Tips bij lage bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ikke20, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag over een lage bloeddruk. Nu is dat niets nieuws voor mij, heb het mijn vorige zwangerschap ook gehad. Maar zoals gisteren was echt wel "nieuw". Ik viel min of meer weg en dat was heel naar. Nu ben ik van mijn werk naar huis gegaan en heb het grootste deel van de dag geslapen. Maar weten jullie dingen die ik kan doen als ik zoiets op voel komen. Gisteren hielp het ook wel om met mijn benen omhoog te gaan zitten, maar verder heb ik eigenlijk geen idee.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Mariska

2. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Hier heb ik ook last van, ben ook al een paar keer onderuit gegaan, meestal voel ik het aankomen, maar niet altijd.

Wat hier wel helpt is regelmatig drinken en eten zodat je in ieder geval niet daardoor onderuit gaat.
    Daarnaast laat ik af en toe mijn ijzer gehalte checken, daardoor voorkom ik in ieder geval dat ik ook nog bloedarmoede krijg waardoor je je helemaal beroerd gaat voelen. (had ik ook regelmatig dus vandaar...)
    En op tijd naar bed, en als het mogelijk is 's middags even een uurtje rusten...

Verder heb ik ook altijd iets van dextro / snoepjes / dropjes in mijn tas zitten. Mocht ik het voelen opkomen dan wil dat nog wel eens helpen.

3. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Bij mij helpen zoute dropjes heel goed!

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Bouillion drinken.
    Ik heb altijd een lage bloeddruk en toen ik zwanger was van mijn jongste zo erg dat ik niet langer dan heel even kon staan.Bouillion hielp wel wat.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vorige week vertelde mijn huisarts (nadat ik voor de 2e keer die week was flauwgevallen)
    Dat je beter zoete drop, als muntdrop kan eten ipv zoute drop.
    Het gaat niet om het zout wat in de drop zit, maar om een bepaad stofje wat de bloeddruk beinvloed. Dit stofje zit bewezen méér in zoete drop als in zoute drop!

Voor het zout is 2 kopjes bouillon voldoende vertelde mijn huisarts.

Als je het voelt opkomen inderdaad gaan liggen, met je benen hoger als de rest van je lichaam.
    Als er iemand bij je is, en je zit, je hoofd tussen je knieen en die ander hard op je hoofd laten duwen, waardoor jij met je hoofd heel hard tegen die hand van die ander kunt duwen. Das stimuleert het bloed weer terug naar je hoofd te laten gaan.

6. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij hielp het heel erg om afentoe een beetje chips te eten en ook iets meer zout in mijn maaltijden te gebruiken.
    Ik ben gelukkig nooit flauwgevallen, scheelde wel soms weinig.
    Als je ergens buiten bent waar je niet kan zitten, gewoon op je hurken gaan zitten.
    Ik deed altijd alsof ik iets in me tas ging zoeken of in een onderste schap ging kijken in de winkel, geeft afleiding en dan gaan mensen nietzo dom kijken.
    Als ik eenmaal flauw werd hielp niks behalve zorgen dat ik niet meer rechtop stond eigenlijk..
    Gelukkig ben ik er al weken vanaf, het is best lastig en ook wel eng. Probeer ook niet staand te douchen zolang je nog een lage bloeddruk hebt en ookniet in bad als je alleen thuis bent, kan erg gevaarlijk zijn.

7. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Bij mij hielpen de bovenstaande tips redelijk goed. (Bloeddruk bleef laag en flauw vallen kon ik niet helemaal voorkomen). Ik kreeg het advies om voldoende te drinken en liep de hele dag met een fles water onder mijn arm (en een zakje drinkbouillon in de zak voor nood).

Op je rug liggen rusten schijnt ook een oorzaak te zijn van een lage bloeddruk. Beter dus op je zij liggen. En idd. voeten omhoog.

Veel succes!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier hielp elke dag een kopje zoethoutthee wel goed.
    Heb eens gezeten op een druk van 90/50..... is niet lekker he.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0

Dat is standaard mijn druk 90/50...helaas..

10. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Dank jullie wel voor jullie tips. Ik denk zeker dat ik daar iets mee kan. Zeker die bouillon vind ik een heel goede, ik had daar zelf helemaal niet aan gedacht. Verder probeer ik het rustig aan te doen. Ik word door veel mensen in de gaten gehouden, dus ook weer snel terug geroepen als ik te veel wil.
    Jullie ook succes met de lage bloeddruk.

Groetjes Mariska

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    hier ook lage bloeddruk, normaal 100/60 en gister was hij 95/40.. heb hier ook inderdaad zoute drop en bouillon..en chips standaard in huis, voel ik me ook meestal wel beter door.

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

hier ook een lage bloeddruk en suiker,en hier wil veel drinken en dextro energy als ik het voel opkomen wel wat helpen, maar een echte oplossing heb ik helaas ook niet.....

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier een lage bloeddruk, laatste keer 90/55. Ik val niet weg, of drijg niet weg te vallen, maar ben 's avonds ontzettend misselijk, tintelende vingertoppen, hoofdpijn.... Zijn er nog meer mensen die ook misselijk ervan worden? Lijkt wel beginstadium van flauwvallen zeg maar, dan ben ik ook misselijk.

Deel Deze Pagina