Tips voor goedkoop trouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shar079, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

    Shar079 Actief lid

    15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi meiden,

    wij willen dolgraag trouwen, maar ons budget is nogal aan de lage kant. ondanks dat willen we sparen en in 2015 echt trouwen.

    nu willen wij het klein houden, maar wel een klein feestje in een zaal doen voor ongeveer 130 personen. ik heb al gekeken voor het trouwen bij het gemeente huis, en ik weet dat je op een doordeweekse dag gratis kunt trouwen dus dat scheelt.

    maar wie heeft er nog meer tips met een lage budget om toch een leuk bruiloft feest van te maken.

    graag lees ik jullie meningen! :cool: :)
     
  2. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    In de zomer trouwen? Iemand voor jullie laten barbecuen dan moet je voor 700 euro wel klaar zijn denk ik? Of bijv wokken?
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Inderdaad in de zomer trouwen.
    En kun je het in eigen huis doen? Of bij je ouders of familie of kennissen met een groot huis?
    Zaalhuur is echt super duur, vandaar.
     
  4. Shar079

    Shar079 Actief lid

    15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam

    ik had wel een idee om het in aug of sept te trouwen.
    maar wel een receptie in een zaal geven. bbq- zal dan geen goed idee zijn.

    op zich zou dat een goed idee zijn, als ik of iemand anders een grote tuin zou hebben, dan is dat wel leuk!


    :)
     
  5. Shar079

    Shar079 Actief lid

    15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam

    Ons huis is te klein voor 130 personen. En mijn schoonouders heeft een tuin maar niet om 130 personen op te vangen
    anders had ik dat als optie genomen.

    Jaa zaal verhuur is duur! ik hoop dat iemand een leuke goedkope zaal weet? ik heb zelf ookal gekeken maar oei oei die prijzen...

    :( betreft eten: we laten 2 grote gerechten door een kennis laten maken, en ik dacht de rest of zelf voorbereiden en invriezen? of catering
     
  6. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Wij hebben de grote tuin van mijn schoonouders gebruikt (geen zaalhuur), we leenden witte partytenten van andere mensen, ik maakte zelf alle decoraties (wijnflessen en glazen potten verven en daar kaarsen indoen etc) en we lieten vrienden optreden met hun band. Daarnaast huurden we een tap zonder personeel (om en om stonden er familieleden achter) en betaalden alleen de fusten bier die op gingen. We huurden een frietkraam af waar mensen zoveel mochten bestellen als ze wilden. Het was echt een festival-achtig feest op een prachtige warme voorjaarsdag en de tuin zag er prachtig uit 's avonds met kaarsjes in de bomen en wilde voorjaarsbloemen op tafel :)

    In totaal waren we 2000 euro kwijt voor alles, inclusief mijn jurk, zijn pak, al het eten, drinken en de decoraties. Toen we alle enveloppen bij elkaar op telden, bleken we zelfs verdiend te hebben op onze bruiloft!
     
  7. hanneke88

    hanneke88 Fanatiek lid

    3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Wij wonen dicht bij Duitsland en hebben daar een feest gegeven we waren voor 100 personen hele avond drinken (incl. Alcohol ) en voor 35 personen lopend buffet 1300 euro kwijt.
    En op de uitnodiging een envelop gezet.. We hebben zoveel terug gekregen dat de bruiloft ons alleen maar geld heeft opgeleverd.
     
  8. Shar079

    Shar079 Actief lid

    15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam

    Wat leuk idee met die party tenten, jammer genoeg heeft niemand een grote tuin en of huis voor het te opvangen 130 personen. ik zal echt op zoek moeten gaan voor een goedkope zaal verhuur.

    2000euro is een mooi budget! heel leuk gedaan!
     
  9. Shar079

    Shar079 Actief lid

    15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam

    Wauw dat is wel leuk om dan zoveel terug te krijgen + winst! goed idee uitnodiging met envelop!! :)
     
  10. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier in de gemeente kan je op locatie trouwen.het koste normaal 70 euro meer dan in het gemeentehuis maar omdat die in verbouwing was hoefde we niks extra te betalen,vind maar eens een zaaltje voor die 70 euro.we trouwden op een kasteel waar we dus geen huur hoefde te betalen voor een zaaltje en we hadden meteen een prachtige omgeving,ook voor de foto's die gemaakt zijn door een vriendin van mijn schoonbroer.en de huwelijksnacht was ook op die locatie op hun kosten omdat we daar een high-tea hielden als dinner.mooie kamer en lekker ontbijt.mijn schoonbroer heeft de uitnodigingen gemaakt,l tegen kostprijs,ik zelf de taart,dat heeft ook veel bespaard.een goede vriend heeft een mooie zwarte eend,en heeft ons daarin gereden,dus ook geen kosten.op de uitnodigingen hadden we een envelopje gezet als cadeautip.mijn beste vriendin heeft de bruidsboeket en corsagges gemaakt.
    dus mijn tip is zo veel mogelijk kijken wat eigenlijk niet nodig is,en kijken wie je om je heen hebt die je kunnen helpen.uiteindelijk zijn we voor de hele dag,met jurk,pak,trouwen,de locatie,eten,open bar,s'avonds hapjes,ballonnen en bellenblaas voor de foto's (fotograaf was er de hele dag)en overnachting, zo'n 5000 euro kwijt geweest als je al het envoloppengeld ervan af telt voor 30 daggasten en zo'n 60 avondgasten.en het duurste daarvan was mijn jurk van 1400 euro en mijn mans pak moest op maat gemaakt worden en dat koste 500 euro.
    Je kunt het zo duur maken als je wil.
     
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier heb je zaaltjes die je kan huren in wijk gebouwen, dat is ook niet duur.

    Trouwjurk had ik gehuurd
     
  12. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    je kunt het zo duur maken als je wilt. we zijn zelf getrouwd op een gratis dag, op een gratis locatie (via via, een boerderij, de kinderen gingen tussendoor samen met de boer koeien melken en kippen voeren) met onze eigen auto, goedkope trouwjurk en pak, eigen kapjes en drankjes, taart gemaakt door een kennis, interieur verzorgd door mijn schoonzussen, zelf uitnodigingen gemaakt. luxe diner laten bezorgen (deze kregen we achteraf kado van onze schoonouders), vooraf de kosten doorgesproken. mijn haar en makeup door een buurvrouw die huisaanhuis kapper is, een trouwboeket laten maken en vooraf de kosten afgesproken. Niet iedereen een corsage gegeven.
    mijn gelnagels deed mijn vriendin.
    Fotograaf was een kennis, zelf een fotoboek gemaakt met alle gemaakte foto`s ook van de mensen die op de bruiloft waren hebben ons hun foto`s gedeeld.
    Broodjes van bakker bart, hebben mijn ouders opgehaald, en kaas en vleeswaren gekocht bij de hema.
    Het was een prachtige bruiloft! kosten waren 1500 euro.
    Oja we hadden 60 gasten, iedereen was er de hele dag.

    Ik heb als voorbeeld mijn lieve tante, die trouwde en inmiddels is gescheiden, helaas. zij hadden een megabruiloft met alles erop en eraan, en een schuld van hier tot tokio. Ik heb vooral om deze reden niet duur willen trouwen.
     
  13. jilina

    jilina Fanatiek lid

    27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Als je het in de zomer doet kun je misschien de scouting vragen of het daar mag. Dit heeft de zus van een vriendin van mij gedaan. Die hadden ook een klein budget en hebben op het veld van de scouting een bbq gegeven en eventueel was het clubgebouw ook nog beschikbaar.
     
  14. Nyneave

    Nyneave Actief lid

    11 sep 2013
    426
    0
    0
    Brabant
    Wij zijn begin deze maand getrouwd, ook lowbudget.

    Ook wij wilden graag wel een mooi feest geven, de rest hebben we simpel gehouden.
    Getrouwd op woensdag in het gemeentehuis, hier in de gemeente niet gratis maar goedkoper dan bijvoorbeeld op vrijdag/zaterdag. Daarvoor een groep van 22 naaste familieleden en getuigen uitgenodigd en na de plechtigheid met zijn allen een hapje gegeten ( bij een lunchcafe van kennissen, dus voor een leuk prijsje ) Wij zaten 's avonds om 8 uur lekker weer met z'n tweetjes in joggingbroek op de bank.

    Op vrijdagavond hebben wij ons trouwfeest gegeven voor ongeveer 100 mensen. Drank hadden wij afgekocht. De bedankjes hebben we zelf gemaakt.

    Ik heb mijn trouwjurk via internet besteld in china en was daar maar €150 aan kwijt. Mijn man had al een mooi pak en heeft alleen een nieuw overhemd, stropdas en schoenen gekocht.
    De trouwdag zelf incl etentje met familie heeft ongeveer €600 gekost en voor de feestavond waren wij zo'n €1800 kwijt.

    Aan enveloppen hebben wij ongeveer hetzelfde bedrag ontvangen, dus uiteindelijk heeft de bruiloft ons weinig of niets gekost.

    Wij hebben 2 mooie dagen gehad en ik zou het zo weer op deze manier doen!
     
  15. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Zaalhuur, misschien kijken in Dorpshuis/buurthuis. Daar valt de zaalhuur wel mee. Gewoon hier en daar vragen.
    We hadden ons feest in een vakantie horeca gelegenheid, we wilden geen zaal. Een kleine groep, maar toch de bovenverdieping gekregen zonder zaalhuur. Deze was net nieuw en supermooi ingericht.
    Auto, heeft een vriend of familie een mooie auto?
    Fotograaf, we hebben een tante gevraagd. Zij maakt supermooie foto's. Maar dit is wel link hoor. Maar we hadden gezegd, stel ze zijn mislukt... Dan doen we het gewoon nog een keer, behalve het stadhuis dan hè.
    Lunch. Een vriendin heeft een workshop/high tea ruimte, die heeft voor een vriendenprijsje het geregeld.
    Bloemen, niet zeggen dat het een bruidsboeket is. Volgens mij rekenen ze dat altijd meer..
    Taart bij de bakker besteld, bruidspaar zelf via internet besteld. Ik hou van bijzondere bruidspaartjes. (Vroeger zelf in bakkerij gewerkt en ik haar die plastic goedkope paartjes)
    Jurk. Ik had een avondjurk via MP gevonden. Accessoires via internet erbij gezocht. Nog geen 250 euro kwijt incl schoenen, tas, boa, handschoenen. En een pak, had hij nog. Enkel een mooi overhemd en stropdas bijgekocht.
    Een geweldige bruiloft op een vrijdag met 60 gasten incl lunch en diner. We waren ong 2200 euro kwijt
     
  16. Whabbit

    Whabbit Fanatiek lid

    22 feb 2008
    1.248
    18
    38
    Zaalhuur is duur als je een officiele trouwlocatie neemt. Maar wat ook kan is een ruimte van een vereniging/scouting/buurthuis huren en die zelf aankleden.

    Ben zelf ceremoniemeester geweest op een bruiloft waar het feest op zoń locatie (ook ivm budget) werd gegeven. We hebben het leuk aangekleed met helium ballonen tegen het plafond, leuke kleden over de tafels waarop het koude buffet stond dat door de zus van de bruidegom en vrienden was gemaakt. Buiten vuurkorven (zat mensen die zoń ding hebben staan, dus gewoon lenen) en fakkels langs de paden. Muziek werd verzorgd door een bevriende band. Was echt een superfeest en een sfeervolle lokatie door wat we ermee gedaan hadden.

    Overigens: afhankelijk van hoe laat je het laat beginnen hoef je natuurlijk niet een volledige maaltijd voor de gasten te hebben he? Op het moment dat jij zorgt voor allelei lekkere liflafjes en daarnaast een zelftap en wat GOEDE flessen wijn (je wilt niet dat al je gasten de dag erna hoofdpijn hebben...) heb je het ook al prima voor mekaar. Als je niet binnen de bekendenkring mensen hebt die je kunt/wilt vragen de avond zelf te helpen kan je misschien 2 studenten voor niet al te veel geld laten helpen met de drankjes, hapjes, tussentijds wegruimen van glazen etc.

    Mijn eigen bruiloft koste wel wat meer, maar dan nog hebben we hele duidelijke keuzes gemaakt. Ik had geen achterlijk dure, maar nog steeds prachtige bruidsjurk, onze 3 kindjes zijn nog om op te vreten in een jute zak, dus vond het niet nodig die in dure jurkjes met bijpassende dure schoenen te steken. Die hadden alle 3 een superschattige jurkje van in totaal nog geen 80 euro aan. Onze trouwtaart was door een vriendin gemaakt, beslist niet zo'n superstrakke supertaart, maar wel gewoon heel erg leuk en lekker... en niet zo duur! Trouwauto's waren geleend, dus gratis (is overigens leuk als je het kunt regelen, maar ik vind zelf een trouwauto nou niet zo noodzakelijk). Uitnodigingen hadden we zelf ontworpen en geprint op mooi papier.
    Anyway, met een beetje creatief denken en zeker als je wat mensen kent die willen helpen kan je echt een geweldig feest geven zonder al te hoge kosten.
     
  17. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.330
    113
    Je kan even rondkijken in gemeentes in de buurt. Het ene stadhuis is veel mooier dan het andere en dan ben je niet meer kwijt.
    Mijn trouwjurk kwam uit de uitverkoop. Goed opletten, scheelde de helft.
    We hebben iedereen gevraagd zelf een camera mee te nemen, dan krijg je ook nog eens foto's vanuit verschillende kanten. Veel persoonlijker dan een fotograaf.
    Zaalhuur is inderdaad heel wisselend. Think outside the box.

    En als laatste, laat je niet van de wijs brengen door anderen. Maak keuzes die kloppen voor jullie en ga geen mensen uitnodigen waar je je niet goed bij voelt of dingen doen wat niet bij je hoort.
     
  18. Lillith

    Lillith Bekend lid

    29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Vaak kun je voor weinig geld een zaaltje huren in een clubhuis oid. En dan zelf de catering verzorgen (met hulp van vrienden oid).

    Bruidsjurk niet kopen bij een boetiek maar laten maken door iemand in je omgeving.

    Als je op huwelijksreis gaat: niet in het hoogseizoen.

    Geen overbodige zaken doen zoals "bedankjes" (Je kunt achteraf ook per e-mail een trouwfoto sturen met bedanktekst).

    Geen fotograaf inhuren, maar een gast vragen om foto's te maken met jullie eigen camera. En natuurlijk gasten vragen zoveel mogelijk foto's te maken met hun camera en naar jullie toe te sturen!
     
  19. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Kaarten laten maken bij Vistaprint

    Auto huren bij een gewoon autobedrijf en familielid vragen als chauffeur, of een mooie auto in de familie te leen vragen.

    ipv een duur boeket een handgebonden boeket bij bloemist vragen rond de 25 euro.

    Bruidskleding bij mij kopen :D (ik verkoop budgetbruidsmode aan huis, vanaf 199 euro heb je een gloednieuwe bruidsjapon van een bekend merk :))
     
  20. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Welk budget heb je überhaupt in gedachten per persoon? Zodra je dat weet, kun je verder bouwen zeg maar. Het is dus handig om met je fundament te starten; je budget.
     

Deel Deze Pagina