Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klvertje4

    Klvertje4 Actief lid

    21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    He ook hier lees ik wel mee. Ik zit niet op de app. Ben gewoon wel druk. Phoe hey verhaal van mamasaartje vind ik qel heftig zeg. Daardoor besef ik mij elke dag dat het goed is dat ze nog even in mijn buik zit.

    Leuk om te zien dat iedereen de spulletjes aan het verzamelen is. Ik moet nog wel een hoop doen. Heb nog wel veel van de eerste dus dat scheelt. In aankomende weken even kamertje over huizen zodat ik ook de kamer van de klejne kan inrichten. Dan ga ik ook naar zo'n grote prenatal en koop ik alles in 1 keer :). Morgen een wiegje ophalen via marktplaats. Dan is dat ook weer geregeld.

    Het Warme weer vind ik nog wel goed te doen. Ook snachts wel. Alleen gisteren ons ik het te heet. Nu lig ik gewoon wakker, omdat ik niet zo vast meer slaap.

    Voor de rest gaat alles goed. Ben nog lekker aan het werk. Straks vakantie en dan eind augustus nog wat weekjes werken. Dus zover even mijn update.

    Enne ik lees wel mee hoor:thumup: ben benieuwd hoe het iedereen vergaat.
     
    Veran vindt dit leuk.
  2. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    @Tinkerbell1987 Haha had jij ook het fantastische menzis-rompertje. Nou wat een traktatie he! Vind het erg dapper trouwens dat je gaat kamperen en op een luchtbed slapen, ik moet er echt niet aan denken eigenlijk. Vind het al een opgave om het - superlage - bed van mijn vriend uit te komen als we daar slapen. Dus sterkte! :D Maar wens je een hele fijne vakantie :)
     
  3. Lelietje85

    Lelietje85 Bekend lid

    25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    @Tinkerbell1987 haha wel gewaagd om kamperen voor t eerst te proberen met 30 weken zwanger! Hopelijk bevalt het!

    M’n hulp in huis is 5 weken op vakantie en heb vanmorgen 2 verdiepingen gestofzuigd en gedweild en de badkamer gepoetst...weet niet of dat nu t beste idee was..bekkenpijn! Kan het beter opsplitsen...

    Vanmiddag even naar de huisarts. Wil de kinkhoest vaccinatie halen om de baby de eerste paar weken te beschermen. Wordt aanbevolen door de Gezondheidsraad alleen zit nog niet in het rijksvaccinatieprogramma (want wie gaat t betalen!?) moet geloof ik tussen 28 en 32 weken. Gaan jullie dit doen?
     
  4. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ik heb hem vanmorgen gekregen. Had eerder gebeld om te overleggen en de huisarts heeft het recept doorgestuurd naar de apotheek, vanmorgen de prik gehaald en is meteen gezet door de assistente. Is dan trouwens wel de DTP want alleen kinkhoest is er dus blijkbaar niet.
    Kosten zijn als het goed is iets van 37 euro. Ik hoefde gek genoeg niet te betalen bij de apotheek dus die factuur zal wel via de verzekering komen.
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik haal hem niet.. bij de andere 3 ook niet gedaan dus deze ook niet..

    pff.. blij dat na een onrustige avondje (45/50min. weeen gehad begin van de avond), alles rustig is en na overleg met de vk vanmorgen moet ik bij een volgende x wel meteen bellen als het weer zolang of langer aanhoudt..
    ze verwachtte dat het echt voorweeen waren (nou sorry maar zo voelde dat echt niet), alleen ligt kleine dame nu wel echt onderin te drukken nu..

    Vanmorgen wel meegedaan met de vossenjacht van school
    . 2 uur met 5 kleutertjes gelopem om 'vossen' te zoeken.. pff.. was blij dat ze langzaam liepen en hun waren blijdat ik als enige mama een grote fles drinken bij me had zodat ze flink konden drinken onderweg want ze hadden het zo warm..
     
  6. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Ik haal hem ook niet. Bij de eerste was die mogelijkheid er niet. En vind het geen fijn idee om mij zwanger te laten vaccineren
     
    Springboon vindt dit leuk.
  7. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik haal hem ook niet. En als het de DTP prik is... die werkt toch 10 jaar? Die heb ik gehaald toen ik naar China ging. Of is het de DKTP? De K is toch van kinkhoest?
     
  8. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Dat dacht ik ook, dat de K er in moest zitten, maar het is idd de DTP (Boostrix Polio). Ik dacht dus ook toen ik hem kreeg van de apotheek dat het de verkeerde was maar in de bijsluiter staat dat hij ook is tegen Pertussis = Kinkhoest. Hij is idd 10 jaar geldig maar ik weet niet of dat dus ook betekent dat je kindje nog 10 jaar 'meegeniet' van die bescherming.
     
  9. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Nee, dat weet ik ook niet. Misschien ook wel niet eigenlijk aangezien het volgens mij werkt via de antistoffen die je lichaam aanmaakt door de injectie die dan weer via de placenta worden doorgegeven. Maar goed, ik ga het niet doen. Ben er toen echt wel een beetje ziek van geweest van de DTP.
     
  10. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Andere vraag: hebben ze jullie hb ook extra geprikt recent? Naast de glucose zeg maar. Ik moet daarvoor nu gaan prikken (routine) maar kan me dat niet herinneren van de eerste.
     
  11. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Bij mij is er tijdens de laatste opname geprikt. Toen bleek mijn hb te laag en nu moet ik de rest van de zwangerschap staalpillen slikken. Dit had ik bij mijn vorige zwangerschappen ook. Voor zover ik weet gaan ze het niet nog een keer prikken.
     
  12. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ja hier ook gelijk voor hele mikmak geprikt vorige week.
    ook op antistoffen ivm neg
    rhesusfactor.
     
  13. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Hier glucose en hb geprikt. Houden ze ook bii met vingerprik geloof ik
     
  14. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier kreeg ik idd vorige keer al mee dat ze begin van derde trimester weer HB prikken en nog wat dingetjes. Volgende week afspraak bij de verloskundige dus dan zal ik wel weer een briefje krijgen. Pfff, hopelijk geen 2x terug deze ronde.
     
    Justmiej16 en Annabella86 vinden dit leuk.
  15. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    gereed aan het maken voor het werk..
    maar mijn lichaam protesteert flink :(
    Straks aangeven dat het echt niet meer gaat, ook nav de weeen die ik dinsdag gehad heb..
    denk niet dat ze blij zijn, want dit was een leuk aangepast werk (aldus hun), alleen ze vergeten dat het op sommige vlakken best zwaar is..
     
    Annabella86 vindt dit leuk.
  16. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Gisteren ook hb geprikt. En resus. Ook vanwege de vermoeidheid.
    Moet nu ook echt van alles doen vandaag maar ik weet niet of me dat gaat lukken.
    Gisteren weer controle gehad. Alles was goed, kleine loopt mooi op eigen lijn. Was alleen niet een hele duidelijke echo dit X. Ik kon er al weinig tot niks van maken laat staan mijn zoontje van 5 die voor t eerst mee was. Heel erg jammer.
    Misschien de volgende keer.

    Doe je rustig springboon. Je lichaam geeft nu aan dat t genoeg is en je hebt thuis ook nog kinderen rond lopen. Hoop dat ze dat op je werk ook een beetje begrijpen.
     
    Annabella86 vindt dit leuk.
  17. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hey meiden, korte update. Hier inmiddels alweer 14 van Harun en Musa sinds hun geboorte. Musa is van de beademing naar de CPAP gegaan, en Harun van de CPAP naar een neusbrilletje. Ze gaan dus steeds zelfstandiger ademen gelukkig. Ook is Musa alweer over geboortegewicht. Echt mooi nieuws. Harun is er nog niet helemaal maar wel bijna. Het gekke is dat het verschil tussen de twee nog geen 20 gram is, terwijl dat echt op het oog heel anders is. Musa lijkt veel kleiner en zwakker. Maar dat kan ook zo zijn omdat hij qua ontwikkeling door de beademing wat achter loopt op zijn broer. De artsen maken zich geen zorgen.

    Met mij gaat het. Emotioneel is het elke dag weer moeilijk om ze achter te laten. Verstandelijk weet ik dat ze in goede handen zijn. Lichamelijk ben ik alweer bijna de oude en onder startgewicht. Dus dat is mooi.

    BV gaat nog steeds erg moeizaam, het kolven dan. Het blijven ienie miene beetjes. Maar alle beetjes helpen. Op dit moment krijgt Musa alles, omdat hij toch meer last heeft van zijn buikje en natuurlijk die infectie had (wat nu de goede kant op lijkt te gaan). Met alles bedoel ik dus alle 14 ml die ik kolf over de hele dag :( Maar goed, het is voor hem een hele voeding dus beter iets dan niets. Ik neem nu domperidon, morgen dag 4, hopelijk gaat het helpen.


    Knuf voor iedereen. Jullie zijn een grote steun.
     
    Justmiej16, xDoo, Veran en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    @MamaSaartje wat een fijn bericht. Ze gaan allebei gewoon vooruit! Sterke mannetjes! Balen dat het kolven nog niet zo lukt, maar inderdaad, alle beetjes helpen.

    Hier ook gister geprikt voor de antistoffen ivm resus neg. zijn. En met 30weken weer heb. Dat is standaard.
    Vanaf 30weken willen ze me eigenlijk wat vaker zien ivm kans op hoge bloeddruk, maar we gaan dan lekker op vakantie. Dus ik neem mijn bloeddruk eter wel mee en ga zelf wel 1x P.w. Meten.
    Baby ligt mooi op schema.
     
    Justmiej16 en Annabella86 vinden dit leuk.
  19. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Wat fijn saartje dat het zo goed gaat:thumup:
    Kan me voorstellen dat het niet leuk is om ze elke keer achter te laten:cry:

    De kinderen hebben eindelijk vakantie ben ik al 4 dagen rond half 6 6 uur wakker pfff ecjt verschikkelijk... ben ik ook nog de hele dag druk met alles voor de vakantie ben doodmoe aan het einde van de dag.
    Straks als me man terug is de auto inpakken en dan morgenochtend gauw stofzuigen en dweilen in de gang nog want daar staan nu alle spullen:rolleyes:
    Dan nog zwemles om 10.30 en daarna echo om 13.45. Kinderen ophalen en dan ff proberen te slapen als we thuis zijn.
    Kan ik mooi het eerste stuk rijden kan me man ff slapen in de auto en kan hij daarna weer en dan zo om en om, en dan komen we lekker vroeg uurtje of 7 a 8 daar aan!
     
    Justmiej16 vindt dit leuk.
  20. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Wat schrik ik hiervan zeg! Mijn schoonzus was vorig jaar met 30 weken bevallen dus ik weet een btje (niet echt niet als moeder natuurlijk) wat er allemaal gebeurt en waar je in zit zeg maar. Heb je al contact gehad met de maatschappelijk werker daar? Snap dat t lastig gaat door alle drukte heen maar mijn schoonzus heeft er veel aan gehad ook al is ze nogal een nuchter type. BV is keihard werken, krijgen ze nu ook donormelk? Wat goed dat je nu al mocht buidelen! Fijn dat ze vooruit gaan. Liggen ze al op een andere afdeling? Heel veel sterkte samen en ik hoop dat jullie over een aantal weken fijn naar huis mogen met zn allen!
     

Deel Deze Pagina