Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Thea23, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Ik kom eigenlijk niet meer op zp... veels te druk...

    Maar ik besta nog wel hoor, haha!!
    Ik heb afgelopen maandag de 20 weken echo gehad, was toen 18,5 weken. Daar bleek ook dat de groei achterloopt, het hoofdje is klein, maar nog binnen de norm, maar de beentjes en armpjes zijn onder de norm. dus onder de ondergrens. Het buikje ook geloof ik. Dit kon een aantal dingen betekenen, misschien een zeldzame chromosoomafwijking (NIPT was wel goed), of een niet goed werkende placenta (hoop het niet want dan is het veel te vroeg!!) of misschien trekt het nog bij. Moet er wel bij zeggen, dat de baby er niet goed voor lag, dus ze kon niet overal even lekker bij. Sommige dingen kon ze ook echt niet beoordelen zoals het hartje. Aanstaande maandag hebben we een afspraak in het WKZ om de 20 weken echo af te maken, en dan dus gelijk te kijken naar de groei.

    Maak me wel ontzettend zorgen nu!!
     
  2. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Och jakkes dat kan ik me voorstellen!! Wat had je die echo trouwens vroeg? Ik had begrepen dat die echo echt tussen 19.0 en 20.6 gedaan werd...
    Hopelijk maakt je beebje deze week een mooie groeispurt!

    Gelukkig is het nu snel maandag, geef je hier wel weer een update?? Heb je wat afleiding dit weekend...?

    Het is hier nu trwns echt een stuk rustiger dan pak em beet 3 weken geleden, dat was bizar...
     
  3. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    He bah dat snap ik!!
    Wat heb je de echo idd vroeg gehad! Ik las dat ze die tussen de 19 en 22 weken doen? Hopelijk is het ook maandag niet te vroeg voor een vervolgecho en ziet het er allemaal goed uit voor deze termijn!

    Bij mi willen ze het echt pas na de 20 weken doen, dus heb mijn echo pas met 20.3...
     
  4. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Spannend Dominique, hopelijk kunnen ze de baby maandag beter meten
     
  5. Dominique00

    30 nov 2017
    94
    93
    18
    Vrouw
    Ik vind het wel heftig dat we een week moeten wachten...! het WKZ had niet eerder plek... maar ja hopelijk maakt de baby in deze week nog een groeispurtje ofzo... Van het weekend wel afleiding want we vieren onze verjaardagen.. maar ik wil gewoon dat het maandag is! Ik weet ook niet waarom we de 20 weken echo zo vroeg hadden... het kon tussen de 18 en 20 weken zeiden ze bij het maken van de afspraak. ze noemden zelf deze datum. Maar de echoscopiste vroeg ook al waarom we hem zo vroeg hadden...

    Anouk, wat voor vervolg echo heb jij dan?
    En Vivienne, voor jou is het ook spannend lees ik...?
     
  6. Elphaba1981

    Elphaba1981 Fanatiek lid

    31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Spannend @Dominique00. Hopelijk maakt de kleine idd nog ff groeispurt
     
  7. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Yes, wij hebben donderdag de guo.

    Hopelijk beide positieve uitkomsten straks :)
     
    Soto, Elphaba1981 en MLady vinden dit leuk.
  8. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    dat is mijn 20 weken echo.
     
  9. Patricia28

    Patricia28 Actief lid

    14 dec 2010
    421
    133
    43
    Ik ben blij dat wij maandag ook een extra 20 weken controle hebben...
    Door de placenta die voor ligt voel ik de kleine bijna niet en het maakt me zo onzeker... wordt er zo gek van...

    Volgende week hebben we goede berichten meiden!
     
    Soto, Elphaba1981, MLady en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Hanna83

    Hanna83 Actief lid

    1 dec 2014
    314
    96
    28
    Hi girls, ik ben er ook nog.
    Ben zo druk deze tijd, met werk, zoontje, iedereen op en af ziek thuis en ondertussen aan t verhuizen. Het ging hier ondertussen zo snel op zp dat ik het even niet meer bij kon houden.

    Wat naar dat jullie, Viviennee en Dominique, wat zorgelijke echo’s hadden. Hopelijk valt het allemaal mee en krijgen jullie snel geruststelling. Knuffel!
     
    MLady vindt dit leuk.
  11. Sproettie

    Sproettie Bekend lid

    5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Wat naar die zorgelijke echo’s! Hopelijk volgt er gauw goed nieuws! Mijn zoontje liep ook ‘achter’ was uiteindelijk 4100 gram en 52 cm op de uitgerekende dag geboren.. een vriendin ging gelijk op met mij en had ook een te klein kindje. Ook zij was uiteindelijk 3800 gram.. soms zitten ze er ook naast. Maar extra echo’s en controle’s vind ik wel heel goed! Juist dat ze alles zo in de gaten houden is super. Succes met afwachten meiden, dat is zenuwslopend.

    Ik ben inmiddels 18 weken en 5 dagen zwanger. Momenteel vreselijk last van mijn lijf. Veel slaapbenen en armen. En heel veel lage rugpijn. Mijn man werkt momenteel 60 uur per week en sport daarnaast 2x per week. Ik ben dus veel alleen. Op de een of andere manier doe ik gewoon teveel denk ik. Iedere dag op en neer naar school, huishouden, koken, eigen bedrijf.. mijn lijf vind het niet oke.. ook ben ik zoo moe!

    Mijn suiker was nuchter 4.3 dus geen diabetes!
    En mijn ijzer 7.3 dus ook goed! Gelukkig.

    Mijn man geeft toe soms te vergeten dat ik toch echt niet alles meer zo makkelijk kan.. tis toch de 3de alles is weker. Dat maakt het super pittig soms. Ik wil alles nog doen, maar sliep gister om 18:00 doodop op de bank met spelende kinderen om me heen. Man lief ging weer sporten. De moed zakte in mijn schoenen toen ik wist dat ik ze nog naar bed moest doen. Lag echt even flink te janken! Ik wil wel maar mijn lijf niet.. deed zo’n pijn.. zucht
     
    Soto en MLady vinden dit leuk.
  12. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Och meis wat pittig... Knuf!

    Heb je al eens met je lief besproken dat hij misschien de komende tijd er wat meer voor jou en de kinderen kan zijn? Wat dan ws. betekent dat hij minder gaat sporten? Het is toch best logisch dat jij het nu even niet meer trekt en dat hij dan meer bijspringt....
     
  13. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #huizenupdate: ons bod is geaccepteerd!! Stuiterstuiter! Volgende week bouwkundige keuring en ondertekenen koopovereenkomst!! Een week later hebben we afspraak bij de Hypotheekshop.

    Sleuteloverdracht valt op 1 augustus, dus de eerste maanden gaan we weinig doen. Wel laten doen. Er hoeft ook gewoon maar heel weinig te gebeuren (tenzij er heel gekke dingen uit de bouwkundige keuring komen, maar dan kunnen we er nog helemaal onderuit). Een paar plasticschrotenplafonds moeten vervangen worden door gestucte gipsplafonds, in 1 kamer moet andere vloerbedekking en mogelijk moet de verwarmingsketel vervangen worden (ligt aan de keuring). Verder zelf (lees: manlief en familie) wat (laten ;)) behangen en sausen.

    We gaan in onze huidige huurwoning weinig meer doen aan een speciale babykamer. Dat komt allemaal in ons nieuwe huis. We willen uiterlijk eind dit jaar verhuizen zodat we daar kerst kunnen vieren, maar waarschijnlijk verhuizen we toch al wel (veel) eerder. We blijven in dezelfde wijk dus dat is makkelijk met heen en weer rijden om te klussen en verhuizen. En ik hoef niks te doen zegt m'n lief haha, die heeft hier zoveel energie van gekregen ineens!

    Het is zo snel gegaan!! Bezichtiging was op de dag van de twintigwekenecho (woensdag), dag later bod uitgebracht en weer een dag later was de deal rond!

    :D:D:D:D

    Dus nu krijgen we in augustus een dochter én een huis! Whaaaaa! Hadden we met ons trouwen in 2013 gewoon meteen geweten dat het 5 jaar na dato vanzelf allemaal goed zou komen... :confused:

    ;););)

    Hee @Hanna83 ! Leuk weer van je te lezen. Jij ook verhuizen, hoe zat het ook alweer? Had jij nou ook recent een huis gekocht of ga je naar een huurwoning? Wanneer is de verhuizing?
     
    Talithaaa, Happy91, Soto en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hè wat ontzettend gaaf!! Gefeliciteerd en nu duimen dat er niks geks uitkomt!
     
    MLady vindt dit leuk.
  15. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ik Zou ook vragen of je man iets meer kan helpen en kijken waar jij een beetje gas kan terugnemen.

    K merk dat de derde zwangerschap echt wel pittiger is, vermoeidheid gaat nietiger en je merkt t echt wel!
    Hopelijk kan je man een beetje helpen
     
  16. Elphaba1981

    Elphaba1981 Fanatiek lid

    31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    WoW wat een goed nieuws zeg :D:D
     
    MLady vindt dit leuk.
  17. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Gefeliciteerd mlady! Grappig hoe dat kan lopen hè.

    @Sproettie, ik zou hem lekker een sportverbod geven :)
     
    MLady vindt dit leuk.
  18. Soto

    Soto Bekend lid

    22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Ja, we hebben inderdaad nog wat studieschuld staan, hierdoor vind ik het ook zo spannend..
    We hebben gister mail gehad van onze contactpersoon bij de bank en waarschijnlijk krijgen we in de loop van komende week bericht. Ben zooo benieuwd, ik probeer er niet al teveel aan te denken, maar dat lukt niet altijd even goed..:rolleyes:

    @Dominique00 : wat rot zeg, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Hopelijk maandag goede berichten.
    Ik duim voor jou en Viviennee!

    @Sproettie : ik denk dat je man op z`n minst 1 avond minder kan sporten of even helemaal niet. Goed naar je lijf luisteren hè? En ook duidelijk aangeven dat het je teveel is. Ik neem aan dat hij het geen probleem vindt om je wat meer te helpen nu?
    Hier ook een man met een drukke baan, maar hij helpt gelukkig goed mee waar hij kan. Wat ik regelmatig doe is extra koken en dan een deel in de vriezer/koelkast. Dan heb je toch gezond en vers eten, maar hoef je niet elke dag zoveel tijd kwijt te zijn in de keuken.
    Fijn dat je suiker en ijzer goed zijn:thumup:!!

    @MLady : Geweldig, van harte gefeliciteerd:thumup::):thumup:!!!!!!!!!!!
     
    Sproettie, Elphaba1981 en MLady vinden dit leuk.
  19. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Is het hier nou zo rustig omdat de gesprekken via de app worden gevoerd?

    Of is het toeval?
     
  20. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    1
     

Deel Deze Pagina