Ik kende dit nog niet maar wat ben ik blij dat de CB vpk (ja echt) mij deze tip gegeven heeft. Zoon kwam niet van de spruw af. Hij heeft 3 kuren Nystatine gehad en uiteindelijk kregen we Daktarin. Deze laatste hielp wel wat maar niet voldoende (ik gaf wel veel minder als voorgeschreven ivm de dikte en het gevaar van dat spul). Ook heb ik bessensap geprobeerd want dit hielp bij mijn dochter heel goed. Bij mijn zoon hielp helaas niks van dit alles. Maar nu is hij eindelijk van zijn spruw af doordat ik de plekken geregeld ingesmeerd heb met simpele 'biologische ontgeurde kokosolie' van de Kruidvat. Deze tip vond ik de moeite waard om met jullie te delen
Top tip! Maar volgens mijn LK en borstvoeding.com moet het niet ontgeurde zijn Extra virgin Over een paar dagen hoop ik te kunnen beamen dat het helpt Daktarin is wel de bom maar wel in de goede dosering dan. Zoon#1 was binnen 24u van compleet wit beklede mond naar mooi roze en niets te zien
Ik hoop het ook voor je! Oh echt? Ik kreeg exact deze als tip van de vpk. En het werkte dus ook Ze heeft op een antroposofisch cb gewerkt en daar had ze het van. Het zal inderdaad de dosering zijn geweest, ik vond het zulk rot spul. Zo dik en zoon kreeg al zoveel per doserering voorgeschreven. Apothekersassistente zei dat ik liever wat minder moest geven ivm het verstikkingsgevaar.
Bedankt voor de tip..wij zijn bezig met tweede kuur nystatine maar nog geen verbetering te zien helaas.daktarin mocht ze niet omdat ze te klein is en omdat het gevaarlijk is.ik ga het morgen ophalen.Je smeert het dus op de tong van de baby?
Klopt, op de plekken waar de spruw zit. Ik deed het na bijna elke fles. Hopelijk helpt het bij jullie ook snel. Het is zo'n ellende als je er niet vanaf komt.
Tandvlees ontsteking (volwassene) is trouwens ook heel goed te doen met kokosolie. Aan de mondhygieniste ontkom je overigens vaak niet, maar t is snel een stuk rustiger. Na een ware aanslag op mn gebit met die zwangerschap trok dat toch netjes bij. Zoek maar op oilpulling. Let er wel op dat kokosolie heel snel heel populair is geworden. In een aantal merken hadden ze destijds zware metalen gevonden. Voor een keertje vindt ik dat voor mijzelf niet zo'n probleem maar bij frequent gebruik of voor een ukkie ben ik toch wat voorzichtiger. Probleem alleen is dat t niet op t etiket staat dus wil je echt los met kokosolie, probeer wat informatie te zoeken over die zware metalen er in. Elke batch is anders, maar geeft je misschien wel een indicatie.