Trek het niet; vermoedelijk liquorlek

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tella, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tella

    Tella Lid

    17 mrt 2017
    68
    7
    8
    als aanvulling op mijn andere topic.

    Bijna 2 weken geleden bevallen met een ruggeprik ivm niet vorderende ontsluiting. Sinds vorige week donderdag (5 dagen na prik) last van dichtslaande oren zodra ik rechtop kom. Een heel naar gevoel en ik kan dan niet meer goed horen en functioneren. Alleen plat op bed helpt. Eerder had ik er ook erge hoofdpijn bij, maar dat is minder. Meer wat duf / dof gevoel

    Het probleem met mijn oren was zondag minder erg, maar toen ik mijn zoontje op bed voedde en hij wild ging spartelen leek ik iets geforceerd te hebben en kwam het terug.

    Gisteren kreeg ik van het liggen zere benen. Toen wat gaan rondlopen. Sindsdien krijg ik mijn oren ook bij liggen niet meer goed.

    De neuroloog heeft een vermoeden van een liquor lek vastgesteld. Vaak herstelt dit gemiddeld na 7 dagen met plat liggen en veel cafeine en geen druk op het ruggemerg.

    Vandaag is dag 8 na de eerste klachten. En ik zit er doorheen. Het vliegt me aan, ik voel me machteloos. Ik zit ook vol zwangerschapshormonen. Ik trek dit gewoon niet.

    Elke ochtend hoop ik dat het beter is... maar nee. ..Ik kan het ziekenhuis een bloodpatch krijgen. Met nog een ruggenprik wordt het gaatje gedicht. Niet geheel zonder risico. Ik moet dit zelf bepalen.

    Wie heeft ervaring met een liquor lek? En een blood patch bij klapperende / dichtslaande oren?
    Wie kan mij een hart onder de riem steken? Ik kan niet voor mijn pasgeboren zoontje zorgen, ga me een steeds slechtere moeder voelen [​IMG]
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je bent geen slechte moeder. Je lichaam werkt gewoon niet mee. Vriendin van me had ook een lek. Die heeft wel een patch laten zetten en de klachten verdwenen. Geloof dat ze na een week, maar kan ook 2wk zijn, zich weer helemaal goed voelde. Sterkte!
     
  3. Tella

    Tella Lid

    17 mrt 2017
    68
    7
    8
    Dankje p
    Dankje panther!
    Had ze de hoofdpijn of andere klachten? Omdat het bij mij niet echt om de hoofdpijn gaat is de vraag of het helpt. Ook gezien de complicaties of mogelijk een nieuw gat.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ze had eerst heel erg hoofdpijn, maar na paar dagen werd ze gewoon helemaal naar. Kon ook alleen maar plat liggen in een donkere kamer. Duizelig, misselijkheid en ze had het gevoel dat ze dubbel/scheel zag.
     
  5. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had het ook. Migraine, dichte oren, duizelingen. Het was erg lastig en deed veel pijn. Is na 10 dagen ongeveer weggegaan door rust te nemen, op de bank, voeten omhoog. Maar ik had mijn moeder toen bij me, dus dat ging wel. Ik wens je veel sterkte.
     

Deel Deze Pagina