***Timonneke in de mmm***

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timonneke81, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Ja idd vervelend.
    2 van mijn zussen hebben al kinderen, 1 zus daarvan heeft de translokatie, de ander heeft zich nog niet laten testen.
    Mijn jongste zusje heeft het ook en wil graag kinderen.
    Eerst wilde ze nog lang wachten, maar door onze situatie is ze er nu wel mee bezig.
    Zo weet ze wat haar te wachten kan staan.

    De zus met translokatie en kinderen zegt ook vaker: ja maar ik heb toch ook kinderen gekregen.
    Ja, dat klopt wel, maar zij was niet in de wetenschap van wat ik nu weet.
    En ze was heel jong toen ze kinderen kreeg waardoor de vruchtbaarheis bij beide ook beter was.
    Nu is onze vruchtbaarheid niet slecht, maar ook niet super.
    En dat in combinatie met de chromosoomafwijking, is mij een te groot risisco.

    Hebben jullie het ook om die reden gedaan? de grote stap naar IVF met PGD?
    Met de wetenschap dat je een goede zwangerschap kunt hebben maar een kindje met trisomie 13?
    Ik denk dat, hoe erg het ook is, ik een vroege miskraam nog wel "aankan" maar een kindje verliezen, nee dat echt niet.

    Hoe zit het bij jou man in de familie dan?
    Hebben ze daar veel kinderen, neefjes nichtjes enz?

    Hoelaat ga je spuiten?
    Ik moest altijd `s morgens, en jij?

    Liefs Hope
     
  2. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Een half uurtje geleden is de eerste spuit erin gegaan, en het viel best nog wel mee. Op naar de volgende...

    @ Hope:
    Mijn man heeft 1 broer en 1 zus, en die hebben allebei 1 kind. Of zij ook drager zijn van de translocatie weten we nog niet, zij zijn nog niet getest. Enkel zijn ouders zijn nog maar getest.
    Wij waren naar de gyn geweest omdat ik na een jaar nog steeds niet zwanger was. Toen zijn er verschillende onderzoeken gebeurd, waarbij ook bloedtesten, en zo zijn we het te weten gekomen. Zonder deze translocatie hadden we waarschijnlijk ook voor IVF gestaan. De zwemmertjes van mijn mannetje zijn namelijk ook niet zo schitterend, daarbij kwam ook nog dat ik geen eisprong heb. Maar zonder de PGD was de IVF wel wat minder zwaar geweest, dan telde elk embryo.
    Ik moest 's avonds spuiten, omdat ze dan de bloedwaarden en de echo's van 's ochtend kunnen bekijken, en dan kunnen ze de dosis voor ' avonds nog aanpassen.
    Heb jij al iets van het ziekenhuis gehoord wanneer jullie terug van start kunnen gaan?

    Groetjes, Timonneke
     
  3. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Fijn dat het meeviel,

    Liefs Jinky
     
  4. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Gelukkig viel het mee, het begin is er.....
     
  5. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Precies, zo zie ik het ook.
    De afvalrace is zo groot :cry: :cry: :cry:
    Ik heb trouwens nog steeds niks van het ZH gehoord en baal daar behoorlijk van.

    Morgen hopelijk beter nieuws ;)

    Liefs Hope
     
  6. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Vannacht en deze voor middag veel last gehad van zweten en benauwd gevoel, zou dat door de decapeptyl komen? 's middags was het gelukkig over en voelde ik me weer goed.
    Tweede spuit vandaag ging al veel vlotter dan gisteren, hopelijk nu geen last meer van beauwdheid en zweten.

    Groetjes
     
  7. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik heb daar nooit zo snel last van gehad, maar zweten en benauwdheidsaanvallen herken ik wel.

    Het hoort erbij, zullen we maar zeggen ;)
     
  8. Floor01

    Floor01 Actief lid

    11 jul 2008
    134
    0
    0
    Hi Timonneke,

    Fijn dat het al gelukt is met de eerste spuiten, het zal je steeds beter afgaan!
    Ik had van de decapeptyl best regelmatig last van opvliegers. Dan zat ik op de ban en dan kreeg ik ineens zo'n hitteaanval. Verder had ik geen last van de deca.
    Wij hebben nog niet onderzocht waar de translocatie van mijn vriend vandaan komt, al ben ik daar nog steeds best benieuwd naar.
    Zijn ouders zouden zich laten testen, maar toen kreeg zijn vader een lichte hersenbloeding, waar hij gelukkig helemaal overheen is gekomen, maar dat chromosomenonderzoek is er eigenlijk nooit meer gekomen.

    Mijn vriend heeft een zus maar die wil geen kinderen, dus voor haar is het onderzoek ook niet nodig. Zijn moeder heeft nooit miskramen gehad, en raakte vrijwel direct zwanger, dus ik vraag me ook vaak af of mijn vriend een novo is.
    Wel denk ik dat het belangrijk is dit nog eens te onderzoeken, ook voor neven en nichten.
    Zijn ouders zijn ook niet zulke praters hierover. Mijn ouders zouden dit allang getest hebben, maar zijn ouders hoor je er ook nooit meer over en ik heb het al 2 keer gevraagd.
    Ik zit ook nog steeds in mijn wachtweken, alle verschijnselen zijn er weer, pijnlijke borsten, raar zweverig gevoel, vreemde pijntjes in mijn buik en liezen, obstipathie, alles wat ik de vorige poging ook had. Ik herken het gevoel ook al zo zo goed na 6x zwanger te zijn geweest :(
    Die progestantabletten werken goed hoor!
    We moeten nog maar even geduld hebben.......

    Liefs Floor
     
  9. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Vandaag heb ik mijn basisecho gehad. Alles was in orde, geen eitjes en geen cysten. Ik mag dus zaterdag beginnen met de puregon, en volgende week de eerste FM.

    Groetjes
     
  10. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    het begint al op te schieten meid
    succes met spuiten
    en maar goed broeden ;)
     
  11. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hi Timonneke, dat is goed nieuws!
    Nu gaat het broeden bijna ECHT beginnen.
    Succes!
     
  12. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Vandaag een slechte dag gehad. Ik had sinds gisteren avond knallende hoofdpijn. Deze morgend op men werk flauw gevallen, men bloeddruk was 6/3 :( De hoofdpijn en de bloeddrukval zouden bijwerkingen zijn van de decapeptyl. Mijn mannetje is me dan komen halen op men werk, en ik heb dan de rest van de dag op de zetel onder een dekentje doorgebracht, lekker zielig :) Nu gaat het al wat beter, en morgen terug aan het werk.

    Liefs, Timonneke
     
  13. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Timonneke,

    wat vervelend dat je zo`n hevige bijwerkingen hebt van de deca.
    Hopelijk gaat het nu weer wat beter.
    Denk maar goed aan jezelf, dat is nu belangrijk.

    Liefs Hope
     
  14. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hi Timonneke, hoe gaat het nu, nu je de Puregon erbij gebruikt? Voel je je nu wat beter? Ik hoop het.....
     
  15. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Hey meis, sterkte joh, wat een heftige bijwerkingen, ik hoop dat je je nu al weer een stuk beter voelt!

    Liefs Jinky
     
  16. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    En? hoe is het nu?
     
  17. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Ondertussen gaat het al een beetje beter. Af en toe nog wat draaierig, maar al minder.
    Donderdag de eerste FM, ik ben eens benieuwd. Hoe lang hebben jullie puregon moeten spuiten voor de punctie? Want ik heb er eigenlijk geen idee van wanneer het ongeveer zal zijn.

    groetjes
     
  18. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Zie dat jij een eigen topic hebt!
     
  19. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Vandaag eerste fm gehad. Links zaten er 6, en rechts 5. Ze waren nog net iets kleiner dan 1 cm, dus ze moeten nog flink wat groeien. Deze namiddag krijg ik telefoon wanneer ik terug moet gaan en of ik men dosis voor vanavond moet aanpassen.

    groetjes
     
  20. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ben benieuwd!
     

Deel Deze Pagina