stiftenbakjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Echt even een hele suffe vraag, maar in wat voor bakjes bewaren jullie de stiften. Terug in de oorspronkelijke verpakking is geen optie hier;) we hebben nu zo'n setje met 3 bakjes van ikea met die klikdekseltjes erop, maar vroeg mij af of iemand nog een handige, maar misschien goedkoper idee heeft.
     
  2. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Goedkoop idee: conservenblikje beplakken met papier en de stiften daar in doen

    De viltstiften heb ik hier in een etui en voor de potloden een ouderwetse tekendoos (Lobbes.nl)
     
  3. Porsche

    Porsche Niet meer actief

    In een kleine schoenen doos?..
     
  4. Gism0w

    Gism0w Bekend lid

    15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier alles in een schoenendoos!
     
  5. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Wij hebben dit gemaakt. (zie foto) Voor de stang, haakjes & bakjes was ik nog geen 5 euro kwijt. Alles van de Ikea. De bakjes los kosten 0,49 cent. Als ze klaar is met tekenen, dan haal ik de bakjes eraf en leg ik ze in de kast, waar ze niet bij kan.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wat een goeie ideeen al. Ik vind een schoenendoos ook super, maar buiten gewone stiften heeft ze vorige week toverstiften en uitwisbare stiften gekregen met haar verjaardag;) wil die graag scheiden van de gewone.
    o en ze gaan savonds de knutselkast weer in...vind die stang er inwijs gaaf uitzien, maar hier dus niet handig.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa heeft die stang met bakjes in haar kamer. Ondertussen zitten er stiften in, hier kleuren ze altijd in bed (op een placemat) voor ze gaan slapen. Bakje staat overdag beneden. Vandaag nog wat stiften erbij gehaald omdat ze anders de hele tijd heen en weer liepen tussen hun kamers. Wij hebben trouwens de andere stiften in (oude) drinkbekers staan.
     
  8. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier ook eerst die klikbakjes van de Ikea, maar die vind ik niet handig, omdat de kinderen die ook niet zelf open niet kunnen krijgen. Nu idd. kleine schoenendozen. Eentje voor kleurpotloden en eentje voor stiften. Superhandig!
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Ja dat klopt, ik wordt er ook wel een beetje moe van steeds openmaken;) ik denk dat ik ga beginnen met conservenblikjes beplakken met van die leuke rolletjes tape.
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hier zitten de waskrijtjes en potloden in van die nasi bakjes van de Chinees.
    Voor viltstiften hebben we een etui en een beker.
    Meest gebruikte zet ze jn de beker.. Rest gaat in een etui.
    Beker blijft op d'r tafeltje staan... Etui gaat gewoon in de kast als ze klaar is.
     
  11. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb ze van de Hema en die zitten in een plastic pot, en daar blijft het ook in.
    Soms slingeren ze nog rond haha
     
  12. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zag laatst een foto ergens van een bestekmandje uit een vaatwasser met daarin de stiften, de potloden, wasco en schaar enz netjes gesorteerd. Misschien is dat wat?
     
  13. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Wij hebben stiften, krijtjes en potloden in 3 verschillende pennenzakjes.
    We hebben het opbergmeubel van Ikea met die lades en daar passen ze mooi plat in samen met alle kleurboeken etc.
    ik vind die schoenendozen ook een goede tip zeg! * gaat even kijken of die ook nog in de lades passen;)*
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    De nasi bakjes van de Chinees passen perfect in de kleinste lade :D

    Vind het kastje onwijs lelijk maar het staat uit zicht en is wel erg practisch :)
     
  15. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    O ideaal! ( heb nig wat bamibakjes liggen)
    Ja, het meubel is heel lelijk, maar o zo praktisch! Uitpuilende speelgoedkisten en rondslingerend kinderspeelgoed is ook geen gezicht :p
     
  16. mamavanmara

    mamavanmara Bekend lid

    24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik heb pas bij de Action een mini vouwkratje gekocht. Hier zitten zowel de viltstiften en kleurpotloden in. Hij staat in de kast en komt er alleen uit als ze gaat knutselen.
    Verder een houten kastje met lades van de Ikea. Daar zitten stickers, stempels, schaartjes, plakband, verf en klei in.
     
  17. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de stiften juist in zo'n bakje, past precies!
     
  18. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Mij valt op dat iedereen stiften gebruikt ;)
    Die geef ik eigenlijk nooit.. dan zit echt iedere keer alles onder.. dus ik geef alleen de potloden. Met verf dito, en om nou mijn hele vloer te bederven.. laatst gaf ik hem vingerverf.. en hoppa het gaat niet meer uit de kleren... :x

    Ik bewaar potloden, stiften wasco's apart in een etui en plastic doosjes.



    Ik zit me nog steeds een voorstelling te maken over hoe je je kids in bed netjes kunt laten kleuren.... :$ dan kan ik beter opnieuw behangen en dekbed kopen geloof ik... ;)
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja ze kleuren hier dus in bed voor ze gaan slapen, tekening op een placemat en stiften liggen in hun kamer. Soms een streepje per ongeluk op het beddengoed, maar dat gaat er wel uit in de was. Ze zijn hier gewoon heel braaf geloof ik ;). Ze zijn nu in het kleuren in ons bed.
     
  20. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Haha, hier hebben ze alleen kleurpotloden...Stiften vind ik vaak niet eens mooi kleuren en vetkrijtjes daar durf ik nog niet eens aan te beginnen :D . Als ze véél ouder zijn ;). Laatst hadden ze in vijf minuten dat ik in de keuken was de halve vloer ondergekleurd, de jongste begint en doet de oudste natuurlijk mee...En dat was nog knap lastig om het eraf te krijgen dus ik blijf nog even bij mijn beleid 'alleen kleurpotloden'. Ze zitten hier overigens gewoon in een etui.
     

Deel Deze Pagina