Tintelende vingers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kirsten1988, 28 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi dames,
    Wie heeft hier ook last van? Vanochtend wakker geworden met tinteling in m'n vinger en ik denk haast ook in m'n onderarm. Dacht eerst misschien verkeerd gelegen maar nu 2 uur later is het nog steeds. Ook een beetje last tussen m'n schouderbladen. Ik twijfel of ik vannacht misschien gewoon raar gelegen heb maar heb dit nog niet eerder gehad.

    Gr Kirsten
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hou je misschien vocht vast? Soms kan koelen helpen.
     
  3. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Ja merkte wel dat ik vocht vast hield in m'n voeten door de warmte m'n handen nog nergens last van gezien m'n ring nog net zo zit als normaal haha zal straks eens proberen m'n handen onder koude kraan te houden :)
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Als je vocht vasthoudt komen de zenuwen in je pols vaak al snel een beetje in de klem, is een heel bekend zwangerschapskwaaltje. Ontstaat dan vaak in de nacht, omdat vocht zich makkelijker ophoopt in je pols/handen als je ligt.

    Ik had er in het 3e trimester regelmatig last, zelfs zonder dat ik duidelijk vocht vasthield. De hoge hormoonniveau's kunnen voor zorgen dat pezen/bindweefsel wat opzwellen, wat dan die druk geeft. Bij mij verdween het meestal redelijk snel weer als ik wakker en in beweging was.

    Gezien feit dat je ook last hebt bij je schouderbladen en de tintelingen blijven zou ik het wel even overleggen met de VK. Om even zeker te weten dat het niets te maken heeft met een eventuele zwangerschapsvergiftiging (vocht vasthouden, tintelingen en pijn in schouder of bovenbuik kan daar ook mee te maken hebben).
     
  5. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Welke vinger?

    Bij duim wijsvinger en middelvinger kan het duiden op Carpaal maar kan ook door vocht komen
    De ander 2 vingers betekent dat er vaak een zenuw beknelt zit
     
  6. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Kan ook komen door vitamine b overschot. Slik je soms veel vitamines?
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit heb ik ook gehad en toen ben ik idd gaan minderen met vitamine B!
    Klachten waren zo goed als meteen verdwenen!
     
  8. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi,
    Dank voor je reactie maar slik geen extra vitamines :)
     
  9. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Is inderdaad in die 3 vingers, af en toe is het ook even minder dus denk nu dat het inderdaad door de warmte komt. Hopelijk wordt het snel weer wat koeler haha
     
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Het kan ook het carpaal tunnel syndroom zijn, ik had dat bij onze dochter. Erg vervelend.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij CTS zit er ook een zenuw bekneld ;)
     
  12. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Hoi!
    Pijn tussen de schouderbladen is een reden om contact te zoeken met verloskundige of huisarts.... zeker met pijn in je arm, reden om na te laten kijken.
    Niemand hier kan je vertellen wat het is, als je je zorgen maakt, gewoon contact zoeken met vk.
     
  13. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Heel herkenbaar!
    Sinds 1,5 week enorm veel last van tinteling in beide handen en onderarmen en soms ook bovenramen/schouders komt volgens fysio echt door het vocht wat zorg voor afknelling. Heb ook erg dikke voeten (savonds passen birckenstocks nog maar amper) en handen zijn ook dikker.
    Ik kan smorgens mn vingers haast niet buigen en voelt de hele dag stijf.
    Tintelingen voel ik vrijwel hele dag maar de nachten zijn het ergst, dan slapen mn handen en armen zeg maar echt of ik er nu op lig of niet

    Tips heb ik niet echt, ter verlichting doe ik mn handen onder koud water en mn voeten ook.
     
  14. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Klinkt als carpal tunnel syndroom. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, zo erg dat ik er totaal niet van kon slapen, ik kon amper nog een pen vasthouden. Nu met de warmte heb ik het gelijk weer... Het was bij mij vorige keer na de bevalling wel meteen over...
     

Deel Deze Pagina