uitdagend speelgoed 3 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door anira, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anira

    anira Actief lid

    23 nov 2008
    191
    0
    0
    Mijn zoontje wordt over een kleine maand 3 jaar en ik ben aan het rondkijken naar leuk uitdagend speelgoed.
    Op dit moment is hij totaal uitgekeken op wat hij heeft en is duidelijk toe aan nieuw en vooral uitdagend speelgoed.
    Hij is op alles heel snel uitgekeken, speelt er hoog uit 10 min mee en wil dan weer iets anders en de heledag vragen om aandacht.
    Voor mij heel vermoeiend. Tuurlijk speel ik ook samen met hem maar ik vind dat hij ook zichzelf moet kunnen vermaken als ik even bezig moet met bijvoorbeeld het huishouden, koken, telefoontjes plegen ed.

    Kortom wat is leuk uitdagend speelgoed waar hij niet zo snel op uitgekeken is en waar hij zichzelf goed mee kan vermaken?

    Hij heeft al een speelhuis van playmobile, een speelgoed laptop, lego, een set van thomas de trein, knutsel spullen en nog veel meer.
     
  2. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    - Bambino Loco
    - V tech storio.
    - Knutselspullen/klei/verf etc. (voor zover hij dat niet heeft)

    Verder is het voor kindjes van deze leeftijd vrij normaal om maar overal eventjes mee te spelen. Hier nog zo eentje haha
     
  3. anira

    anira Actief lid

    23 nov 2008
    191
    0
    0
    @Chantal: bedankt voor je reactie. Ik weet dat het bij de leeftijd hoort maar af en toe is het best frustrerend vooral als hij de heledag de grenzen aan het opzoeken is.
    Knutselspul heeft hij al heeeeeel veeeeel van dus daar wil ik geen nieuwe dingen bij, eerst maar eens de voorraad opmaken :)
    Bambino loco heb ik ook al bij staan kijken en leek me ook wel wat voor hem.
    V tech storio ken ik niet en ga ik me eens even in verdiepen.
     
  4. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Oh ja heeeel herkenbaar die frustratie bij jou. Ik heb zelfs soms het gevoel dat ik te weinig met haar bezig terwijl dat niet zo is, maar dat komt puur voort uit hoe zij zich gedraagt. Ze wilt ook ALLES zelf doen en zelf ontdekken en wilt vooral geen hulp. Vanmorgen had ze zich in laten vallen dat ze haar eigen veters wilde strikken wat uiteraard niet lukte maar hulp ho maar. Ze is zo lang door gegaan totdat het voor mekaar had dat ze in ieder geval haar veters dicht getrokken had (zonder strik uiteraard). En zo gaat het met alles. "nee mama ik ga niet kleuren want ik kan dat niet zo goed als jou", om een half uur later kleurblok en potlood te pakken en net zoals mama binnen de lijntjes te gaan kleuren. Ze zoekt zich alles zelf uit en wat even niet lukt daar stopt ze mee haha want hulp wilt ze niet. Bambino Loco heb ik vandaag gekocht. Krijgt mijn dochtertje woensdag voor haar 3e verjaardag van mijn ouders.
    Storio is leuk, is een tablet voor kindjes van 3-8 jr kun je ook losse spelletjes voor kopen. V-tech heeft sowieso leuk spul vind ik.
     
  5. anira

    anira Actief lid

    23 nov 2008
    191
    0
    0
    heel herkendbaar al is mijn zoontje die dingen al weer voorbij. (heeft hij ook een hele poosj gehad)
    Het is nu juist andersom. Ik moet alles voor hem doen wat hij makkelijk zelf kan en juist driftig worden als ik hem niet wil / kan helpen.

    Bambino loco ben ik even voor aan het kijken op marktplaats, daar staat genoeg.
    V tech storio heb ik even opgezocht maar daar zie ik veel wisselende verhalen over. En dan met name snel stuk en storingen.
    Ik hou het in iedergeval in mijn achterhoofd.
     
  6. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    De storio werkt hier prima en een vriendin van mij heeft 'm ook voor haar zoontje en ook daar werkt hij prima geen problemen mee
     
  7. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    loopfiets
    werkbank
    keuken
    graafmachine
    hijskraan
    winkel
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Mini Loco ipv Bambino Loco

    Houten treinbaan met garage en eventueel wegen

    Maar ik kan me ook voorstellen dat het een fase is en hij nergens lang mee kan spelen...?
     
  9. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier zijn favoriet:

    - buitenspeelgoed (fiets, schommel)
    - MiniLoco
    - Bordje met insteek dopjes (geen idee hoe het heet)
    - Tekenen en stickers plakken

    Misschien kun je ook denken aan iets van bouwmateriaal???
     
  10. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    En puzzels? Vanmiddag heeft Julia met mijn moeder samen een puzzel van 60 stukjes gemaakt, vond ze echt heel leuk! Natuurlijk nog een beetje lastig voor in d'r eentje, maar samen vond ze het wel leuk!
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Gentle, is ministeck pins.
     
  12. diddi

    diddi Bekend lid

    1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, maar dan voor een meisje.

    Is het volgende misschien iets voor je"
    - Electro
    - Ik leer knippen, bij Bol.com
    - Constructieset (met bouten en moeren enzo)
    - Telraam

    Dit zijn een paar dingen die wij op het lijstje hebben gezet.
    Hier speelt ze wel bij andere mee en dat vindt ze onwijs leuk en Electro is er voor verschillende leeftijden.

    Succes!
     
  13. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Heeft hij al van die oefenboekjes die er zijn voor verschillende leeftijden? Je hebt er ook verschillende van 2 tot 4 of vanaf 3 jaar. Wat ook heel erg leuk is, maar wel voor samen, zijn de spelletjes "knappe koppen" en "diereenvrienden". Deze spelletjes zijn van 2 tot 5 jaar. Er zitten aparte kaartjes voor 2 jaar bij, dus die zou je er uit kunnen laten. We hebben ze alletwee, maar dierenvrienden is iets moeilijker.
     
  14. Anias

    Anias Bekend lid

    25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haba heeft hele leuke en leerzame spellen, ook voor kleine kinderen rond de 3 jaar. Loco, puzzels zijn ook leuk inderdaad.
     
  15. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Mijn zoontje is 2,5 jaar maar toch, lees wel overeenkomsten. Ik heb van de week bij de Action 2 Jumbospellen gehaald voor 3,50 per stuk (Electro en Ik leer).
    Puzzels
    Bambino loco
    en bij ons de iPad. Daarop hebben we apps gezet zoals van Lego en daarin moet hij opdrachtjes doen. Dat vind hij geweldig om te doen.
     
  16. duveltje

    duveltje Bekend lid

    6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik lees even mee voor wat ideetjes! Over 1,5 maand wordt Thije ook 3 jaar. We zijn er al redelijk uit, maar altijd goed om nog andere opties te hebben!

    Wij geven:

    aqua-play (waterbaan met bootjes, sluisjes, stroomversnellinkjes etc: erg leuk!).

    een (ws zelfgemaakt) houten keukentje en toebehoren (handig om aan verschillende mensen te vragen, de een geeft een serviesje, de ander pannetjes, weer iemand anders speelgroenten/fruit)

    Spel Knappe koppen

    een step met 2 wielen

    En dan vinden we het wel weer welletjes! Overigens wordt dit alles gegeven door onszelf en twee paar opa's en oma's....


    Wat wij nu al hebben en waar Thije erg veel en graag mee speelt is: garage plus auto's, electro, bambino loco (wordt wel snel te makkelijk), grote magneten staafjes en balletjes (weet even niet hoe het heet....), maar vooral boeken!!!
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    duveltje, Smart Max?

    Leek mij ook heel erg leuk, maar vind het beste aan de prijs en volgens mij is het pas leuk als je wat meer hebt of niet?
     
  18. duveltje

    duveltje Bekend lid

    6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ja! Smart Max! Het is inderdaad best prijzig, maar wij hebben het via marktplaats gekocht, dus viel zo best mee. We hebben een flinke schoenendoos vol gekocht, en dit waren verschillende setjes bij elkaar (waaronder autootje, glijbaaantje etc). Tja, en hoe meer je hebt, hoe uitdagender je kunt bouwen. Gelukkig vindt Thije het nu vooral nog leuk om heeeeele lange slangen ervan te maken!
     
  19. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    - knappe koppen = leuk (spel met beweging, kennis en bouwen)
    - (loop) fiets (helm, zijwieltjes, bel)
    - knikkerbaan
    - aquaplay (leuk!)
    - heliumballon
    - tuinstoel
    - dvd van molletje of muis
    - houten puzzeltreinbaan (met thomastreintje?)
    - portomonnee met speelgoedmuntjes (erin, eruit, erin, groot succes hier)
    - keuken & toebehoren
    - duplo
    - badspeelgoed
    - speelgoedhijskraan
    - dekbedovertrek

    Mijn dochter heeft het ook gehad met spelen, nu is het over.Het had niet zozeer met uitdaging te maken maar met met een fase. ze kan nu erg lang spelen, lees 15 min voor ze het volgende pakt. Koop gerust iets voor de toekomst, het langer spelen komt wel!
     
  20. anira

    anira Actief lid

    23 nov 2008
    191
    0
    0
    bedankt voor al jullie reacties en ideeen!
    Er staan leuke dingen tussen waar ik nog niet aan gedacht had!

    Het zal op dit moment inderdaad een fase zijn waar hij in zit daar heb ik me bij neer gelegd.

    Heb nu in iedergeval veel dingen om op het verjaardagslijstje te zetten.

    Bedankt allemaal!
     

Deel Deze Pagina