Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ja dat is t ook. Nu woon ik in het midden van het land dus genoeg ziekenhuizen binnen 15-20min rijden, maar ook hier is het crisis. Maar dan ook echt overal in de zorg is er personeelstekort. Schandalig gewoon. Maar is een tendens: elke 10 jaar slaat het om. 10 jaar geleden lagen de banen ook voor het oprapen, terwijl 5 jaar geleden het heel moeilijk was om aan een baan te komen en er zelfs veel personeel werd ontslagen.
     
  2. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hee meiden, even een ego berichtje.. ben benieuwd wat jullie zouden doen.

    Ik heb het niet zo naar mijn zin op mijn huidige werk. Dit heeft met verschillende omstandigheden te maken, waar ik vanwege herkenbaarheid even niet verder op in ga. Het heeft vooral met collega’s te maken, het werk (in de horeca) vind ik nog steeds heel leuk! Nu heb ik gisteren een leuke vacature gezien. Echt wat voor mij, lijkt op mijn huidige werk, maar is toch een beetje anders (geen horeca). Vaste dagen werken, alle weekenden en feestdagen vrij.. vooral manlief heeft altijd geroepen dat als we een gezin zouden hebben, dat hij dan niet wil dat ik altijd maar moet werken, en terecht. Plus, die vacature is in mijn eigen dorp, en ik werk nu op 30 minuten autorijden - als er al geen file staat.

    Maar ja, ik ben 30 weken zwanger. Kan dus pas op zn vroegst in november, na mijn verlof, beginnen.

    Heeft het zin om te solliciteren? Lijkt mij opzich wel, niet geschoten... maar zal ik dan al in mijn brief zetten dat ik zwanger ben, of gewoon als ik uitgenodigd word voor een gesprek, daar met mijn dikke buik binnen stappen??

    Hebben jullie een advies?
     
  3. kimmetje88

    kimmetje88 Actief lid

    10 mrt 2017
    200
    102
    43
    Vrouw
    optometrist
    Ik zou een poging wagen, niet geschoten is altijd mis.
    het lijkt me wel verstandiger voor jezelf het niet te vermelden, dan wordt je misschien op voorhand al niet uitgenodigd. terwijl je met een gesprek meer indruk maakt dan een brief.
     
  4. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Ik zou het dan weer wel vermelden maar de brief zo leuk maken dat ze je sowieso willen uitnodigen. :)
     
  5. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ik zou zeker wel gaan solliciteren. Zo’n kans moet je niet laten schieten. Ik zou het ook wel vermelden eerlijk gezegd, aankomen met een dikke buik is ook zo wat. Ohw ja ik ben zwanger! Had ik niet verteld he? :rolleyes: Maar ja als het bij je in het dorp is, zullen sommigen het ook wel weten en de wereld is wat dat betreft best klein.
    Een vriendin van mij heeft het niet vermeld in haar brief, werd uitgenodigd en heeft de baan wel gekregen. Dus het is wel mogelijk.
     
  6. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik heb ervoor gekozen om alleen te vermelden dat ik per november beschikbaar ben, maar daar verder niet de reden van te noemen. Helaas kreeg ik meteen een afwijzing terug, ze zijn per direct op zoek :( logisch natuurlijk, maar wel jammer. Tegen die tijd maar weer eens verder kijken.

    Hoe is het verder met allemaal? 30 weken grens is door bijna iedereen gepasseerd nu! Weer een aparte mijlpaal, vind ik :)
     
  7. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Jammer dat ze je hebben afgewezen :( maar er komt vast wel wat op je pad. Ik geloof daar altijd wel in.
    Hier gaat alles wel oké. Herstellende van een bijholteontsteking, verder heeeel moe aan het einde van de dag. Nog 20 dagen werken in totaal :) Zondag 30 weken vind ik idd ook een mijlpijl altijd!
     
  8. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Daar geloof ik ook in, en het is niet dat ik persé een andere baan moet gelukkig. Het zou het alleen wat leuker maken :)

    Ach jeetje een bijholteontsteking op dit moment, wat vervelend! Heb je er medicatie voor gehad of moest het vanzelf oplossen? Moe ben ik inderdaad ook, maar slapen gaat ook steeds minder..

    Fijn hè, dat aftellen naar verlof.. ik kan niet wachten! Nog max. 5 weekjes, ik hoop er nog een weekje vakantie voor te kunnen plannen :) al heb ik nu al dagen als ik vrij ben en manlief moet werken, dat ik hem enorm mis ofzo, en dat ik me verveel. Dat heb ik normaal nooit! Hormonen denk ik..
     
  9. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hahaha ja dat zijn echt de hormonen. Lekker nog even op vakantie! Zeker doen en van gaan genieten.
    Ik heb geen medicatie genomen, ben gaan spoelen met Physiomer en babyspray. Moet zeggen dat ik de afgelopen 2 dagen wat beter slaap. Maar dan lig ik er wel om 9uur al in :)
     
  10. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Beertje2007 he wat een ellende zo zeg, niks aan. Hopelijk knap je snel op. Wat hormonen betreft, vlg mij zorgen die ook voor een heerlijk rusteloos gevoel :roflmao:. Ik kan (buiten werk) echt m'n hoofd er slecht bij houden.

    @LadyBird90 , jammer! Hopelijk komt er snel wat anders leuks voorbij. Werk moet wel leuk blijven idd.

    Hier zo pretecho deel 2. Eens kijken of ze nu mee werkt. Ben ook heel benieuwd hoe ze nu ligt, heb het idee dat ik haar onderin voelde hikken vd week, in plaats van bovenin zoals ik zou verwachten als ze nog rechtop zou liggen...
     
    kimmetje88 vindt dit leuk.
  11. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Spannend en leuk!! Ben ook benieuwd.
     
    Kris81 vindt dit leuk.
  12. kimmetje88

    kimmetje88 Actief lid

    10 mrt 2017
    200
    102
    43
    Vrouw
    optometrist
    Afgelopen woensdag pretecho laten maken, of in ieder geval een poging gedaan.
    Ons kindje was weer lekker eigenwijs en had zowel een voet als arm voor het gezicht, dus volgende week weer maar een poging wagen.

    tot nu toe heeft de kleine altijd met zijn/haar hoofd omhoog gelegen ben benieuwd of dat over een paar weken nog steeds zo is.
     
    Kris81 vindt dit leuk.
  13. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Cava hier. Buiten de enorme bekkenpijn
    :( Af en toe last van menstruatiepijn.... woensdag terug naar de gyne ❤️ Kan niet wachten!

    Morgen eindelijk die 30 weken. ❤️
    Is toch spannend elke keer....

    Wanneer beginnen jullie de vluchtkoffer klaar te maken? Ik wacht liefst zo lang mogelijk maar mijn ventje begint het lastig te krijgen.
    Hij denkt ook telkens bij het minste pijntje dat we direct moeten vertrekken richting ziekenhuis. :p

    Volgende week eerst maar eens ons spuitje gaan laten zetten :(

    Doopsuiker is in huis en de kaartjes zijn ook besteld. Proefdruk is goedgekeurd dus effectief aftellen nu ❤️
     
  14. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Haha, hier weer een die niet meewerkt. Wederom steeds handen en voeten voor gezicht. Helaas, wij geven het op :roflmao:. Ze is wel gedraaid. Maar ik keek nog even bij onze zoon, die lag met 32 weken ook ineens keurig met het koppie naar beneden om vervolgens met 37 alsnog weer te draaien. Ze had ook nog alle ruimte, dus ik geloof nog niet meteen dat ze nu zo blijft liggen.

    @kimmetje88 hopelijk bij jullie beter straks!

    @HarleyQuinn , vluchtkoffer geen idee, als ik een keer verlof heb denk ik :rolleyes:. En welke spuit?
     
  15. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Wat een eigenwijze kindjes hahaha. Maar eigenlijk liggen de meeste kindjes met hun handen voor hun gezichtje. Dat ligt lekker :) Bij mn dochter ook een 3D/4D echo gedaan en we gingen ook op herhaling maar echt hele duidelijke beelden hadden we niet.
    Vluchtkoffer? Hahaha ergens in mn verlof ja.
    @Kris81 bij 37 weken nog draaien? Doen ze dat nog? Die van mij heeft echt die ruimte niet meer om te draaien. Nu ligt zn hoofdje natuurlijk ook al een gedeelte in mn bekken.
     
  16. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @vluchtkoffer: ben nu alles aan het wassen wat erin gaat. En dan zet ik hen toch maar al klaar.... met tweelingen weet je maar nooit ;)
     
    HarleyQuinn en Kris81 vinden dit leuk.
  17. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Neeltje1985 , ja dat snap ik wel haha, spannend hoor!

    @Beertje2007 , ja, kennelijk wel. Hoewel, hij moet dan ergens met 36.5 gedraaid zijn, in dat weekend was hij toen heel onrustig. Bij de controle met 37 weken werd het opgemerkt, de week er voor lag hij nog keurig.
     
    Beertje2007 vindt dit leuk.
  18. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Die voor kinkhoest. (belgie moet het blijkbaar)

    Hahaha ik zit echt af te tellen. Nog 10 weken! Eindelijk!
    Alles is gewassen. Alles staat klaar... (behalve de vluchtkoffer en het doopsuiker)
    Laat die 10 weken maar snel gaan ❤️
     
    Beertje2007 en Kris81 vinden dit leuk.
  19. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @HarleyQuinn hahaha ja 10 of 12 weekjes nog! Of misschien wel minder dan 10.... bij hoeveel weken zijn je andere 2 kids geboren?
     
    Neeltje1985 vindt dit leuk.
  20. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    de eerste is ingeleid op de uitgerekende datum en de tweede op 39+3 dagen ingeleid.
    deze keer willen we wel een natuurlijke bevalling. (als dat lukt)
     

Deel Deze Pagina