Koken met de tajine

Discussie in 'De lounge' gestart door lillibit, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Enkele jaren geleden heb ik gebackpackt door Marokko en daar heb ik de lekkerste tajine gerechten gegeten. Schreeuw al tijden dat ik een tajinje aan moet schaffen en dat is eindelijk gebeurd (duurde ff...), maar nu ben ik nog op zoek naar de allerlekkerste tajine gerechten!

    Zijn er hier meer mensen die koken met de tajine en die hun recepten willen delen?
     
  2. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik kook regelmatig met de tajine en ik heb geen vaste recepten. Ik gooi er meestal van alles in wat lekker is en wat ik in huis heb. Zelf vind ik het in ieder geval heerlijk om runderlappen in reepjes mals te stoven in de tajine. Lamsvlees kan ook, maar is ontzettend prijzig (of je moet het bij een islamtische slager halen, maar dat wil ik niet). Ik gebruik vaak veel kruiden (kruiden zoals kurkuma, komijn, knoflook, gember etc) of speciale tajinekruiden, pruimen erin zijn ook erg lekker en behalve stoven in vocht is het stoven in kokosmelk ook een aanrader. Op internet zijn wel veel recepten te vinden, maar zelf uitproberen is ook erg leuk.
     
  3. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oww, dat vind ik wel knap, zelf experimenteren! Durf ik nog niet whaha! Maar inderdaad, je komt zo vaak wel op de lekkerste dingen. Lamsvlees vind ik zelf niet lekker, dus ik ga echt voor de kip of de rundvlees.
     

Deel Deze Pagina