Tips tegen misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door TigerAngel7, 1 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik ben zo af en toe misselijk, maar als ik wat heb gegeten gaat het wel weer. Voor ik positief testte was ik al vaker misselijk waardoor k ben gaan testen en ja positief.. alleen het word weer extreem erg. En dat gaat echt met vlagen over de hele dag. Het gevoel dat je moet overgeven maar niet komt/lukt. Iemand tips tegen misselijkheid?
     
  2. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    Bij mij hielpen gember pillen erg goed. 3x per dag nam ik er 1 in voor/tijdens het eten.
     
  3. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Oké thnx dat maar eens proberen. Want zelfs in de nacht word ik zo misselijk dat ik er wakker van word en moeilijk weer in slaap kan komen
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Tips:

    - Voordat je opstaat uit bed even iets eten, bijvoorbeeld een biscuitje of cracker.

    - Voorkomen dat je een lege maag hebt

    - Granny Smith-appels, die hielpen hier in het begin.

    Uiteindelijk werd het helaas extreem (HG) en toen hielpen alleen medicijnen.
     
  5. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Hier hielp; ieder uur iets eten, toegeven aan cravings, thee en crackers naast mn bed s nachts en bij wakker worden even eten en drinken, gemberthee en ginger ale en verder hielp hier het “gewoon” even uitzitten, rustiger aan doen en vooral niet teveel tegen verzetten. Bij mij was t met week 8 t ergste en na week 12 bijna geen last mee gehad. Hoop voor je dat t snel over is!
     
  6. Mom101

    Mom101 Lid

    1 mrt 2018
    99
    58
    18
    Vrouw
    Hier ook zo misselijk en vooral in de avond... zo irritant. Waar zijn gember pillen te koop? Die wil ik ook wel proberen!
     
  7. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Dankje voor de tip, alleen het probleem is als ik zo misselijk ben en ik probeer wat te eten krijg ik het echt niet weg. En om elk uur wat te eten heb ik ook geen trek in
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Gemberthee van Zonnatura hielp hier enigszins. Liters dronk ik ervan weg. Twee zakjes in een kopje en goed laten trekken. Sterkte! Het is vreselijk!
     
  9. BabyMiraB

    BabyMiraB Lid

    5 jun 2018
    12
    4
    3
    Vrouw
    Daar had ik ook heel erg last van en heb het toen bij de huisarts neergelegd. Die raadde mij suprimal aan. 3 maal daags een tabletje en 's ochtends ook lekker even in bed blijven met mariakoekjes. Bij mij is het rond de 15 weken echt ineens weggegaan als dat troost voor je kan bieden.
     
  10. Mamamia90

    Mamamia90 Actief lid

    4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Bij mij helpt regelmatig eten, poosje terug heb ik ook mentos met drop smaak gekocht en merk dat deze ook werken maar daar kan je natuurlijk niet teveel van nemen.
     
  11. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik ben ook enorm misselijk geweest de eerste paar weken.
    Gemberthee werkte bij mij ook erg goed, en nu nog steeds voor mijn maagzuur.
    Ja en je maag vol blijven houden, kleine tussendoortjes pakken.
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Kleine tussendoortjes nemen, lauw warm water drinken. En als het niet te doen is vragen bij verloskundige of huisarts. Hier hou ik zonder medicatie nog steeds niks binnen en het warme weer is niet echt bevorderlijk.
     
  13. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ben je alleen misselijk of moet je ook op boeren of overgeven ?

    Gemberpillen bij op boeren of spugen zou ik niet doen, dat is echt zo vies, bij de vierde spuugde ik 60 keer per dag en die smaak bleef heeeel lang hangen, bij alleen misselijk zijn is dan zou ik het wel proberen en kan gember zeker helpen ! . Gember thee zou ook kunnen helpen.

    Als eten helpt dan zou ik kleine maaltijden over de dag verdelen en altijd droge biscuitjes in de tas hebben zodat je de misselijkheid meteen de baas kunt

    Coca cola hielp mij tijdens mijn derde zwangerschap, alles spuugde ik uit behalve cola.
     
  14. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Tot zover nog niet hoeven spugen alleen echt erg misselijk. Cola lust ik niet
     
  15. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Te hard geroepen.. veel pijn in m'n bovenbuik en net lopen spugen. Het ijskoud hebben dus even maar op bed liggen
     
  16. BabyMiraB

    BabyMiraB Lid

    5 jun 2018
    12
    4
    3
    Vrouw
    Drink wat bouillion dan houd je vocht vast. Is wel vies als het er uit komt... Wat bij mij altijd makkelijk er uit kwam was beschuit met boter en suiker, dan is het niet zo verschrikkelijk om naar het toilet te moeten. En kleurstofloze waterijsjes zoals die staafjes vond ik ook nooit zo erg.
     
  17. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    De tips die ik ook heb gelezen/gehoord:

    - Raketijsjes
    - Kamillethee
    - dropje of pepermuntje, drop mag niet teveel
    - watermeloen
    - Acupunctuur
    - de geur van lavendel

    Geen idee of ze werken, maar allemaal te proberen..
     
  18. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Watermeloen eet ik af en toe en helpt bij mij tot zover tegen de misselijkheid thnx voor de rest van de tip mocht de watermeloen niet meer gaan werken gaan we weer verder met uitproberen
     
    margarethd vindt dit leuk.
  19. Presa

    Presa Actief lid

    10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Inderdaad ook mijn tip de ijslollies die je zelf moet invriezen. Pakken heb ik daar van weggegeten tijdens mijn eerste zwangerschap en ook nu weer makkelijk een paar pakken per week (oeps...).
    Helpen goed, weinig calorieën en een pak kost maar 40 cent
     
  20. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    @Nainen kijk hier staan heel veel tips misg ook handig voor jou om te proberen
     
    Nainen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina