Timing IUI te laat??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chitje, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hi Flexi,

    Dat klopt hoor. Helaas is een IUI op het goede moment ook geen garantie op een zwangerschap. Dat was de vorige 2 pogingen het geval. Toen wel goede timing, maar helaas ook niet zwanger. Het is voor mij meer een optelsom van alles zeg maar. Na een jaar cyclus bijhouden en monitoren etc weet ik wel redelijk hoe het werkt bij mij, zelfs ondanks dat geen maand precies hetzelfde is.
    Ik heb altijd 2 dagen positieve ovulatietest (behalve nu, of denk eerder gemist dinsdagmiddag/avond), waarvan de 2e dag echt knal. Die dag ook altijd ovulatiepijn (links minder dan rechts) en de volgende dag temperatuurstijging. En een LF waar ik echt de klok bijna tot op het uur op gelijk kan zetten van 13 dagen. Nu dus knaltest en de hele dag ovulatiepijn en pas de dag erna IUI. En 12 dagen na de IUI ongesteld.

    Gelukkig doen ze in het ziekenhuis waar ik behandeld word ook bij een positieve test in de middag wel de volgende dag IUI, anders had ik die andere 2x precies hetzelfde gehad. IUI's zijn altijd in de middag. Wel apart hoe verschillend dat is per ziekenhuis. Ik hoop voor je dat het raak was!! Is dit in je eigen cyclus of met stimulatie?

    Groetjes,
    C.
     
  2. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ja dat is inderdaad apart, maar de theorie bij hen is als je 's avonds positief bent dan heb je dat de volgende ochtend ook nog. Aangezien je ei dan max 48 uur later springt zou je dus op tijd moeten zijn. Ik ben ook heel benieuwd of het raak is. Bij mij is het in de natuurlijke cyclus. Eerst maakte het me niet zoveel uit hoeveel pogingen ik nodig heb en had ik het idee dat ik gewoon geduld moest hebben, maar nu het afwachten is heb ik toch liever dat het gelijk raak is. :p
     
  3. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hoi, ja max 48 uur, maar kan ook 12 zijn zeg maar. Is verschillend per vrouw en ook wanneer in je piek je test en dus je positieve test hebt, aan begin of al ergens in het midden of aan het einde en dat weet je nirn altijd. En dan ben je toch echt te laat, aangezien eitje maar iets van 12 uur bevrucht kan worden. En s Avonds positieve test is niet altijd s ochtends ook nog hoor!
    Snap ik helemaal hoor! Dat hoop ik ook voor je! Elke extra poging is er 1 teveel. Wat is de reden dat je IUI krijgt?
    Bij de eerste poging was ik zo blij dat ik eindelijk kon starten. Eindelijk hoop dat ik nu wel zwanger zou worden, maar ik vind het elke poging moeilijker worden. En dat is nu pas 3x geweest. Moet je nagaan. Hoop zo dat het de volgende keer raak is!
     
  4. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ja, je weet het helaas nooit zeker. Ik heb wat dat betreft dus geen keuze en ben gewoon gebonden aan de ziekenhuistijden. Dat zullen ze daar wel weten. Mocht ik echt het idee krijgen dat ik te laat ben dan meld ik me gewoon bij een bijna positieve test vast aan; dat controleren ze immers niet. (In mijn geval zag ik de zondagochtend al aankomen dat hij 's avonds waarschijnlijk echt positief zou zijn.) Ik krijg IUI omdat ik samen ben met een vrouw, dus we hebben een donor nodig. ;)
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik snap het. Voor wat voor soort donor heb je gekozen?
    Als je het aan ziet komen kan je er op anticiperen inderdaad. Dat was bij mij helaas de laatste keer helemaal niet zo. Van negatief en echt bijna niks te zien ineens naar echt knal. Nog nooit eerder zo'n knaller gehad. En normaal is m'n eisprong eigenlijk altijd cd 13, dus ik maakte me ook nog niet echt zorgen. Maar nu dus ineens eerder...
     
  6. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ja, dat klinkt inderdaad lastig. Ik kan daar nog niet goed over meepraten omdat dit mijn eerste cyclus was die ik heb bijgehouden met ovulatietesten. Ben nu aan het wachten of deze raak is, en anders voor de volgende ronde.

    Wij hebben een donor via het ziekenhuis gekozen. Veel overwegingen gemaakt maar uiteindelijk toen we aan de beurt waren hadden we besloten om eerst maar eens te kijken wat daar in het mapje zat. Er stond een donor bij die aan onze wensen voldeed, dus daardoor konden we direct beslissen. Als dit niet het geval was dat we er een goed gevoel over hadden, hadden we wellicht een donor via de Europese of Deense bank gekozen.
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Spannend hoor! Wanneer is je NOD? En wewa ben je onder behandeling? Ik duim voor je dat het raak is!
     

Deel Deze Pagina