Tot hoeveel weken kun je testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door yesbaby, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yesbaby

    yesbaby Lid

    11 nov 2016
    95
    168
    33
    NULL
    NULL
    Hey dames, de titel zegt het al.. Tot hoeveel weken zwangerschap kun je positief testen? Ik ben namelijk morgen van plan een test te gaan doen.. Ik ben mama van een dochter van 1. Bij haar had ik al heel vroeg, met 4 weken, een positieve test in handen. Ik weet dus hoe het voelt om een kindje te voelen vanbinnen. Ik voel al een weekje of 2 de bekende plopjes. Ik maakte er niks van en ging er van uit dat het gewoon lucht oid was. Maar vanavond zat ik op de bank en ik voelde het weer. Ik legde mn hand erop, net als toen ik zwanger was, en jawel, ik voelde een tik tegen mn hand aan. Later op de avond weer. Ik kon mijn dochter pas met 16 weken voelen. Als ik echt zwanger ben nu, ga ik er vanuit dat ik weer rond dat termijn zit. Als ik terug denk dan heb ik wel wat zwangerschapssympthomen gehad, maar mn dochter is net 1 jaar, en geef haar nog steeds borstvoeding. Een lichaam vol hormonen dus.
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Gedurende de zwangerschap heb je hCG in je lichaam, dat betekent dus dat je de gehele zwangerschap positief test.
    Wel kan de uitslag op de test afwijken (een minder donker streepje bijvoorbeeld) omdat de test soms de hoeveelheid hCG niet aan kan, maar positief is hij sowieso wel.
     
    yesbaby vindt dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Weet je zeker dat dit klopt? Ik dacht dat het na een X aantal weken niet meer mogelijk was om te testen? En je kan tot een bepaald aantal weken toch ook maar meedoen aan moeders voor moeders? Of heeft dat er niets mee te maken?
    Ik weet nog dat ik rond een week of 20 testte en die was negatief maar toch echt zwanger!
    Mijn vragen zijn oprecht vragen. Ik weet het gewoon niet:oops:
     
  4. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
  5. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh dan sta je even raar te kijken! Heb t ook wel eens gedacht maar waten mijn darmen :o::roflmao: en wij waren er wel heel erg mee bezig dus kon eigenlijk niet.

    Ben je ongesteld geweest?
    Laat je het Even weten als je test hebt gedaan?
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt zelfs tot weken na je bevalling nog hcg in je lichaam :)
    Dus idd ook gedurende je hele zwschap.

    Als jij bij je dochter met 20 wkn negatief getest hebt (wat wel heel vreemd is, want de zwangerschap was met 4 wkn al aangetoont was met een posi test), en de test is nu negatief, zou je op eigen kosten een echo kunnen laten maken als je het niet vertrouwd.

    Je zal de eerste niet zijn bij wie het toch echt de darmen bleken te zijn na een nega test en een echo.
     
  7. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Spannend zeg. Ben wel benieuwd. Ik kan me herinneren dat je dan bijvoorbeeld op een cb met indicator 2-3 kan krijgen terwijl je dus in werkelijkheid al veel verder bent.

    De rede dat je korter met mvm meedoet is omdat je hcg dan stijgt naar het hoogtepunt. Waarna het weer omlaag gaat en je je vaak ook beter voelt ;)
     
  8. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Heb je je menstruatie wel gehad? Slik je ook anticonceptie? Ik zou gewoon een test doen en kijken wat daar uit komt. Ik heb geen idee of die dan vals negatief kan zijn.
     
  9. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb dit exact gehad toen mijn oudste iets van 10 maanden was ofzo. Ik schrok er echt van. Maar het leek me onmogelijk. En dat was het ook, want er is nooit een kind gekomen. Kunnen prima je darmen zijn.

    Maar je kunt natuurlijk wel een test doen. Die zou echt positief moeten aangeven.
     
  10. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar die bewegingen. Zovaak gehad dat ik dacht " zo dat lijkt verrekt veel op schopjes van een baby". En zwanger zijn was toen echt onmogelijk. En voelde de "beweging" ook aan de buitenkant.


    Heb het eens aan de huisarts gevraagd en hij hoort het erg vaak (altijd) van vrouwen die al eens zwanger zijn geweest. Het is lucht wat zich door je darmen verplaatst.

    Máár he de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik zou in jouw geval (borstvoeding enz) echt wel even testen om het uit te sluiten.
     
  11. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    #11 joepy, 23 sep 2018
    Laatst bewerkt: 23 sep 2018
    Als je geld heb zou ik gewoon een pret echo bureau bellen met je verhaal en ze laten zoeken in je buik :p en daarna de verloskundige bellen . En ik heb ook weleens gehoord dat een vrouw al ver was in dr zwangerschap daarom negatief testen maarja dat zijn de verhalen die je hoort dus of dat kan weet je niet :p (net als dat er zoveel mensen om me heen door de pill heen zwanger zijn geraakt)

    Het beweegt weleens onder me rare navel maar er zit echt geen grote baby in :)
     
  12. yesbaby

    yesbaby Lid

    11 nov 2016
    95
    168
    33
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Ik heb nog niet getest, want ik moet er nog een kopen, haha. Gaan we zo even doen. Ik zal de uitkomst erop zetten. Maar stel hij is wel negatief, geloof ik er niks van! Het voelt zo hetzelfde. Ook het gevoel wat net voor het tikje komt. Kan dat niet echt uitleggen. Ik heb nog geen menstruatie gehad sinds de zwangerschap van mn dochter. Dat komt door de borstvoeding. Wel 1 moment een beetje bloed gehad, maar is nooit meer terug gekomen. Wij gebruiken condooms, maar hebben wel eens gesmokkeld.
     
  13. Brenda028

    Brenda028 Fanatiek lid

    18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Hou je ons op de hoogte? Ben heel benieuwd!
     
  14. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Daarom zou ik gewoon een pretecho doen als je het toch niet gelooft en dan weet je ook al hoelang ongeveer en dan word je daarna ook serieus genomen bij de verloskundigen als je zegt dat je een echo heb gehad etc. En als het toch maar je darmen ofzo waren dan weet je het tenminste zeker :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ja, je hCG level is aan het einde iets van 120.000 IU/L of zo. Dat loopt alleen maar op en stopt na de bevalling.
    Hoe dat zit met MvM weet ik niet, ik heb nooit meegedaan.

    Als je met 20 weken negatief testte dan was je test kapot want je was overduidelijk zwanger :p
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    @yesbaby ik ben benieuwd naar de test!
     
  17. yesbaby

    yesbaby Lid

    11 nov 2016
    95
    168
    33
    NULL
    NULL
    Ik ga gewoon eerst testen! Dan eens kijken voor een pretecho
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  18. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Je test altijd positief!
     
  19. K00

    K00 Niet meer actief

    Spannend!
     
  20. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wij wachten hier! Spannend zeg...
     

Deel Deze Pagina