Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Ik denk dat het ook te maken heeft met het dag en nacht ritme
    De wijkverpleegkundige komt straks dus zal het wel even vragen
    Vanacht heeft ze uitstekend geslapen! Van 9 tot half 1 toen fles toen sliep ze tot half 5 fles gehad en toen tot half 8 toen werd ze om 10 uur wakker
    Ze heeft wel last van haar buikje zit te persen enzo maar poepen wilt niet echt
     
  2. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Hier vandaag de huisarts gebeld
    Dochterlief was vanmiddag zo verdrietig en aan het huilen.. ze strekte zich helemaal uit en was druk aan het persen
    Kind der ontlasting leek wel klei.. ze had der zo veel last van vanavond maar even geholpen met de thermometer..
    Dokter heeft lactulosesiroop voorgeschreven.. vanavond voor het eerst gebruikt.. kan 1 a 2 dagen duren voor het werkt.. dus ben benieuwd
     
  3. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Vroeger toen mijn oudere kinderen jong waren deed mijn schoonma een klein stukje zeep bij de baby inbrengen.niet veel later gingen ze poepen.Ik weet niet of dit een veilige methode is maar het hielp vrijwel gelijk.

    Ons meisie is bijna na 2 weken net niet op geboortegewicht.gisteren huisarts gebeld omdat ik vind dat ze slecht drinkt al dan niet door de spruw.Ze mag omdat ze zo klein is geen ander medicijn.gewoon doorgaan met medicijn dat niet werkt.Omdat ze zo slecht is gegroeid maak ik haar in de nacht weer wakker.Maar ze is te moe om te drinken.Met als resultaat dat we haar onrustig hebben slapen en alsnog niets opgeschoten.
     
  4. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Dat van het zeep hoorde ik ook, alleen ik durf het niet haha
    Agosh die spruw is zo zielig
    Meestal duurt het ook 2 weken voor ze op het geboorte gewicht zitten
    Ik zou haar snachts gewoon laten slapen, slapen is ook goed voor ze
    En misschien dan overdag extra aanbieden? Hier was kleintje vanaf half 11 tot 1 wakker daarna heerlijk geslapen tot half 6
    Ik merk wel dat ze groeit, 50 begint beter te zitten haha
    Ze weegt nu 2920
     
  5. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Net niet is niet heel erg toch? Als ze maar wel groeit. Onze knul die zat er ook nog net niet aan. Maar die was dan ook 300 gram afgevallen en dan duurt t wat langer voor t er weer aan zit. Hij kan t gelukkig ook hebben.

    Waar laten jullie beeb overdag slapen? Ik leg mijnheer als we thuis zijn nu in zijn eigen bedje op de babykamer.
    'S nachts slaapt hij in zijn wiegje naast ons.

    Vanmiddag krijgen we een draagconsulente op bezoek. Wil graag gaan dragen, maar er is zoveel keuze. Ben erg benieuwd. Voorkeur gaat uit naar een draagzak met clicksysteem.
    Dragen jullie ook?
     
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ah wat sneu zeg.. hopelijk helpt dat middeltje wat. Hoeveel of hoe weinig poept ze dan @Babylovebaby ? Want ik heb wel eens gelezen dat alles normaal is bij een baby, oftewel sommigen poepen continue en anderen weer maar eens in de zoveel dagen. Maarja als ze last hebben., hier poepen ze nu ook ineens veel minder, heel gek.. eerder was het echt soms wel 8 poep luiers in 24 uur en nu ineens een hele dag en nacht niets. Ik weet niet zo goed of ze er last van hebben. Ze huilen wel regelmatig nu maar of dat daar door komt, geen idee.. snachts gaat wel goed, ik baker ze in en ze zijn vrij rustig, worden wel ongeveer om de drie uur wakker dus ze hebben die voedingen echt nodig. @Mery hoeveel weegt jouw baby? Misschien is wakker maken wel goed ook al drinkt ze maar iets, ze worden soms ook suf van lang niet drinken maar misschien is dat bij jou niet het geval? Daar dus ook kleintjes :) hier ook 2930 gram en 2740 gram. Althans dit was afgelopen vrijdag..
    @Original hoe gaat het met jullie? En met jullie kleine mannetje @Fluss1984 ? Ben benieuwd naar iedereen! En nog steeds meiden die wachten om hun baby te ontmoeten!
    Ik heb mijn zoontje trouwens pas op wat latere leeftijd gedragen, in een ergobaby. Met de tweeling tot nu toe nog niet gedaan omdat ze zo klein waren en de ergobaby die ik heb zonder inzet is pas vanaf 5 kilo. Ga wel een chicco draagzak van een vriendin lenen en daar kunnen ze nu geloof ik al in. Heb niet zon zin in die doeken, ik wil gewoon iets wat je snel even kan pakken en om doen.. al vind ik die tricot doeken wel heel mooi! Maar het wordt hier zo toch te warm om te dragen dus dan kan het voorlopig ook ff niet..
     
  7. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Mery en @Babylovebaby wat rot wat betreft de spruw, de krampjes en het moeilijke poepen. Zo naar ook voor jullie baby’tjes en moet voor jullie zelf ook rot zijn om te zien dat ze zich niet lekker voelen. Hoop dat het gauw beter gaat!

    @Meis28 heb je al een beetje het gevoel dat je gewend bent aan het tweelingouderschap plus nog een peuter erbij? Het klinkt wel pittig allemaal, ook met kolven erbij. Kom je überhaupt nog aan iets anders toe dan voeden, kolven en verschonen?

    Hier gaat het eigenlijk heel goed met een heel tevreden baby’tje wat goed drinkt, plast, poept en slaapt. Ze slaapt voornamelijk bij mij trouwens, maar voor mij voelt dat ook goed en natuurlijk. Ook ‘s nachts gaat het goed, ze komt zo om de 2 a 3 uur voor een voeding (ze krijgt de borst) en na/tijdens een voeding valt ze meteen weer in slaap.
    Hier al mijn kinderen veel gedragen. De dragers die we hebben zijn een marsupi (daar draag ik J. nu ook af en toe al in), een tula en een wompat. Draagdoeken ben ik geen fan van, teveel gedoe haha. Mijn tweede heb ik tot ik 17 weken zwanger was van J. nog regelmatig gedragen in de wompat. Het is hier ook erg praktisch, omdat we in de bergen wonen.
     
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Het gaat goed met ons mannetje. Morgen maken ze nog een MRI van zijn hoofdje om te kijken of de operatie gevolgen heeft gehad (=protocol; ze verwachten van niet) en dan mag hij donderdag mee naar huis als verder alles goed blijft gaan. Kijk er zo naar uit!
     
    Elizia en Mery vinden dit leuk.
  9. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Wat een geweldig nieuws Fluss! :):)
     
  10. Original

    Original Niet meer actief

    @Fluss1984 fijn dat de kleine man mee naar huis mag donderdag!! (Gaan gewoon uit van het positieve)

    @Meis28 gaat goed hier. Begin nu weer meer te doen enzo. Kreeg toen de kraamverzorgster weg was koorts, gevolgd door ontstoken melkkliertjes, toen hevige buikkramen door de ijzertabletten (ik gilde het letterlijk uit en dan heb ik een hoge pijngrens), daarna begon mijn wond op een plekje te ontsteken en kreeg ook nog een aambei erbij! Gelukkig is alles weg en zo goed als over alleen mijn buik zelf is nog wat gevoelig. Maar mijn mannetje doet het super goed.

    @Elizia fijn dat alles lekker gaat! Heerlijk genieten.

    @draagzak, wij hebben ook een ergo gekocht die zat het lekkerste en makkelijk om te doen.

    Meiden die een keizersnede hebben gehad, wat trekken jullie voor kleding aan? Want broeken zitten nog niet lekker. Zit precies op die wond.

    @zwangere dames, succes met de laatste loodjes.

    Ben hier even wat minder qua reageren, ben namelijk heerlijk aan het genieten van mijn mannetje na alle ongemakken haha. Ik lees wel maar kan gewoon de puf niet vinden om te reageren....sorry :)
     
  11. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Ja tis echt sneu, vooral als je ze ziet persen enzo maar er komt niks
    De nachten gaan hier ook beter, savonds een momentje dat ze niet wilt slapen
    Gister heeft ze dan even bij mij gelegen daarna fles en lekker in bed ze heeft van 11 tot 4 geslapen en toen tot 8 volgensmij krijgt ze er een ritme in haha
     
  12. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Als ze 2 keer in de week poept is het veel
    Je ziet haar echt persen en druk zetten maar der komt niks
    En als er iets komt is het net klei
    Hopelijk gaat het snel beter tis gewoon zielig
    Je kleintjes groeien goed!
    Zitten die van jou ook zo raar in de maxicosi?
     
  13. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier is t ook rare poep nu, beetje plakkerige vla ofzo..! Ja ze zitten hier heel raar in de maxicosi, vond het helemaal niks toen we het ziekenhuis verlieten, had echt t idee dat ze heeeelemaal niet goed zaten met dat verklein kussen er nog in. Maarja anders kon niet! Ze hebben er nu al twee weken niet in gezeten dus zal steeds wel iets minder raar worden ;)
     
  14. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Meisie is ruim 7 pond,haar geboortegewicht.Vrijdag komt er een verleegster haar wegen om te kijken hoe ze groeit.pfff hebben jullie ook mensen om je heen die steeds komen met ongevraagd advies? Zo is er hier iemand die steeds jammert dat het zo zonde is dat ik geen borstvoeding heb gegeven.Krijg gewoon een schuldgevoel aangepraat.Wie geeft er allemaal flesvoeding ?
     
  15. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik geef flesvoeding. Bewuste keuze. Heb geen last van mensen die me een schuldgevoel willen aanpraten. Zowel, maak ik me daar ook niet druk om.

    Mijn schoonmoeder was wel constant bezorgd dat we L. te warm aankleden. Hij heeft ruim anderhalve week een mutsje opgehad omdat zijn temp richting 36.5 ging. Ze begon er wel 5 x over.
    En vorige week appte ik een foto van mijn zoontje door, maar hij zit onder de hormoonbultjes nu. Dus begon ze weer over te warm aankleden. Van babyacne had ze namelijk nog nooit gehoord.
    Wij uitleg gegeven...liet ze 's avonds mijn schoonvader nog een keer appen of we m niet te warm aankleden...

    Ach..ik zie t maar als goed bedoeld. Mijn eigen moeder is 1,5 week geleden op bezoek geweest en heeft daarna nog niet 1 x gevraagd hoe t gaat...
     
  16. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hier helpt t wel om de melk aan te lengen met 10 cc water. Zoontje perst en kreunt wel veel, maar hebben nu gelukkig wel elke dag een poepluier. Heb t idee dat hij nog niet goed doorheeft hoe hij moet persen.
     
  17. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mijn zoon zit er ook gek in en dan hebben we de verkleiner er al uit. Hij paste gewoon niet erin met verkleiner.
     
  18. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Jaa appart is dat he
    Hier is het gelukkig zachter geworden. Ze lijkt tot nu toe ook minder last te hebben
    Maar heeft volgensmij nu wel spruw
    Ja dat idee heb ik dus ook met die maxi cosi hahaha
     
  19. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Ja dat doe ik hier ook al maar geen effect helaas
     
  20. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    .
    hè jammer dat je moeder niet vraagt hoe het met jullie gaat.Ik heb een hele goede band met mijn moeder.Ze bemoeit zich ook nergens mee.Soms geeft ze advies en zegt er dan ook bij dat ik zelf moet weten hoe ik mijn kinderen opvoed.Maar ja dus die ene persoon die maakt me steeds onzeker...
     

Deel Deze Pagina