Mijn gewichtjes gaan niet zwaar genoeg voor echte gewichtentraining zoals dit, want ik vond de oefeningen zonder gewichten het zwaarst. Het was wel voldoende hoor, maar had anders misschien bij sommige oefeningen wat zwaarders gepakt. Ik ga dus maar wat zwaardere gewichten bij bestellen, @Manana welke gewichten heb jij in huis? Ik neig naar 3, 4 en 5 kilo kopen, hoewel 5 wel erg zwaar klinkt :rolleyes:. Ik heb nu 0,5, 1, 1,5 en 2 in huis. Man heeft wel een set verstelbare, maar die lijken mij eigenlijk niet zo handig. Wil met rubber over de uiteinden ivm onze houten vloer ;).

    Maar ik heb dus wel een spier verrekt, 1 van de spieren die bij de quadriceps horen (even opgezocht, het leek al net alsof het maar een klein gedeelte van de spier was, maar blijkt uit 4 delen te bestaan). Ik kan geen lunge bewegingen maken met dat been, dus bepaalde oefeningen had ik aangepast. De rest ging prima, maar moet even kijken hoe het gaat als ik een training met snellere bewegingen doe. Sowieso even kijken of ik de spier voldoende heb ontzien, want voel het nu wel een beetje.
     
  5. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Ik was jullie niet vergeten hoor, maar het ging allemaal wat moeizaam hier. Zoontje at heel erg slecht de afgelopen dagen en daardoor is hij ook iets afgevallen dus had even mijn aandacht voor hem nodig o_O Nu gaat het gelukkig weer beter en eet hij weer goed :)
    Heb afgelopen woensdag wel gesport. Heb een lesje van 45 min gedaan en had donderdag ook echt wel spierpijn. Dacht tijdens het sporten dat het niet zo heel erg zwaar was, maar de spierpijn bewees dat ik toch behoorlijk wat gedaan had! Voelde wel goed, ook al was het heel erg warm :confused: Voordeel van thuis sporten is dat je ook gewoon alleen een sportbh aan kan trekken en dus geen t-shirt nodig perse.... maakt het allemaal wat luchtiger. Zoonlief heeft tussendoor gewoon heerlijk geslapen overigens en huilde 2 seconde nadat ik klaar was. Dus dat was een perfecte timing gelukkig! Maandag weer eens proberen!
    Mijn doel is toch om nog 5 kilootjes van de zwangerschap er af te werken en mijn buik toch nog weer net ietsje platter te krijgen

    @ Manana: woooow wat goed dat je het al zo lang vol houdt. Betwijfel of mij dat gaat lukken, vind het toch maar wat saai zo in mijn uppie sporten... Hoe was de verjaardag van je moeder?

    @ MamavanLieverd: wat balen dat je waarschijnlijk een spiertje hebt verrekt. Hopelijk gaat het snel beter! Vaak helpt het wel als je die spier gaat rekken. Wel een beetje op geleide van de pijn, dus niet te hard rekken. Advies daarbij is wel dat je dat dan 20 sec vast houdt en dan vaak op een dag (varierend van 5x per dag tot ieder uur).
    Het lijkt mij dat als je 3, 4 en 5 kilo koopt, dat je dan genoeg kunt varieren. Bij de ene oefening zal een zwaarder gewicht beter te doen zijn dan de andere oefening. Dan heb je in ieder geval wel vanalles in huis en kun je alle kanten op. Ik heb afgelopen woensdag 2 wijnflessen (die we toch nooit drinken maar wel cadeau hebben gekregen) gebruikt als gewicht :roflmao: Vond het best creatief bedacht van mezelf.

    @ Lelie137: Yesss! Fijn dat het gelukt is. Met 20 minuten weet je in ieder geval zeker dat je niet te snel en te fanatiek van start gaat en kun je dus ook geen blessures oplopen. Dus het heeft ook zo zijn voordelen :roflmao:

    De 30 day shred ga ik eens bekijken, dat klinkt wel als een goed programma ook!

    @ Miss Appletree: wat vervelend dat je last hebt van urineverlies. Is dat niet op te lossen met oefeningen voor je bekken/bekkenbodem spieren?
     
  6. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik ging naar de volgende level zodra ik de huidige goed uit kon voeren.
     
  7. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Als de gewichten voor jou uitdagend zijn, zijn ze goed genoeg voor de training. Leuke van hasfit is dat je je kracht op je eigen tempo opbouwt en je jezelf steeds uit kan dagen met zwaardere gewichten als de huidige makkelijk voor je worden. Ik heb sets van 1 kg, 2 kg en 3 kg dumbells. Daarnaast heb kettlebel van 6 en van 10 kilo. Ik train nu voornamelijk met de sets van 3 kg en de kettlebel van 6 kg.


    @Duna ik vind in mijn eentje sporten juist heel fijn zonder afleiding van anderen om mij heen! Verjaardag van mijn moeder was echt gezellig. Dl heeft zich goed vermaakt gisteren :D
    Gewoon doorzetten meid! Je enige concurrentie ben jezelf ;) voor je het weet ben je verslaafd en weet je niet beter :p
     
  8. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Meiden alle kleine beetjes helpen. Ook al sport je 1 keer per week door omstandigheden. Je doet iig meer dan mensen die doelloos op de bank hangen en zet een stap dichter bij je doel ;)

    Gewoon goed naar je lichaam luisteren, leg de lat niet te hoog voor jezelf en geef niet op met een momentje van terugval/break down. Gewoon oppakken en doorgaan :) trots zijn op wat je doet is de beste motivatie.

    Ik ga vanavond weer sporten als dl op bed ligt. We gaan straks naar de kermis. Even genieten van elkaar en misschien ook wat lekker ;) :p vanavond dan maar compenseren met meer groente en eiwit op mijn bord :D

    Wat zijn jullie plannen voor vandaag?
     
  9. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Goed bezig iedereen.
    @Duna ik gebruik ook wijn flessen;)

    @Manana ik heb gewoon weer een weekend werken. (Ach nog een uurtje en ben weer klaar.)

    Morgen ochtend weer sporten
     
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik heb vandaag ook weer gesport, mijn been voelt weer wat beter gelukkig, het is nog niet over, maar hoefde minder aan te passen.
    Ik heb vandaag een cardio-kickboxing-workout gedaan en die was net iets te pittig voor mijn huidige staat (slecht geslapen en wat spierpijn van gisteren), maar heb het meeste wel gedaan. De burpees op het eind heb ik overgeslagen, sowieso vind ik burpees erg moeilijk :p

    Wijn is om te drinken :D
     
    Manana en miniVosje vinden dit leuk.
  11. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Ik heb vandaag nog een restje kraamvisite gehad :) Verder hebben we eindelijk plafonlampen gekocht afgelopen week, dus die hebben we even opgehangen (hebben 3 jaar met van die verhuisfittingen gezeten). Is een hele verbetering van de sfeer in huis :p Net met zoonlief in de draagzak een wandeling gemaakt van 3 kwartier (met name omdat hij niet stil te krijgen was en wandelen dan altijd goed helpt en een beetje omdat het gewoon extreem lekker weer is op het moment).
    Morgen hoop ik weer te kunnen sporten! Heb ontdekt dat als ik mijn zoon in een wipstoeltje zet zodat hij mij kan zien (bewegen) dat ie dan alles wel prima vindt, zolang hij geen honger heeft. Dus ik vermoed dat het wel moet lukken om morgen ochtend te sporten! Heb zowaar ook nog zin in ook, vond die spierpijn van vorige keer wel bemoedigend :roflmao:
     
    Manana vindt dit leuk.
  12. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Yeaahh goed bezig geweest ;) Ik vond ze in het begin ook erg moeilijk. Naarmate de tijd word je sterker en beter in ;)

    Wel een lekker stuk gewandeld zeg ;) Ook met je zoon als gewicht erbij. Prima in beweging gebleven ;)
     
  13. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier een leg workout achter de rug. Ik voel mijn benen nog branden :D Ik ga douchen en in mijn pyjama genieten van een heerlijk shakeje :) fijne avond meiden
     
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik realiseer me nu pas dat je zoontje pas 3 maanden is, knap hoor dat je al aan het sporten bent.
    Wij hadden 6 jaar geen fatsoenlijke lampen en zo'n peertje hangen, gewonnen :roflmao:, half jaar geleden eindelijk gelukt. Scheelt inderdaad heel veel, nu nog wat aan de muren :p.

    Vandaag een rustdagje, want mijn spieren voelen alsof ze dat nodig hebben. Wel een beetje jammer, want morgen heb ik denk ik geen tijd. Halen we woensdag dan maar weer in :).
     
  15. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nou die hindernissen maken het er niet makkelijker op. Zou vandaag kans krijgen om te sporten. Maar nee, man moet in de tuin werken... zoon buiten spelen. Nou ik heb 15 minuten gesport en daarin al 2 o derbrekingen gehad. De zin is me over...
    En de bikini die ik besteld had blijkt ontzettend onflatteus te zijn. Domper vandaag.
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    @Lelie137 kwartier sporten is toch beter dan niets? Glas halfvol enzo :).

    Vandaag idd geen tijd gehad om te sporten, maar ben wel op de fiets naar mijn lenzenafspraak geweest en heb lenzen besteld, dat sport een stuk fijner dan bril (heb verschillende proeflenzen geprobeerd de afgelopen weken, dus kon de meeste keren gelukkig al met lenzen sporten) en lekkere dingen gekocht, dus weer extra motivatie, want dat moet ook verbrand :roflmao:.
     
  17. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier zondag een rustdag gehad, was zaterdagavond/nacht wat later thuis, dus moe. Gister en vandaag weer aan het shreden. Vandaag extra oefeningen voor mijn armen gedaan.

    @Duna bekkentherapie heb ik gehad, heb zelfs zo'n apparaatje (electrostimulatie). De afgelopen anderhalf jaar heb ik dat wat laten versloeren, mede omdat ik 3 mk's heb gehad. Dan ben je soms wel even klaar met steeds bezig zijn met wat in het middelste deel van je lichaam gebeurt.:oops: Het is soms afhankelijk van waar ik zit in mijn cyclus. De laatste keer ontdekte ik dat een keer extra naar het toilet gaan hielp.

    @Manana oké, voorlopig ben ik er nog niet aan toe aan het volgende level. Opdrukken en reverse crunches zijn echt waardeloos om te doen, vindt mijn lijf althans. :rolleyes:

    @MamavanLieverd Hier ook meestal na 3 minuten ofzo. Lekt wasbaar maandverband niet door?

    En hier het motto van de 30 day shred-dame. Misschien moet dat ons thuissportslogan ook maar worden. ;):D

    IMG_2846.PNG
     
  18. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    @Lelie137 wat vervelend dat het niet gelukt is zoals je graag wilde, maar wat mamavanlieverd ook zegt 'iets is beter dan niets'!

    @Miss Appletree Dat is ook heftig zeg, 3 mk :( Snap dat je je dan even niet wil focussen op het middelste deel van je lichaam!

    Ik had vandaag totaaaaaaal geen zin om te sporten. Dus toen had ik eigenlijk bedacht dat ik wel een dagje over mocht slaan... maar toen bedacht ik me dat ik dan de hele week niet meer zou sporten en dat ik dat eigenlijk ook niet wilde. Dus toen dacht ik een kort programma uit te zoeken (terwijl ik nu het 30 dagen get in shape programma volg) en alleen wat buikspieren zou doen of zo. Uiteindelijk startte ik hasfit op en dacht ik 'ach... wat zijn 30 min nou'. Dus toch mijn programma gevolgd en het zweet loopt letterlijk over mijn rug en de achterkant van mijn benen naar beneden :roflmao: (heel smakelijke info ook:p). Dus ben echt mega trots op mezelf :rolleyes:
    Nu snel douchen en zoonlief eten geven en naar het cb (al vraag ik me nog steeds af wat ik daar moet doen behalve een hoop nutteloze adviezen halen en de vaccinaties)
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    @Duna Superknap zeg dat je het toch hebt gedaan. Op dat soort dagen geeft het ook zo'n voldoening vind ik zelf. En ik vind dat wel een heel groot voordeel van thuissporten, het kost ook echt maar de tijd van het sporten, dan heb ik in ieder geval veel sneller zoiets van, ach ik probeer het gewoon.

    @Miss Appletree Pfff, 3 miskramen, dat is wel heftig zeg.
    Het meeste van dat wasbaar maandverband heeft onderin een pu laagje, zolang je het niet in de droger gooit, zorgt dat dat het niet kan doorlekken. Zelf ben ik fan van myllymuksut, maar mijn schoonmoeder vind bijvoorbeeld imse vimse het fijnst en je hebt ook nog maandverband met meer pasvorm zoals ecofemme (maar in mijn ondergoed heeft dat weer meer de neiging om te schuiven). Verder heeft het meeste maandverband drukknoopjes aan de onderkant en sommige vrouwen voelen dat bij het fietsen en dan heb je evt nog met metalen drukknopjes die veel platter zijn. Maar ik voel het dus niet bij het fietsen. Ik zou gewoon wat losse verschillende bestellen om uit te proberen, want het is heel persoonlijk dus. :) In natuurwinkels verkopen ze nog wel eens ecofemme (hier wel in ieder geval in de biologische supermarkt).
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113

Deel Deze Pagina